iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nové Vito nabídne tři délky a tři druhy pohonu
Mercedes-Benz představil novou generaci modelu Vito. Užitkový automobil střední velikostní kategorie s celkovou hmotností od 2,5 do 3,2 t by měl podle automobilky nabídnout vedle velmi příznivých provozních nákladů také rekordních hodnot poměru celkové a užitečné hmotnosti.
Skříňové Vito je jako jediný model ve své třídě na výběr ve třech délkách karoserie a také se třemi systémy pohonu. Užitečná hmotnost až 1369 kg patří na špičku kategorie. Verze Mixto spojuje výhody skříňové dodávky a dvojité kabiny až pro šest cestujících a zcela novou kapitolu otvírá Mercedes-Benz s novým modelem Vito Tourer pro přepravu osob. Tato řada je tvořena mimořádně funkční a robustní variantou Vito Tourer BASE, mnohostrannou variantou Vito Tourer PRO a hodnotně působícím modelem Vito Tourer SELECT.
Nové Vito se může pochlubit součinitelem aerodynamického odporu vzduchu 0,32, což je na tuto kategorii velmi nízká hodnota.
V interiéru nabídne Vito zcela nově vyvinutou přístrojovou desku symetrických tvarů s přehlednou strukturou ovládacích prvků. Uživatele také může těšit vysoká kvalita zpracování, na tuto kategorii vozů neobvyklá. Při vývoji přístrojové desky sehrál zásadní roli promyšlený koncept odkládacích prostorů, protože vývojáři chápali, že i nové Vito bude pro mnoho řidičů kanceláří a zároveň i životním prostorem.
Pohon vpředu, vzadu nebo všude...
Jako první model v kategorii středních dodávek je nové Vito na výběr s pohonem zadních nebo předních kol a nově také s pohonem všech kol. Nová verze s pohonem předních kol je lehčí a u prázdného, či málo zatíženého vozidla nabízí pohon předních kol výhody v oblasti trakce. Kromě toho nabídne nižší pořizovací cenu oproti pohonu zadních kol, který je ale vhodným řešením pro vysoké zatížení, těžké přívěsy a také vyhoví požadavku vysoké jízdní dynamiky. Pro zákazníky, kteří potřebují vysokou trakci i za nepříznivých podmínek, nebo pro ty, kteří často jezdí mimo zpevněné cesty přidal Mercedes-Benz také nabídku verze s pohonem všech kol. Díky nové integrované konstrukci pohonu všech kol má Vito 4x4 stejnou výšku karoserie jako modely s pohonem předních, resp. zadních kol.
Nové Vito s pohonem předních kol a motorem uloženým vpředu napříč je koncipováno převážně pro jízdu bez přívěsu a při nízké až střední celkové hmotnosti, s důrazem na co nejnižší náklady. K pohonu slouží kompaktní čtyřválec se zdvihovým objemem 1,6 litru, který je k dispozici ve dvou výkonových stupních: Vito 109 CDI s 65 kW a Vito 111 CDI s 84 kW.
Při velkých nárocích na jízdní výkony a vysoké zatížení, při vyšší celkové hmotnosti a pro náročný provoz s přívěsem je správnou volbou nové Vito s pohonem zadních kol a čtyřválcem se zdvihovým objemem 2,15 litru, uloženým vpředu podélně. Tento model je k dispozici ve třech výkonových stupních: Vito 114 CDI 100 kW, Vito 116 CDI 120 kW a Vito 119 BlueTEC 140 kW.. Vito 119 BlueTEC nabízí v této třídě jako první motor splňující normu Euro 6.
U verzí s pohonem zadních kol standardně zajišťuje přenos hnací síly šestistupňová mechanická převodovka. Samočinná převodovka 7G-TRONIC PLUS s kapalinovým měničem momentu je nabízena na přání pro Vito 114 CDI a Vito 116 CDI, zatímco pro modely Vito 119 BlueTEC a Vito 4x4 se dodává standardně. Jedná se o jedinou sedmistupňovou samočinnou převodovku s kapalinovým měničem na světě, dodávanou pro lehké užitkové vozy.
Pro nízké náklady
Vývojáři přizpůsobili nové Vito požadavkům na nejvyšší provozní hospodárnost, ať už optimalizací převodovky, použitím zadní nápravy s nízkým třením, elektromechanického posilovače řízení nebo adaptivně řízených vedlejších agregátů. V porovnání s předchůdcem klesla spotřeba nafty v kombinovaném režimu EU v průměru o 20 procent.
