Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nová Toyota Auris: Díky Corolle už známe také interiér!

Nová Toyota Auris: Díky Corolle už známe také interiér!

 
auris-2019

pátek, 23. března 2018

Na autosalonu v Ženevě odhalila Toyota třetí generaci modelu Auris, který před lety vystřídal Corollu v segmentu vozů nižší střední třídy s karoserií hatchback a kombi. Z Corolly se stal větší sedan balancující na pomezí nižší střední a střední třídy. Po jedenácti letech se cesty obou modelů spojují. Toyota v na autosalonu v New Yorku představila Corollu ve verzi hatchback. A jako by novému Aurisu z oka, vlastně světlometu vypadla!

 

Nový kompaktní model tak evidentně obě řady sjednocuje s tím, že na různých trzích budou k dispozici různá karosářská provedení. A pod jedním ze dvou názvů. Na autosalonu v Ženevě byl Auris ovšem vystaven po vzoru chytré horákyně, tedy jen napůl - návštěvníci se sice mohli přesvědčit o výrazném posunu co do designu karoserie, ale interiér zůstal schovaný za neprůhlednými skly zavřených dveří. Spekulovalo se o tom, že interiér ještě není hotový, koneckonců, na trh se tato novinka dostane až v roce 2019, takže na to mají u Toyoty ještě trochu času. Jenže v New Yorku je již k dispozici sestřička Corolla kompletně, protože ta se dostane do projedeje již letos v létě a dá se očekávat, že rozdílné interiéry tyto vozy mít nebudou. A tím pádem můžeme konstatovat, že se u Toyoty začalo také v oblasti designu interiéru blýskat na lepší časy. Ostatně posuďte sami. Inspirace modelem CH-R je evidentní, na druhou stranu je v tomto případě přece jenom celkové vyznění konzervativnější a symetričtější. V porovnání s nepříliš podařenou přístrojovou deskou stávající generace se ovšem jedná o proměnu naprosto zásadní. A samozřejmě k lepšímu.   

 

 

Dvě hybridní verze, žádný diesel

Zajímavé je, že zatímco u Aurisu Toyota komunikuje dvojí hybridní systém, s motorem 1,8 l a 2,0 l, u Corolly zatím pouze verzi s novým atmosférickým dvoulitrem. V roce 2010 se Auris stal prvním masovým modelem značky, který dostal hybridní pohon. Do té doby se jím chlubil pouze Prius. Dnes je zase Auris první, který nabídne výběr ze dvou hybridních systémů. Slabšího (90 kW), již známého soustrojí s motorem o objemu 1,8 l a nového, odlišně koncipovaného a výkonnějšího (132 kW) systému s novým dvoulitrem, který se chlubí účinností 41 procent. Obě verze doplní jediné konvenční provedení s přeplňovaným agregátem 1,2 l.   

Oba modely jsou pochopitelně technicky téměř shodné, postavené na platformě TNGA, kterou již využívá úspěšný crossover CH-R. Z nabídky přitom nadobro mizí dieselové provedení, což není nic překvapivého, neboť Toyota se rozhodla s diesely v osobních autech úplně skoncovat. Nedostane jej  ani nová generace RAV4, do jejíhož odhalení na newyorském autosalonu už také chybí jen hodiny. Toyota je nyní v procesu modelové ofenzívy. Kromě uvedených novinek se již po evropských silnicích prohání také zcela nový Avensis. Budoucnost této modelové řady byla po jistou dobu nejistá, ale nakonec se Toyota rozhodla v Evropě klasickou střední třídu navzdory jejímu slábnoucímu tržnímu podílu neopouštět.

 

 

Sportovnější a zajímavější. I jízdně.   

Vraťme se ještě k novému Aurisu, jakkoli si na něj budeme muset ještě zhruba rok počkat: „Naším primárním cílem při vývoji nového Aurisu bylo vytvořit nejodvážněji a nejdynamičtěji vyhlížející hatchback na trhu bez kompromisů ve využitelnosti interiéru,“ uvedl Simon Humphries, výkonný ředitel oddělení globálního designu Toyoty. Nový Auris je o 25 mm nižší, o 30 mm širší a také o 40 mm delší než stávající generace. Navíc má o 20 mm zkrácený přední převis, takže celkově vůz působí dynamičtěji, i když zadní převis byl o stejnou hodnotu prodloužen. Design byl zaměřen na „odlehčený“ vzhled při zachování pocitu solidnosti. Snížená příď zlepšuje výhled řidiče, nový styling je podle automobilky dalším stupněm vývoje designérského jazyka „Under Priority“. Zadní střešní spoiler bude standardem pro všechny verze.      

Díky nové platformě by měl Auris podle automobilky nabídnout řidiči zajímavější zážitek s jistými a agilními jízdními vlastnostmi. Zajímavý bude v souvislosti s tím jistě i výkonnější hybridní verze, u které bude elektromotor pohánět zadní kola, takže se vlastně dočkáme „čtyřkolky“. Jízdní agilitu podpoří i nová převodovka, která kombinuje standardní první převodový stupeň a CVT část, která nabídne i možnost sekvenčního řazení šesti převodů. Celý systém má koncepčně blízko k systému Lexusu, představenému nedávno.     

 

 

 
 
 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz