iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nová Mazda 3 se představuje
Mazda ukázala světu novou generaci modelu 3. Kompaktní hatchback designem karoserie navazuje na motivy a postupy Kodo, použité při tvorbě větší Mazdy 6 či předtím SUV CX-5. Mazda 3 je ale samozřejmě klasickým hatchbackem.
Výrazná pětiúhelníková maska chladiče, výrazně „vytažené“ blatníky, efektní prolisy... Díky těmto prvkům karoserie působí nová trojka opravdu atraktivně. Atraktivní by měly být i provozní náklady, protože využití technologií odlehčené platformy Skyactiv (nová trojka je o 60 kg lehčí než předchůdce) a úsporných motorů slibuje nízkou spotřebu pohonných hmot.
Navzdory snížení hmotnosti je nová generace modelu 3 o něco málo větší než předchůdce. Karoserie se především rozšířila o 40 mm na 1795 mm, nárůst délky je zanedbatelných 5 mm (nyní tedy 4465 mm, a došlo také ke zvýšení o 20 mm na 1450 mm. Největší rozměrovou změnu prodělal rozvor. Ten se protáhl o citelných 60 mm na nadstandardních 2700 mm. To je rozměr, který už atakuje zvyklosti střední třídy. Není tedy divu, že Mazda slibuje prostornější interiér, včetně objemnějšího zavazadlového prostoru. Ten bude mít objem 350 l, tedy o 10 l více, než doposud. Tato hodnota ale v segmentu kompaktních hatchbacků nevyčnívá z průměru.
K pohonu může sloužit některý ze čtveřice motorů. Zážehové agregáty z řady Skyactiv-G se mohou pochlubit nezvykle vysokým kompresním poměrem 14:1. Základem je čtyřválec 1,5 l s výkonem 74 kW. Ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou umí odlehčenou „trojku“ rozjet z klidu na 100 km/h za 10,8 s a maximem je 182 km/h. Dvoulitrový agregát bude k dispozici ve verzích 89 kW a 121 kW. V prvním případě jsou výkonové ukazatele charakterizovány hodnotami zrychlení 8,9 s a maximální rychlostí 195 km/h, ve druhém je to 8,2 s a 209 km/h. Turbodiesely bude zastupovat nezvykle velký agregát 2,2 l o výkonu 110 kW a točivém momentu 380 N.m. Akcelerace z klidu na 100 km/h trvá této verzi 8,1 s a maximální rychlost je shodně se zážehovým dvoulitrem 209 km/h. U žádné verze nejsou zatím k dispozici tovární údaje o spotřebě pohonných hmot.
Nová Mazda 3 by měla být díky rozsáhlému použití moderních tlumicích materiálů tišší než předchůdce, aerodynamický odpor má součinitel pouze 0,275. Odpružení podvozku by mělo být o něco měkčí v zájmu vyššího jízdního komfortu. Novinky v oblasti geometrie náprav by ale i tak měly zajistit kvalitní jízdní vlastnosti. Co je na tom pravdy se dozví zákazníci letos na podzim, kdy se nová Mazda 3 začne prodávat.