Úsporná verze BlueEfficiency je k dispozici pro nové Vito s pohonem zadních kol a standardně se dodává pro všechny modely Vito Tourer se samočinnou převodovkou, registrací v kategorii osobních vozů a ve spojení s nejvýkonnějším motorem. Normovaná hodnota spotřeby 5,7 l/100 km pro Vito 116 CDI BlueEfficiency s registrací jako užitkové vozidlo je v této kategorii špičková. Nové Vito kromě toho profituje u všech variant motorů z dlouhých intervalů údržby: až 40 000 km, nebo dva roky.
Optimalizovaný podvozek
Podvozek Vita byl pro novou generaci vylepšen v řadě ohledů. Změny prodělala zadní náprava se šikmými rameny, vinutými pružinami a novým nastavením pružin a tlumičů. Na zlepšených jízdních vlastnostech se podílí také řízení s elektromechanickým posilovačem a pozměněnou kinematikou. Skříňové Vito a Vito Mixto jsou koncipovány pro vysoké zatížení a tomu odpovídá naladění podvozku. Pro Mixto na přání a pro všechny verze Vito Tourer standardně se dodává komfortní podvozek, mezi jehož rysy patří méně tuhé odpružení a citlivější charakteristika tlumičů.
Vysoká úroveň bezpečnosti
Nový Mercedes-Benz Vito stanovuje nová měřítka také v oblasti bezpečnosti. Precizní řízení, výkonné kotoučové brzdy na všech kolech (v závislosti na modelu 16“ nebo 17“ brzdová soustava) jsou samozřejmostí, stejně jako vyspělý ESP ve standardní výbavě.
Již skříňové Vito je jako jediný dodávkový vůz standardně vybaven airbagy a upozorňováním na nepřipnutý bezpečnostní pás pro řidiče i spolujezdce. Modely Vito Tourer PRO a Vito Tourer SELECT disponují kromě toho okenními airbagy a bočními airbagy vpředu, které chrání hrudník a pánev. Pro Vito Tourer jsou poprvé nabízeny okenní airbagy také vzadu. Celekm tak může být Vito vybaveno až osmi airbagy.
Ke standardní výbavě nového Vita patří Attention Assist, který na základě různých parametrů posuzuje kondici řidiče. Jedinečným prvkem standardní výbavy v této třídě je asistent pro jízdu v nárazovém bočním větru, který téměř kompletně kompenzuje vlivy poryvů bočního větru na vozidlo. Standardem je také systém sledování tlaku vzduchu v pneumatikách.
Novým prvkem, v kategorii dodávkových aut jedinečným je aktivní parkovací asistent. Dalším zajímavým prvkem příplatkové výbavy je asistent upozorňující na krátký odstup od vpředu jedoucího vozidla. Asistent pro sledování slepého úhlu upozorňuje při přejezdu do vedlejšího jízdního pruhu na vozidla, zatímco asistent pro jízdu v jízdním pruhu hlídá, aby vozidlo nevyjelo nechtěně ze svého jízdního pruhu.
Alternativou standardně dodávaných halogenových světlometů jsou pro nové Vito na přání nabízené adaptivní světlomety ILS (Intelligent Light System). Ty používají diody LED pro ukazatele směru, denní svícení, tlumená, dálková a statická odbočovací světla. V závislosti na rychlosti jízdy se světlomety přizpůsobují variabilním rozložením světla podmínkám na dálnici a silnici mimo město.
Dva rozvory, tři délky
V porovnání s předchůdcem je Vito ve všech třech délkách o 140 mm delší. Hlavním důvodem je prodloužená příď, která poskytuje vyšší úroveň ochrany při střetu s chodcem. Z toho vyplývají hodnoty vnější délky 4895 mm, 5140 mm a 5370 mm. Vnější výška je v závislosti na modelu maximálně 1910 mm. Všechny verze tak zůstávají výrazně pod důležitou hranicí dvou metrů, a mohou tak vjíždět do všech běžných parkovacích budov, podzemních garáží a automatických mycích linek.
Jádro nabídky tvoří modely s celkovou hmotností 2,8 t a 3,05 t, které jsou doplněny variantami s celkovou hmotností sníženou na 2,5 t, resp. zvýšenou na 3,2 t. Díky novému pohonu předních kol a kompaktnímu vznětovému motoru má skříňové Vito se středně dlouhou karoserií a standardní výbavou pohotovostní hmotnost jen 1761 kg. Již Vito s celkovou hmotností 3,05 t se tak může pochlubit skutečně pozoruhodnou užitečnou hmotností 1289 kg. Přeborníkem z hlediska užitečné hmotnosti ve své třídě je Vito s pohonem zadních kol. S celkovou hmotností 3,2 t nabídne užitečné zatížení 1369 kg.