iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nová třída C: Mercedes-Benz nasazuje k "trháku"
Mercedes_Benz představil detailně svou zcela nově vyvinutou třídu C. Mimořádně důležitý model v portfoliu značky nepochybně zaujme, neboť jeho expresivní design přímo navazuje na styl sportovně laděných sedanů a kupé Merceesu a sama automobilka věří, že s touto novinkou stanovuje nová měřítka v prémiovém segmentu střední třídy.
Třída C je pro Mercedes-Benz velmi důležitá, neboť se jedná o její nejprodávanější model. Od uvedení na trh v roce 2007 bylo prodáno více než 2,4 milionu vozů dosavadní generace a Thomas Weber, člen představenstva společnosti Daimler AG zodpovědný za koncernový výzkum a vývoj divize Mercedes-Benz Cars ke kvalitám novinky uvedl: „Mercedes at its best – to je nová třída C, která v mnoha ohledech stanovuje nová měřítka ve střední třídě. Vyznačuje se emocionálním a zároveň jasným designem, který nalézá pokračování v hodnotném a moderním interiéru. Základem pro radost z jízdy na vysoké úrovni je výkonná a hospodárná technika.“
Opět větší
Třída C v reakci na zvětšující se průměrnou výšku lidí povyrostla. V porovnání s předchůdcem je karoserie o 95 milimetrů delší (4686 mm) a o 40 milimetrů širší (1810 mm). Rozvor se prodloužil o 80 milimetrů na 2840 mm. Prospěch z výsledného zvětšení vnitřního prostoru mají především cestující na zadních sedadlech. Úroveň předchůdce překonává nová třída C rovněž objemem zavazadlového prostoru 480 litrů (podle ISO 3832).
Výrazný design
Nová třída C se svým vzhledem rozhodně a odvážně odpoutává od svého předchůdce. Její design je výrazný a vzbuzuje emoce. Designéři vytvořili pro třídu C puristické tvary s jasně utvářenými plochami a záměrně vytvořili pocit pozitivně přehnaného napětí. Gorden Wagener, viceprezident společnosti Daimler AG pro design, k tomu říká: „Nová třída C vyjadřuje automobilovou vášeň v moderním stylu. Jak progresivní, tak i emocionální prvky přitom zdůrazňují pokrokový design nové třídy C a demonstrují smyslnou jasnost. Nová třída C interpretuje moderní luxus na nové úrovni.“
Na výběr jsou dvě různá provedení: sportovní s centrální hvězdou nebo – výhradně pro linii EXCLUSIVE – klasická maska chladiče sedanů s hvězdou Mercedesu na kapotě motoru, která může kompletně uzavřít své lamely pro optimalizaci součinitele aerodynamického odporu vzduchu.
Interiér: akcent na styl a kvalitu
Designéři Mercedesu se zaměřili na pečlivý výběr materiálů a důraz kladli i na provedení jejich povrchu a na zpracování detailů. Designéři přitom zkombinovali pojetí sportovních vozů Mercedes-Benz, opřené o zcela nově interpretovanou středovou konzolu. U vozidel se samočinnou převodovkou se elegantně táhne velký, jednodílný panel od prostředních výdechů ventilační soustavy až k loketní opěrce. U vozidel s mechanickou převodovkou je středová konzola o něco strmější a má dva vzájemně oddělené ozdobné díly, aby vznikl ergonomicky optimální prostor pro ovládání řadicí páky.
Nad středovou konzolou upoutává pozornost volně stojící centrální displej s úhlopříčkou 7 palců (17,78 cm) nebo 8,4 palce (21,33 cm) při výbavě systémem COMAND Online.
Evolučním prvkem je inovativní touchpad, který je umístěn v opěrce pro ruku nad ovládacím prvkem na středovém tunelu. Stejně jako u chytrého telefonu jím lze jednoduše a intuitivně ovládat pomocí prstových gest veškeré funkce zábavního a informačního systému. Touchpad navíc umožňuje ruční zadávání písmen, číslic a speciálních znaků, a to v jakékoli řeči. Uživatel dostává při ovládání touchpadu zřetelnou haptickou zpětnou vazbu, což je velmi přínosné pro intuitivní používání.
Nový je také průhledový displej, který promítá důležité informace na čelní okno, přímo do zorného pole řidiče, a zaručuje tak snadnou čitelnost a minimální odvracení pozornosti od dění na vozovce. Systém informuje o rychlosti jízdy, rychlostních omezeních, pokynech navigačního systému a zobrazuje také upozornění adaptivního tempomatu DISTRONIC.
Stabilní a lehký
Mercedes-Benz dosáhl technologického skoku v oblasti lehké konstrukce mimo jiné kompletně novou konstrukcí a ve velkosériové výrobě neobvykle rozsáhlou aplikací hliníku. Podíl hliníku vzrostl v porovnání s úspěšným předchůdcem z necelých 10 procent na téměř 50 procent.
Díky inteligentní a inovativní lehké konstrukci je hybridní struktura karoserie z hliníku a oceli o cca 70 kg lehčí v porovnání s konvenční, vyrobenou jen z oceli. Hmotnost celého vozidla je dokonceaž o 100 kilogramů nižší. Lehká konstrukce přispívá u nové třídy C ke snížení spotřeby paliva až o 20 procent bez ztráty výkonu a zároveň snižuje polohu těžiště, což má za následek znatelně lepší a sportovnější jízdní vlastnosti s pohotovými reakcemi.
Motory
Výkonné a hospodárné zážehové a vznětové motory, které jsou ve všech případech vybaveny funkcí ECO Start-Stop a splňují emisní normu Euro 6. Zároveň snižují spotřebu paliva v porovnání s předchůdcem až o 20 procent.
V době uvedení na trh budou k dispozici tři motory, jeden vznětový C 220 BlueTEC 125 kW s kombinovanou spotřebolu pouze 4,0 l/100 km, a dva zážehové C 180 (115 kW a 5,0 l/100 km) a C 200 (135 kW a 5,8 l/100 km).
Krátce po uvedení na trh se ovšem nabídka motorů výrazně rozšíří. Přibude nový malý vznětový motor se zdvihovým objemem 1,6 litru. Mezi jeho mimořádné přednosti patří nízká hmotnost, kompaktní konstrukce a nízká specifická spotřeba paliva. Jednostupňově přeplňovaný čtyřválec poskytuje ze zdvihového objemu 1598 cm3 v závislosti na verzi nejvyšší výkon 85 kW nebo 100 kW a maximální točivý moment 280 N.m, resp. 320 N.m.
Kromě nového malého vznětového motoru nalezne uplatnění osvědčený a zdokonalený vznětový čtyřválec se zdvihovým objemem 2,2 litru v několika výkonových variantách. Rozpětí výkonů vznětových motorů tak bude sahat od 85 kW do 150 kW. Model C 220 BlueTEC se bude na přání dodávat také ve verzi BlueEFFICIENCY Edition s výkonem 125 kW . Všechny vznětové motory nové třídy C jsou vybaveny technologií selektivní katalytické redukce SCR (Selective Catalytic Reduction).
K dispozici bude i pět zážehových čtyřválců s výkony od 115 do 175 kW. Později bude následovat i zážehový šestiválec s výkonem 245 kW.
Systém přímého vstřikování paliva zážehových přímovstřikových motorů se spalováním řízeným paprskem vstřikovaného paliva, který Mercedes-Benz nabídl jako první výrobce osobních vozů v sériové výrobě, pracuje s elektronicky precizně řízeným vícenásobným vstřikováním. Přímé vstřikování třetí generace je doplněno „rychlým vícenásobným zapalováním“.
Hybridní verze: zážehová i vznětová
Stejně jako ve třídě S a E nabídne Mercedes-Benz také vznětový motor kombinovaný s hybridním modulem. C 300 BlueTEC HYBRID se čtyřválcovým vznětovým motorem a kompaktním elektromotorem dosahuje nejvyššího výkonu 150 + 20 kW a v kombinovaném cyklu EU se spokojí s 3,9 litru nafty na 100 kilometrů (předběžná hodnota). Další mimořádně hospodárný hybridní model, který bude následovat později, bude disponovat nejmodernější technikou s možností vnějšího dobíjení (tzv. plug-in hybrid).
Mercedes-Benz Intelligent Drive
Nová třída C disponuje velkým počtem inovativních bezpečnostních a asistenčních systémů. Standardně je vybavena systémem ATTENTION ASSIST, který dokáže řidiče upozornit na nepozornost a únavu. Přitom jsou při odpovídající výbavě nabízena, v rámci navigace systému COMAND, jako dílčí cíle, nejbližší dálniční odpočívadla. Funkce ATTENTION ASSIST má nastavitelnou citlivost a může řidiče informovat vlastním zobrazením ve sdruženém přístroji o stavu únavy a době jízdy od poslední přestávky k odpočinku.
Standardně dodávaný systém pro prevenci kolizí COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS disponuje kromě adaptivního brzdového asistenta, který nabízí již od rychlosti 7 km/h ochranu před kolizemi, další doplňkovou funkcí: Při přetrvávajícím riziku kolize a chybějící reakci řidiče může systém aktivovat při rychlostech až 200 km/h autonomní brzdění, a snížit tak intenzitu srážky s pomaleji jedoucími nebo zastavujícími vozidly. Až do rychlosti jízdy 50 km/h brzdí systém i před stojícími vozidly a do rychlosti 40 km/h dokáže zabránit nárazům do překážek vpředu.
K dispozici jsou na přání navíc nové a ve svých funkcích zásadně rozšířené asistenční systémy z nové třídy S a třídy E, které v rámci konceptu Intelligent Drive spojují data z různých druhů senzorů, a mohou tak výrazně zvýšit komfort a bezpečnost.
Nový sedan třídy C lze objednávat zatím ve verzích C 180 za ceny od 828 850 Kč, C 200 od 901 450 Kč a C220 BlueTEC od 942 590 Kč (vše včetně DPH).