Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nové Suzuki Baleno: Útok na Fabii

Nové Suzuki Baleno: Útok na Fabii

 
suzuki-0

středa, 13. července 2016

Suzuki je sice ve vozových parcích značkou zřídkavou, ale nikoli neznámou. Zejména tam, kde používají menší terénní vozy, znají modely jako Vitara nebo Jimny. Z oblasti klasických aut se ale na našem trhu značka prakticky vytratila, protože nabízí jen malé automobily Celerio a Swift. Nyní se vrací s autem o něco větším. Nese tradiční název Baleno a je zajímavým příspěvkem do segmentu malých vozů.

 

Zcela nové Baleno nabídne minimálně jednu zajímavou vlastnost: největší zavazadlový prostor v segmentu B. Jeho 355 l je hodnota, která odpovídá spíše vozům nižší střední třídy a o 25 litrů vyšší než nabízí Škoda Fabia. U auta s délkou pod čtyři metry je to skutečně zajímavý výsledek, zejména pokud vezmeme v úvahu, že nebyl ošizen ani prostor pro cestující. Vzdálenost mezi předním a zadním opěradlem činí až 805 mm a také v tomto ohledu nové Baleno svou kategorii přesahuje. Objem 355 litrů platí pro verzi se sadou na opravu pneumatik, v případě variabilní mezipodlahy má zavazadlový prostor kapacitu 320 litrů. Zadní opěradla jsou sklopná, maximální hodnotu prostoru pro zavazadla ale Suzuki zatím nezveřejnilo.  

Vnitřní prostornost, stejně jako zvýšenou tuhost a sníženou hmotnost má na svědomí zcela nová platforma. Optimalizací podvozkových komponentů a jejich uchycení ke karoserii se navíc konstruktérům podařilo minimalizovat přenos vibrací a hluku do interiéru. Podvozek byl laděn na evropských silnicích tak, aby nabídl řidiči jisté jízdní vlastnosti a potěšení z jízdy při zachování jízdního komfortu. Zavěšení kol je konvenční. Přední náprava využívá vzpěry MacPherson, vzadu Baleno používá vlečenou nápravu s torzní příčkou.

 

Dva nové motory a hybrid

Pod kapotou Balena slaví premiéru zcela nový zážehový přeplňovaný tříválec 1,0 Boosterjet s přímým vstřikováním. Nabízí výkon 82 kW a točivý moment 170 N.m při nízké spotřebě paliva. V nabídce bude také modernizovaný agregát 1.2 Dualjet, který se systémem duálního vstřikování s cílem zlepšit tepelnou účinnost spalování a dosáhnout vysokého výkonu i bez přeplňování. Tento motor se stal také základem hybridní verze SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Jedná se o tzv. Mild Hybrid, tedy systém, ve kterém vykonává elektromotor pouze asistenční funkci a sám automobil nepohání ani na krátkou vzdálenost, jako je tomu u full hybridních systémů. Kompaktní startér-generátor ISG (Integrated Starter Generator) pomáhá spalovacímu motoru při rozjezdu a akceleraci. Rekuperací brzdné energie vyrábí jednotka ISG elektřinu a ukládá ji do lithium-ionového akumulátoru. Jedná se tedy o obdobný systém, jaký již léta využívá například Honda u modelu Insight.

Oba nové motory jsou standardně spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou, u které se konstruktéři zaměřili na snížení třecích ztrát a na přesný chod řadicí páky v kulise. Pro 1.0 Boosterjet je v nabídce také nová šestistupňová automatická převodovka s hydrodynamickým měničem. Motor 1.2 Dualjet zase může být vybaven automatickou převodovkou CVT s plynule měnitelným převodem.

 

Moderní bezpečnostní prvky

Pasivní bezpečnost nového Balena zajišťuje šest airbagů v základní výbavě. Baleno je také vybaveno řadou moderních systémů aktivní bezpečnosti. K dispozici je například pokročilý radarový brzdový asistent RBS (Radar Brake Support) fungující v rychlostech nad 5 km/h. Obsahuje funkce audiovizuálního varování, varování krátkým přibrzděním, brzdový asistent a v případě potřeby i automatické brzdění. To když systém vyhodnotí, že srážka s vpředu jedoucím vozidlem je nevyhnutelná a automaticky začne brzdit maximální možnou silou. Na stojící překážky systém reaguje v rychlostech do 30 km/h. Dalším moderním systémem, kterým lze nové Baleno vybavit, je adaptivní tempomat.   

 

Spousta informací i zábavy

V interiéru zaujme velký barevný LCD displej palubního počítače s úhlopříčkou 4,2 palce o vysokém rozlišení. Kromě běžných provozních informací zobrazuje celou řadu zajímavých údajů, jako jsou výkon a točivý moment motoru v reálném čase, statistiku práce s plynem a brzdou nebo přetížení, kterému byla osádka za jízdy vystavena.

Audiosystém s dotykovým displejem a konektivitou reaguje na požadavky moderní doby. Multimediální systém Smartphone Linkage Audio Display se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou slouží mimo jiné jako výstup parkovací kamery a rychlé navigace s přehlednou 3D grafikou a mapovými podklady na SD kartě. Rozhraní MirrorLink umožňuje připojení chytrého telefonu s platformou Android a využívání jeho aplikací na obrazovce vozidla. Obdobně lze připojit také telefony iPhone a používat veškeré funkce Apple CarPlay, jako jsou navigace, zjišťování informací o dopravě, poslech hudby nebo zasílání zpráv. Pro snadnou obsluhu je hlavní menu systému intuitivně rozděleno do čtyř základních oblastí: poslech, navigace, telefonování a konektivita.

Ceny nového Balena začínají na 293 300 Kč za verzi Start s motorem 1.2 Dualjet a manuální převodovkou. V nabídce jsou i dvě vyšší výbavy Comfort (302 900 Kč) a Elegance (369 900 Kč). Nejdražší verzí je 1.0 Boosterjet Elegance s automatickou převodovkou za 482 900. Hybrid je k dispozici výhradně s nejvyšší výbavou za 404 900 Kč.  

Základní rozměry nového Suzuki Baleno

Celková délka: 3 995 mm

Celková šířka: 1 745 mm

Celková výška: 1 470 mm

Rozvor: 2520 mm

Zavazadlový prostor: 355 l (VDA)

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz