iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nový DS9: Návrat do budoucnosti
Značka DS se vrací po uvedení dvou SUV zase ke klasickým vozům, a to sedanem, který přesahuje svými rozměry klasiku střední třídy. Na délku totiž chybí novince do pěti metrů jen 7 cm, je tedy o 18 cm delší než evropský Peugeot 508, ovšem stejně dlouhý jako jeho čínská verze s označením 508L. S tímto vozem sdílí také platformu EMP2, přepracovanou tak, aby bylo možné rozvor prodloužit na 2,9 m. Tím se přidal potřebný prostor zejména pro cestující na zadních sedadlech. Nový sedan je nabit technologiemi pro komfort na palubě i bezpečnost jízdy.
Nový DS9 se stává vlajkovou lodí značky. Navazuje na tradici modelů DS z minulosti a kombinuje je s designérskými principy značky DS Automobiles. Model DS z roku 1955 připomínají například lišty ve tvaru kornoutků na okrajích střechy, které byly typickým znakem legendárního sedanu.
Nyní byly upraveny a byla do nich zasazena nová boční obrysová světla. Zajímavostí jsou také výsuvné kliky dveří v barvě karoserie a dvoubarevné provedení s černou střechou. Celkově působí na fotografiích nový DS9 masivně a elegantně. Boj o zákazníka bude svádět s prémiovou německou, švédskou či britskou konkurencí a bude zajímavé sledovat, jak se to bude dařit. Zpočátku bude k dispozici pouze v plug-in hybridním provedení.
Systém E-Tense tvořený zážehovým přeplňovaným čtyřválcem PureTech o objemu 1,6 l a elektromotorem nabídne systémový maximální výkon 165 kW a při plném nabití baterie o kapacitě 11,9 kWh umí ujet až 50 km na elektriku (podle WLTP). Samotný elektromotor, spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou, dosahuje maximálního výkonu 80 kW a 320 N.m točivého momentu. Vůz může pohánět samostatně až do rychlosti 135 km/h. Palubní nabíječka má výkon 7,4 kW, umožní tedy dobití baterie zhruba za hodinu a půl. Nabídku brzy doplní dva další motory E-Tense, jeden o výkonu 184 kW, který pohání kola přední nápravy a druhý o výkonu 265 kW, který pohání všechna kola.
Vše pro komfort!
Jak je pro DS typické, sází hodně na interiér – jeho zpracování a komfortní prvky. Nepřekvapí pečlivě vybrané materiály a řada specifických ozdobných prvků. Přístrojová deska je plně čalouněná kůží Nappa (a také například úchyty!), zpracování sedadel Bracelet podtrhuje péči, která byla věnována detailům. Ovladače mají podobu krystalů, strop je čalouněn látkou Alcantara. Sedadla (i ta zadní) jsou vyhřívaná, odvětrávaná a vybavená masážní funkcí, což je v segmentu střední třídy, kam DS svou novinku řadí (jakkoli rozměrově patří o stupeň výše) novinka. Také středová loketní opěrka nabízí možnosti převzaté z vyšších segmentů, jako je zpracování v kůži, úložné prostory vybavené zásuvkami USB, ovládání masážních sedadel a barevné vnitřní osvětlení.
DS se od svého vzniku věnuje vylepšování akustického komfortu, který se podle samotné automobilky v DS 9 posunul na novou úroveň díky speciální úpravě, zacílené na potlačení vnějšího hluku. K tomu přispívají i vrstvená akustická skla. Audio na palubě je také francouzské, zajišťuje jej renomovaná značka Focal, která osadila DS9 systémem Electra, vyvinutým speciálně pro tento vůz. Mezi čtrnáct reproduktorů rozmístěných v kabině byly přidány nové mřížky výškových reproduktorů z nerezové oceli.
Vedle akustického komfortu je zde také důraz na komfort jízdní. Zde se o něj stará především již známý systém DS Active Scan Suspension, který zahrnuje kameru snímající silnici, čidla světlé výšky, akcelerometry a detektory náprav, které zaznamenávají všechny pohyby a přenášejí je do systému, jenž mění tlumení a odpružení každého kola v zájmu zvýšení jak komfortu, tak bezpečnosti. Samozřejmostí je bohatá nabídka asistenčních a bezpečnostních systémů, včetně poloautonomního řízení. Systém používá několik čidel a zasahuje do řízení tak, aby držel DS 9 ve zvoleném jízdním pruhu. Systém je použitelný do rychlosti 180 km/hod (podle legislativy dané země) a řídí rychlost a dráhu jízdy pod dohledem řidiče. Řízení rychlosti pomocí adaptivního tempomatu umožňuje řídit jízdu i v dopravních zácpách. Auto automaticky nastartuje, pokud se zastaví na méně než tři sekundy. V případě delšího zastavení DS 9 řidič nastartuje stisknutím tlačítka nebo sešlápnutím pedálu akcelerátoru. Palubní kamera systému DS Drive Assist rozpoznává přerušované a souvislé čáry. Za jízdy neustále analyzuje okolní situaci. Umožňuje udržet vůz nejen v jízdním pruhu, ale dokonce i v části jízdního pruhu, kterou si řidič zvolí. Pokud si řidič přeje převzít kontrolu nad řízením, stačí mu uchopit volant.
Mezi komfortní funkce, které „jdou s dobou“ patří také DS Smart Access, díky kterému řidič nepotřebuje klíč, neboť právo na přístup předává svým smartphonem. Právo na používání vozu lze delegovat na dalších pět telefonů i dálkově. To je funkce, která se může hodit. Fyzické klíčky nikomu jen tak na dálku nepředáte… Majitel vozu navíc může povolení pro používání vozu časově omezit. Díky technologii Bluetooth je systém funkční i bez sítě GSM.
Čtvero francouzských inspirací
Důraz na komfort se projevuje také v možnostech úprav na míru prostřednictvím „DS Inspirace“. Každý styl interiéru, pojmenovaný po některé z pařížských čtvrtí má svůj vlastní charakter, se sedadly potaženými kůží, nebo Alcantarou. Pozornost věnovaná jednotlivým detailům nabízí řadu možností: raženou kůži sedadel v případě Inspirace DS Bastille, nebo u Inspirace DS Rivoli, černou Alcantaru u provedení Performance Line a kůži Nappa Art Ruby s ikonickým motivem hodinkového pásku (Bracelet) u Inspirace DS Opéra. Tato nejluxusnější verze má volant celý potažený červenou kůží Rubis a nastavitelné vícebarevné osvětlení s osmi odstíny. Péči věnovanou detailům ilustruje třeba kolečko ovladače poseté krystaly, perlové prošití, které nenápadně podtrhuje motiv Bracelet na sedadlech, nebo ozdobné prvky na přístrojové desce a dveřních panelech. Ovladače středové konzoly jsou zdobeny gilošovaným motivem „Clous de Paris“, jenž odkazuje na významnou francouzskou hodinářskou firmu. V horní části palubní desky jsou umístěny otočné hodinky B.R.M.
Bezpečnost díky technologiím
Soubor bezpečnostních opatření DS Safety zahrnuje šest hlavních funkcí: DS Night Vision, DS Driver Attention Monitoring, DS Active LED Vision, aktivní sledování mrtvých úhlů, automatické nouzové brzdění a systém čtení dopravních značek s uvedením povolené rychlosti. Bezpečnost posilují i aktivní LED světla DS Active LED Vision, která umí přizpůsobit paprsek světla z hlediska šířky i dosahu podmínkám na silnici a rychlosti vozu. K dispozici je pět režimů, které se spouští automaticky: Parking, Town Beam (šířka světelného toku se zvětší po pěti vteřinách jízdy), Country Beam (zaměření dopředu při rychlosti nad 50 km/hod.), Motorway Beam (dosah se prodlouží při rychlosti nad 110 km/hod.), Adverse Weather (výkon modulů se za špatných povětrnostních podmínek zvýší a intenzita hlavních světlometů naopak sníží). Nabídku doplňuje funkce „otáčení světlometů“ a High Beam (automatické přepínání dálkových a potkávacích světel). Tím, že světla silnici osvětlují lépe a do větší vzdálenosti nebo více do stran, zvyšuje se bezpečnost řidiče i posádky.
DS9 se bude vyrábět v Číně, určen je ale pro všechny trhy, kde DS působí. Naživo bude poprvé představen na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.