Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nový Ford Fiesta: čtyři verze a spousta novinek

Nový Ford Fiesta: čtyři verze a spousta novinek

 
fiesta-2016

úterý, 6. prosince 2016

Ford na akci „Go Further“ v německém Kolíně nad Rýnem odhalil novou generaci Fordu Fiesta. Tvrdí o ní, že je technicky nejvyspělejším malým automobilem na světě.

 

Dokladem tohoto tvrzení by měla být především pestrá paleta pokročilých asistenčních systémů a funkcí konektivity, ojedinělá v kategorii sériově vyráběných evropských malých vozů. Ford kromě toho zapracoval i na šíři modelové řady, takže s novou generací nabídne nejrozsáhlejší paletu variant v celé čtyřicetileté historii modelu.

Ford totiž nabídne hned čtyři sériová provedení s odlišným charakterem: klasickou Fiestu označenou jako Titanium, sportovní Fiestu ST-Line s designem inspirovaným modely Ford Performance, prémiově laděnou Fiestu Vignale a crossover Fiesta Active, který je mimochodem prvním z nové řady vozů Active, která v následujících letech pronikne do dalších modelových řad v duchu módního trendu aut „jakoby do terénu“. V provedení Vignale pak nová generace Fiesty doplní rozrůstající se prémiovou řadu Fordu, která aktuálně zahrnuje Mondeo, S-Max, Kuga a Edge.

 

Výběr ze čtyř verzí  

Jak se od sebe jednotlivá provedení liší? Klasické provedení Titanium charakterizuje bohatá standardní výbava a klasické provedení karoserie. U předchozí generace připadalo 48 procent prodejů na výbavový stupeň Titanium, proto je toto provedení uvedeno na trh jako první, ale následovat bude samozřejmě i nižší stupeň výbavy s označením Trend.

 

Komu by výbava Titanium nestačila, může zvolit provedení Vignale, které dostalo sedmnácti nebo osmnáctipalcová kola v unikátním designu, doplňky exteriéru včetně specifického laku a v interiéru například sedadla se speciálním šestiúhelníkovým prošíváním koženého čalounění.

Fiesta Active je módní crossover, kterému na optické robustnosti (konstrukce vozu je ale shodná s ostatními modely) přidává zvýšená světlá výška a plastové doplňky.

Čtvrtým provedením je Fiesta ST-Line, která nabízí design inspirovaný modely Ford Performance. ST-Line má tedy sportovně upravený vzhled exteriéru včetně specifických kol z lehké slitiny, masky chladiče, předního a zadního nárazníku i nástavců bočních prahů. V interiéru jsou sportovně tvarovaná sedadla i volant a hliníkové pedály. Charakter odpružení podvozku je přizpůsoben sportovnější jízdě.  

Základem všech čtyř variant nové Fiesty je design, který staví na výrazném stylu předchůdce. Charakterizují jej zjednodušené přímější linie a hladší plochy. Boční profil je méně klínovitý a využívá prodloužení karoserie o 71 mm a rozšíření o 12 mm. Cestující vzadu tak mají o 16 mm více prostoru pro kolena.

Vstup do zavazadlového prostoru je u nové generace Fiesty širší a schránka před spolujezdcem je větší o 20 procent. Prostřední přihrádka na středové konzole má objem jeden litr a kapsy ve dveřích pojmou lahve o objemu až 0,6 litru.

 

Řada technologických premiér

Nová generace Fordu Fiesta dostala k dispozici širokou paletu technologií, které zlepšují komfort, usnadňují obsluhu a zvyšují bezpečnost. Pokročilé asistenční technologie využívají dvou kamer, tří radarů a dvanácti ultrazvukových senzorů. S touto kombinací je možné sledovat prostor okolo vozu v rozsahu celých 360° a zabírat prostor vpředu na vzdálenost 130 metrů.

Jako první model značky Ford nabídne Fiesta zdokonalenou funkci předkolizního asistentu s detekcí chodců. Ta za pomoci předních světlometů rozpozná osoby, které se nacházejí ve vozovce, nebo by mohly vstoupit do jízdní dráhy vozu, a to i v noci. Účelem systému je snížit závažnost některých druhů srážek s chodcem. V určitých případech dokáže dokonce nehodě zcela zabránit. Kamera s širším úhlem záběru umožňuje lépe vyhodnocovat pohyby chodců.

Dále se ve Fiestě poprvé objevuje aktivní parkovací asistent s podporou příčného i podélného parkování, který pomáhá řidiči najít vhodné parkovací místo a automaticky do něj zaparkovat. Novým vylepšením, které má ve Fiestě premiéru, je funkce automatického brzdění v případech, kdy bezprostředně hrozí srážka s jiným objektem a řidič nereaguje na varování. Další novinky v dostupné výbavě zahrnují systém rozpoznávání dopravních značek či automatické přepínání dálkových světel. Fiesta je také prvním vozem své třídy v Evropě, který může být vybaven systémem varování před projíždějícími vozy při couvání z parkovacího místa.

 

Konektivita, informace, zábava

Komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 umožní řidiči Fiesty jednoduchými intuitivními hlasovými pokyny ovládat audio, navigaci a připojený telefon. Stačí stisknout tlačítko a vyslovit některý z hlasových povelů a systém sám vyhledá například nejbližší čerpací stanici, parkoviště nebo restauraci. Podobně funguje hledání vlakových nádraží, letišť a hotelů. Systém je kompatibilní s technologiemi Apple CarPlay a Android Auto.

Dalšími novinkami ve Fiestě, které se již objevily ve větších modelech značky Ford, jsou vyhřívaný volant nebo stylový palubní počítač se 4,2palcovým multifunkčním TFT displejem.

Barevná dotyková obrazovka o úhlopříčce 8 palců reaguje kromě prostého dotyku i na další gesta, jako je roztažení a posouvání. V nižších stupních výbavy se SYNC 3 dodává s barevným dotykovým displejem o úhlopříčce 6,5 palce. Barevný 4,2palcový displej se zase pojí s úchytem MyFord Dock, který slouží k upevnění a nabíjení přenosných zařízení jako telefon nebo navigace.

Pro zájemce o kvalitní poslech hudby nabízí Ford pro novou Fiestu reproduktory systému B&O Play navržené a rozmístěné na míru vozu. U Fiesty to znamená celkem deset reproduktorů včetně subwooferu v zavazadlovém prostoru a středového reproduktoru uprostřed palubní desky. Celkový výkon zesilovače je 675 wattů.

 

Vylepšená konstrukce

Tužší skelet karoserie, snížený přenos ruchů a vibrací, lepší zvuková izolace pohonných jednotek a akustické čelní sklo přispívají ke komfortnějšímu cestování. Úroveň valivého hluku při rychlosti 100 km/h například klesla o sedm procent. Karoserie Fiesty obsahuje o 36 procent více bórové oceli. To s sebou přináší větší pevnost v kritických oblastech – například v horní části B-sloupku, jehož průřez ve tvaru písmene T zajišťuje lepší rozložení energie bočního nárazu do střechy. K lepší ochraně při bočním nárazu přispívají také přepracované výztuhy ve dveřích. A dveře jsou nyní osazeny tlakovými snímači, které umožňují při bočním nárazu aktivovat zádržné systémy o několik milisekund dříve.

Na základě odezvy od zákazníků zvětšil Ford stíranou plochu čelního skla o 13 procent. K otevření dveří je potřeba o 20 procent méně síly a hrdlo palivové nádrže s bezzátkovým systémem EasyFuel je navrženo tak, aby nedocházelo k potřísnění jeho okolí palivem z pistole. Výsuvné ochranné lišty na dveřích chrání lak na hranách před odřením o karoserii jiného vozu při nastupování a vystupování v úzkých parkovacích místech.

 

Pro lepší jízdu

Nová generace Fiesty staví na oceňovaných jízdních vlastnostech předchůdce. Všechny díly podvozku prošly úpravami s cílem zdokonalit jízdní vlastnosti i pohodlí posádky. Širší využití bórové oceli, laserové svařování, pevnější uchycení předního pomocného rámu a navařené uchycení zadní zkrutné příčky zvyšují torzní tuhost o 15 procent. Rozchod kol je širší o 30 mm vpředu a o 10 mm vzadu. Díky tomu bylo možné uzpůsobit zavěšení pro použití větších, až 18palcových kol. Lehčí a pevnější zkrutný stabilizátor s dutou konstrukcí účinněji potlačuje náklony karoserie a zlepšuje přesnost směrového vedení. Rozvor náprav se prodloužil jen zanedbatelně (o 4 mm).

Podvozek nové Fiesty zajišťuje podle automobilky o deset procent více přilnavosti v zatáčkách než předchůdce. Přispívá k tomu i systém elektronického rozdělování točivého momentu, který zlepšuje chování vozu při průjezdu zatáčkou nepatrným přibrzďováním vnitřních kol. Brzdná dráha z rychlosti 100 km/h do zastavení se zkrátila o více než osm procent. Modely s výkonem vyšším než 74 kW mají v sériové výbavě kotoučové brzdy i vzadu.

„Radost z řízení patří k hlavním přednostem Fiesty už od příchodu prvního modelu v roce 1976. Fiesta nové generace zachovává věrnost charakteru, který oslovil již několik generací řidičů. Má dosud nejostřejší, nejsportovnější a nejvyváženější jízdní vlastnosti,“ řekl Joe Bakaj, viceprezident Ford of Europe pro vývoj produktů. „Je také ještě stylovější, kultivovanější, technicky vyspělejší a příjemnější. Zkrátka ještě víc Fiesta.“

 

Motory a převodovky

Zážehový motor Ford 1.0 EcoBoost je pro novou Fiestu dostupný ve verzích 74 kW, 92 kW a 103 kW. Dodává se v kombinaci s novou šestistupňovou manuální převodovkou se sníženým vnitřním třením. Variantu 74 kW lze na přání kombinovat se šestistupňovou automatickou převodovkou, doplněnou o řazení pádly pod volantem.

Atmosférický zážehový motor Ford 1,1 l sdílí tříválcovou architekturu s agregátem 1.0 EcoBoost. Je nabízen ve verzích 51 kW a 63 kW, v obou případech s pětistupňovou manuální převodovkou. Nahrazuje atmosférický zážehový motor 1,25 l, přičemž nabízí vyšší výkon a nižší spotřebu. Spotřebu paliva dále snižuje technologie Stop-Start nebo aktivní maska chladiče (pro 1.0 EcoBoost a 1.5 TDCi 63 kW). Nové tlačítko Eco upravuje chod motoru a odezvu na plyn.

Vznětový motor Ford 1.5 TDCi 88 kW je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou a je nabízen také ve verzi o výkonu 63 kW. Motor 1.5 TDCi má optimalizovaný tvar spalovacích komor a turbodmychadlo verze 88 kW disponuje variabilní geometrií lopatek. Funkce inteligentního rekuperačního dobíjení zlepšuje spotřebu přednostním spínáním alternátoru a dobíjením akumulátoru ve chvílích, kdy vůz jede setrvačností nebo brzdí.

 

 

 

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz