iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Novinky 2019: kompakty a nižší střední třída
Rok 2019 bude ve znamení nejen konvenčních, ale také elektrických novinek. Těch přibude více než kdy předtím. Někteří výrobci představí své vůbec první elektromobily, jiní se zaměří na plug-in hybridní pohon. Přinášíme přehled těch nejzajímavějších modelů, které by příští rok neměly uniknout vaší pozornosti, ať už jezdí na cokoli...
Začněme auty nejmenších velikostních kategorií, tedy malými a kompaktními vozy, které tvoří základ vozových parků většiny firem.
BMW řada 1 (druhá polovina roku 2019)
Nejmenší model mnichovské automobilky čeká zásadní změna designu. Musí se totiž postavit proti konkurenční novince v podobě Mercedesu-Benz třídy A. BMW 1 vyjede v nové generaci, pro kterou je zásadní přechod z pohonu zadních kol na přední. Proto také nově stojí na platformě UKL (používá ji řada 2, X1 nebo MINI). Novinkou má být i displej, který nahradí klasické ručičkové ukazatele, což je také odpověď na konkurenci. O technických parametrech se toho příliš neví, auto má ale rozměrově narůst a nabídnout prostornější interiér i zavazadlový prostor. Nejsilnější verze, která je zatím v plánu, bude mít výkon až 300 koní.
Kia ProCeed (březen 2019)
Na začátku jara by se v českých showroomech korejské automobilky měly objevit nové karosářské varianty vozu Kia Ceed. Model ProCeed nebude oproti minulosti kupé, ale auto s karoserií typu Shooting Brake, kterou lze jednoduše popsat jako sportovně střižené kombi. Auto by tak mělo kombinovat stylovost a praktičnost a nemuselo by tak zůstat stranou zájmu firemní klientely. Nabídka motorů bude začínat na zážehovém tříválci o výkonu 88 kW, k dispozici bude i agregát 1,4 l (103 kW) a 1,6 l (150 kW). Všechny motory jsou přeplňované. Naftu zastoupí čtyřválec 1.6 CRDi o výkonu rovných 100 kW. Cena zatím ještě není známá.
Kia Niro EV (jaro 2019)
Korejská automobilka přijde také elektrickou verzí již známého modelu, jezdícího zatím v hybridní a plug-in hybridní verzi. Vůz dostane stejné LiPol baterie jako o něco menší Hyundai Kona, tedy s kapacitou 39,2 kWh (výkon 100 kW) nebo 64 kWh (150 kW). Dojezd by tak měl činit podle údajů automobilky 312 km respektive 500 km podle WLTP, v případě Kony se ovšem původně udávaný dojezd kvůli chybě v měření snížil na 449 km. Kia nabídne již tradičně i pro toto auto sedmiletou záruku platnou do nájezdu 150 000 km.
Mazda 3 (březen 2019)
Japonský hatchback je odborníky často označován za motorovou revoluci. Kupředu ho totiž může hnát motor, který zažehne benzin ve válci stejným způsobem jako se děje u dieselů, tedy nikoliv zážehem, ale vznícením. Motor tak má být účinnější a tedy úspornější, včetně nižších emisí. V Mazdě 3 ho koupíte s označením Skyactiv-X a přijde na 603 400 Kč. Základní cena pro novinku je ale nižší: 520 900 Kč. Ta platí pro verzi s benzínovým motorem Skyactiv-G o výkonu 90 kW. V nabídce je i diesel. K dostání budou také varianty s pohonem všech kol a automatickou převodovkou.
Mini EV (léto 2019)
Sériově vyráběný elektromobil bude mít od příštího roku také stylová značka Mini. Podle spekulací se zdá, že k pohonu poslouží ověřený systém z BMW i3. Auto by mělo nabídnout dojezd na jedno nabití zhruba 300 km. Do prodeje půjde také v souvislosti s oslavami 60. výročí od uvedení prvního Mini. Od modelů s klasickým spalovacím motorem poznáte elektrické Mini díky detailům, jako jsou žluté linky na karoserii. Více technických údajů zatím není k dispozici.
