iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nová Kia Ceed je fešanda
Další ze zajímavých novinek letošního roku je oficiálně „venku“: Kia právě odhalila třetí generaci modelu, který se zároveň opticky přejmenovává z cee´d na Ceed. Foneticky se nic nemění, technicky ovšem skoro všechno...
Nová Kia Ceed je atraktivním kompaktem, který nabídne vyspělou techniku, pokrytou i nadále sedmiletou zárukou. Automobilka zahájí výrobu ve své žilinské továrně v květnu, na konci druhého čtvrtletí se také objeví nové ceedy v showroomech.
Od Evropanů pro Evropany
Návrh a vývoj probíhal opět ve Frankfurtu a na starost jej měli evropští návrháři a vývojáři z vývojového centra R&D automobilky Kia pod vedením Gregoryho Guillauma, evropského šéfa designu, respektive Petera Schreyera, prezidenta pro design a vedoucího návrháře. „Bude to jeden z nejprogresivnějších vozů v této třídě,“ tvrdí Michael Cole, COO společnosti Kia Motors Europe a dodává, že zatímco v roce 2006 byl podíl značky Kia na evropském automobilovém trhu asi 1,5 %. Vloni už činil tři procenta. „Od uvedení modelu Cee‘d se evropské roční prodeje značky Kia více než zdvojnásobily z 225 000 v roce 2006 na více než 472 000 v roce 2017. Ve střednědobém horizontu chceme dosáhnout ročních prodejů na úrovni přes 500 000 vozidel. Modelová řada Ceed bude proto i v příštích letech oporou trvalého růstu značky Kia a zůstane jednou z našich nejlépe prodávaných produktových řad.“
Širší, nižší prostornější
Nový Ceed je postaven na nové podvozkové platformě Kia K2 a oproti předchůdci přibral dva centimetry na šířce, takže nyní je rovných 1800 mm široký. Zároveň je ale o 23 mm nižší (1447 mm) než končící model. Rozvor zůstal stejný, tedy 2650 mm, což je na kompaktní třídu tak akorát. Přední převis se zkrátil o 20 mm a zadní naopak o stejnou hodnotu prodloužil. Nová platforma podle automobilky přispívá k efektivnějšímu obestavění prostoru, z čehož těží zavazadlový prostor, kterému nyní chybí jen pět litrů do čtyřsetlitrové hranice. V interiéru se zvětšila šířka v úrovni ramen pro cestující na zadních sedadlech, více prostoru je také pro hlavu vpředu.
Kia je známa přehledným, velmi dobře ergonomicky zvládnutým designem interiéru a nový Ceed by měl podle všeho tuto filozofii posunout o kus dál. Automobilka slibuje i lepší, kvalitnější materiály. Přístrojová deska je rozdělena na horní část, zahrnující „plovoucí“ dotykový systém palubního infotainmentu, a spodní část, kde se nachází ovládací prvky audiosystému, vytápění a klimatizace. Středový panel je mírně natočen směrem k řidiči.
Displej palubního infotainmentu může zahrnovat buď audiosystém s dotykovým displejem o velikosti 5 nebo 7 palců, případně audiosystém s navigací a dotykovým displejem o úhlopříčce 8". V nabídce bude i výkonný audiosystém JBL Premium s technologií Clari-Fi pro zvýšení kvality komprimovaného zvuku. Bluetooth bude součástí standardní výbavy stejně jako automatické světlomety a systém bezklíčového vstupu. Systém Drive Mode Select nabídne režimy Normal a Sport. Upravuje účinek posilovače řízení a v jednotlivých režimech se také mírně modifikuje charakter motoru. V režimu Sport je odezva škrticí klapky „ostřejší“, takže se zlepšují parametry akcelerace. Zajímavou a příjemnou novinkou bude pro zimní měsíce elektricky vyhřívané čelní sklo, což je u značky Kia novinka. V nabídce výbavy bude i bezdrátové nabíjení telefonu nebo vyhřívaná a odvětrávaná přední a zadní sedadla.
S novými motory
Ceed je auto pro evropské trhy jízdní vlastnosti jsou tedy laděny tak, aby plnily představy Evropanů, jakkoli to je dost široké spektrum preferencí v závislosti na trhu. Každopádně by měl zase jezdit lépe než předchůdce, responsivnější by mělo být řízení, podvozek s upravenou charakteristikou pružin a tlumičů agilnější. Tak uvidíme...
Nový Ceed dostane každopádně bohatší nabídku motorů. Zájemci o benzín se mohou rozhodovat mezi modernizovaným přeplňovaným litrovým agregátem T-GDi s přímým vstřikem paliva, který nabídne 83 W, a novým agregátem 1.4 T-GDi z řady označované „Kappa“, který nahrazuje atmosférický 1.6 GDI. Novinka poskytuje výkon 103 kW, tedy o 4 kW navíc než dosluhující „šestnáctistovka“. Díky přeplňování se navíc nový motor pochlubí plošší křivkou průběhu točivého momentu. V nabídce zůstává jako základ také atmosférický čtyřválec 1.4 MPi 73 kW.
Nabídka dieselů zahrnuje zcela nový agregát Kia U3, což je čtyřválec o objemu 1,6 l. Nenovější agregát s označením CRDi byl navržen tak, aby splnil emisní limity nejnovější normy Euro 6d TEMP. K dispozici bude ve verzích 84 kW a 100 kW.
Všechny motory dostanou šestistupňovou manuální převodovku, pro nové motory 1.4 T-GDi a 1.6 CRDi bude k dispozici i sedmistupňová dvouspojková převodovka DCT.
S novinkami ve výbavě
Standardní nabídka bezpečnostních technologií obsahuje vedle sedmi airbagů také asistent dálkových světel, systém rozpoznávání únavy řidiče, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu a prediktivní varování před čelní srážkou s asistentem pro zamezení čelním kolizím. Nový Ceed bude jako první model Kia prodávaný v Evropě vybaven také technologií sledování vozidla v jízdním pruhu (Lane Following Assist). Systém sleduje vpředu jedoucí vozidla a rozpoznává volné mezery v sousedních pruzích pro bezpečné přejetí v hustém provozu. Systém rozpoznává vodorovné dopravní značení pro udržování vozidla v daném pruhu na rychlostní komunikaci a zároveň ovládá zrychlování, brzdění a řízení podle kolony vozidel vpředu. Technologie je funkční v rychlostech do 130 km/h, kdy udržuje pomocí externích senzorů bezpečný odstup od vozidla vpředu. V nabídce bude také inteligentní tempomat (Smart Cruise Control) s funkcí Stop & Go, systém pro sledování mrtvých úhlů, systém pro monitorování provozu za vozidlem, inteligentní parkovací asistent a rozpoznávání chodců s hmatovou zpětnou vazbou na volantu u asistenta pro zamezení čelním kolizím. Ve standardu budou LED diody pro denní svícení ve stylu „kostek ledu“, jako modely GT a GT-Line. Za příplatek budou k dispozici i full LED světlomety. K dispozici bude dvanáct barev karoserie, kola začínají na 15 palcích a končí na sedmnácti.