iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nová Kia Optima: S novými technologiemi i ambicemi
Automobilka Kia včera na našem trhu představila čtvrtou generaci modelu Optima. Vůz navazuje na předchůdce v řadě ohledů, zejména z hlediska celkového pojetí designu karoserie, v jiných, jako jsou technologie, jej překonává.
Z hlediska designu karoserie nedošlo k žádným dramatickým změnám nebo překvapením. Šéfdesignér Peter Schreyer ordinuje značce podobný přístup, jaký praktikuje Volkswagen, tedy postupnou evoluci s jasnou mezigenerační návazností. Uvidíme, jak dlouho to designérsky „rozevlátějším“ Korejcům vydrží... Koeficient aerodynamického odporu se nicméně snížil z hodnoty 0,29 na 0,27, tedy o 6,9 procenta.
Optima se také mezigeneračně mírně zvětšila. Rozvor se prodloužil o 10 mm na výsledných 2805 mm, celková délka vzrostla také o 10 mm na 4855 mm. Karoserie je zároveň o 25 mm širší (nyní 1860 mm) a o 10 mm vyšší (1465 mm). Tyto přírůstky přinesly o poznání větší prostornost v interiéru. Zejména na zadních sedadlech je nyní situace v oblasti kolen cestujících obdobná, jako o Škody Superb.
Zcela nový je design interiéru s jasným horizontálním členěním přístrojové desky. Materiály působí poměrně dobře, snad až na horní část výplní dveří z nepříliš atraktivního plastu. Pochvalu naopak zaslouží kvalita koženého čalounění vyšších výbav. Dvoutónové barevné provedení přístrojové desky je řešeno textilním nebo koženým čalouněním. Zcela novou konstrukci mají všechna sedadla. Všechna mohou mít vyhřívání, přední také odvětrávání.
Můžete mít jakýkoli motor, chcete-li 1.7 CRDi...
Zájemce o Optimu se na našem trhu musí zatím spokojit s jedinou pohonnou jednotkou, kterou je vylepšený turbodiesel 1.7 CRDi s maximálním výkonem 104 kW a točivým momentem až 340 N.m v pásmu otáček 1750 – 2500/min. Automobilka slibuje průměrnou spotřebu podle NCAP 4,2 l/100 km s manuální převodovkou, realita bude asi o něco vyšší, přesto by mohla Optima patřit ve svém segmentu k nejúspornějším. Kromě zlepšené aerodynamiky má také o něco lehčí karoserii s výrazně vyšším podílem vysokopevnostních ocelí AHSS, což se zároveň projevilo na zvýšení její torzní tuhosti.
V nabídce pro český trh je rovněž nedávno představená sedmistupňová dvouspojková převodovka Kia DCT, se kterou je udávána spotřeba 4,4 l/100 km.
Nové technologie a vylepšení
Optima se na evropských trzích s levostranným řízením, tedy i v České republice, může pochlubit adaptivním podvozkem, což je v její nabídce novinka. Systém od ZF Sachs ovládá tlumicí charakteru každého tlumiče separátně a výsledkem je vyšší jízdní komfort. Vozy vybavené podvozkem ECS a automatickou převodovkou mají možnost výběru ze tří jízdních modů: Eco, Normal a Sport. Lepší pocit z řízení by měl řidiči zajistit elektrický posilovač montovaný nikoli na sloupku, ale na hřebenu řízení.
Z novinek ve výbavě můžeme zmínit také například bi-xenonové světlomety, systém automatického přepínání dálkových světlometů a skvělou „vychytávkou“ je bezdrátová nabíječka mobilních telefonů. Stačí jej odlložit na příslušné místo a nabíjení je zahájeno. Škoda, že je tato šikovná funkce dostupná jen pro nejvyšší výbavu Premium...
Výbavy: tři plus jedna
Na našem trhu je Optima nabízena ve třech základních úrovních výbavy plus jednou úrovní s označením Business Line. Ta není vrcholem, ale spíše zvýhodněným základem nabídky a je nastavena tak, aby optimálně vyhovovala fleetovým zákazníkům. Za cenu od 639 980 Kč (528 909 Kč bez DPH) obsahuje vyhřívaná a el. ovládaná zpětná zrcátka, denní LED svícení, 16“ hliníková kola, bezfreonovou duální elektronickou klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, alarmem a sklopným klíčem, 7“ integrovanou GPS navigaci s parkovací kamerou, tempomat, elektrochromatické zpětné zrcátko s dešťovým senzorem, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky či sedm airbagů včetně kolenního.
Základem standardní nabídky je výbava Comfort nabízená za ceny od 684 980 Kč. Oproti Business verzi přidává parkovací asistenty či systém pro udržování jízdního pruhu (LKAS). Výbava Exclusive má v ceníku základní cenu 734 980 Kč a nabízí nad rámec verze Comfort bezklíčový vstup Smart Key, startovací tlačítko, čalounění sedadel v kombinaci látka/kůže, vyhřívaná přední sedadla a volant, LED mlhové světlomety či automatické přepínání dálkových světlometů. Nejvyšší úroveň výbavy Premium začíná na ceně 869 980 Kč. Kola jsou osmnáctipalcová, ve výbavě nechybí bi-xenonové světlomety s funkcí Dual bending, 8“ integrovaná GPS navigace s parkovací kamerou, prémiová audiosoustava Harman Kardon s deseti reproduktory a výkonem 590 W, elektricky stavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce či systém sledování mrtvého úhlu.
V nabídce příplatkové výbavy jsou připraveny pakety Winter, Xenon, Parking a Tech. V nabídce nechybí ani panoramatické střešní okno (pouze pro verzi Premium).
Nová Kia Optima bude zájemcům k dispozici od 1. ledna 2016, v průběhu roku se objeví verze GT s dvoulitrovým zážehovým turbomotorem o výkonu 180 kW, ve druhé polovině roku bude uvedena průlomová verze kombi (poprvé u této modelové řady) a na trhu se objeví také provedení plug-in hybrid.
.