Peugeot 208 (léto 2019)
Nová generace oblíbeného malého francouzského hatchbacku už podstupuje poslední fáze testování se zamaskovanými prototypy. Auto postavené na zcela nové platformě CMP se vzhledově více přiblíží aktuálnímu Peugeotu 308. Důvodem nasazení nové platformy je i příchod čistě elektrického pohonu, který je už pro 208 potvrzen. Jinak se ale očekává paleta úsporných benzinových motorů, osud dieselové verze je zatím naopak nejistý.
Seat Leon (léto 2019)
S novou generací by měl přijít i Seat Leon, jehož testování je v poslední fázi. Půjde o první vůz španělské značky s plug-in hybridním pohonem, i když tato verze nebude nabízena hned od začátku prodejů. Nabídka motorů bude zahrnovat zážehové agregáty 1.0 TSI a 1.5 TSI i vznětový 1.6 TDI. Zajímavostí má být přítomnost virtuálního asistenta Alexa od Amazonu na palubě. Vzhledem k faktu, že Seat začal provozovat svou sportovně střiženou značku Cupra, dočkáme se brzy také ostré verze nového Leonu s jejím logem.
Škoda Scala (březen 2019)
Nedávno odhalený hatchback nižší střední třídy se v našich končinách stane jednou z nejvýznamnějších novinek roku 2019. K zákazníkům zamíří na jaře, předprodej však bude zahájen již v polovině ledna. Ceny ještě nejsou známy, základ by se měl podle všeho pohybovat okolo 360 000 Kč. Scala nabídne největší zavazadlový prostor ve třídě kompaktních hatchbacků a velkorysý vnitřní prostor pro cestující. Objevit by se časem měly objevit i tradiční deriváty jako RS nebo Scout Line. Více jsme o novince psali zde.
Toyota Corolla (jaro 2019)
Jediné konvenční provedení, dvě hybridní verze a zásadní změna v pojetí vozu, který se vrací od názvu Auris k tradičnímu označení Corolla. Zcela nová Corolla bude v nabídce jako hatchback, sedan i kombi. Pod kapotu nabídne buď benzínový čtyřválec o objemu 1,2 litru a výkonu 85 kW, nebo jednu ze dvou hybridních verzí. Buď s motorem 1,8 l, známý třebaq zaktuální generace Priusu, nebo nejnovější systém založený na agregátu 2,0 l a přepracované elektrické větvi hnací soustavy. Slabší verze nabídne systémový výkon 90 kW, silnější 132 kW a k tomu velmi nízkou spotřebu paliva. Kombík bude navíc základním objemem zavazadelníku 598 l konkurovat nejlepším v segmentu.
Volkswagen Golf (léto 2019)
Nejoblíbenější evropský hatchback přijede v už osmé generaci. Stále bude stát na koncernové platformě MQB. Jak je tradicí, design se jen lehce posune oproti aktuálnímu modelu. Zásadními změnami ale projde interiér, který bude více high-tech s důrazem na velké displeje s vysokým rozlišením. Paleta benzínových motorů bude začínat u tříválce o objemu jednoho litru, zahrne ale i čtyřválce 1.5 TSI a 2.0 TSI. V nabídce zůstane také vznětový 2.0 TDI. Na palubě se setkáme i s mild-hybridním soustrojím a o něco později jsou v plánu i sportovní verze s označením R.
Volvo V40 (konec roku 2019)
O nástupci aktuálního Volva V40 se toho příliš neví. Je ale zřejmé, že vůz bude stát na modelové platformě CMA a bude se prodávat i v provedení plug-in hybrid. I tak ale bude nadále nabízet klasický pohon, v nabídce budou tří- a čtyřválce. Spekuluje se také o čistě elektrickém pohonu, ten by se měl v nabídce objevit v roce 2020.