Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nový Ford Transit: Více nákladu, méně nákladů

Nový Ford Transit: Více nákladu, méně nákladů

 
transit-2014

úterý, 18. února 2014

Ford Transit je ikonou světa lehkých užitkových automobilů a bylo by určitě zajímavé zjistit, kolik toho všechny generace tohoto modelu přepravily. Něco podobného asi nikdo nikdy nespočítá. Pro majitele vozů nové generace je nicméně dobrou zprávou, že toho nyní Transit uveze více a spotřebuje méně.

 

O novém Transitu jsme již psali zde, nyní jsme měli ve španělské Barceloně možnost vyzkoušet si jej poprvé „na živo“. K dispozici jsme měli několik provedení karoserie, valník nevyjímaje, auto bylo vždy zatíženo 600 kg simulovaného nákladu. První dojmy z naježdění cca. stovky kilometrů za volantem nového Transitu jsou pozitivní: Kabina řidiče a spolujezdce opět, podobně jako u menšího Transitu Custom, připomíná do značné míry osobní auta této značky. Multifunkční volant má tlustší věnec než malý Transit Connect a dobře se drží. Rozsah jeho podélného i výškového nastavení je velký, totéž platí o sedadlu řidiče. Pod sedadlem spolujezdců je poměrně velký prostor pro odložení zavazadel nebo vybavení. Sedadla jsou příjemně polotuhá, dobře sladěné ovládací síly řízení, pedálu spojky a řazení zpříjemňují ovládání tohoto užitkového auta až na úroveň řízení osobních vozů. Velmi přínosným vybavením je zásuvka s napětím 230 V, kterou lze nabíjet nářadí nebo elektroniku bez speciálních adaptérů. Celkově se z řidičského a uživatelského hlediska jedná u nového Transitu o vylepšení vlastností dosavadního modelu směrem k vyššímu uživatelskému komfortu a praktičnosti, což se projevilo i v komfortu nakládky, vykládky či upevňování nákladu.

Přístup k nákladu například usnadňuje integrovaný schůdek v zadním nárazníku, který je opatřen protiskluzovou povrchovou úpravou. Lepšímu upevnění a uložení pomáhají kotevní oka umístěná nikoli na podlaze, ale na bočnicích. Podlaha je díky tomu zcela rovná, opatřená krytinou, která kryje také bočnice do výšky 100 mm. Toto řešení usnadňuje i čištění nákladového prostoru. Osvětlení nákladového prostoru je řešeno technologií LED a reflexní plochy upozorňují ostatní řidiče na zadní dveře otevřené do úhlu 90°.

 

Větší nákladový prostor

Vedle praktických vylepšení je zde ale ještě jedno zásadní, a tím je zvětšení objemu nákladového prostoru. Nový Transit totiž nabídne u provedení L2 o 95 mm delší a 22 mm širší ložnou plochu, což znamená, že pojme o jednu paletu víc než předchůdce. Na výšku bude možno využít o 141 mm více u provedení střechy H2 a o 140 mm u H3 a celkově tedy nabídnou obě varianty zhruba o metr krychlový více nákladového prostoru, než dosavadní model. Obdobně došlo ke zvětšení ložného objemu u ostatních variant.  

Nabídka kabiny s podvozkem pro nejrůznější nástavby, nejčastěji valníkové, doznala navíc rozšíření dostupných verzí. K dispozici jsou nyní čtyři rozvory a pět délek samotného podvozku. Přibyla extra dlouhá varianta s rozvorem 4, 522 mm a délkou šasi 5,147 m.
V nabídce je jako pohon přední, tak zadní nápravy, stejně jako pohon všech kol, na zadní nápravě je možná dvoumontáž, neboť nový Transit má horní limit maximální hmotnosti 4,7 tuny. 

 

Jeden motor, tři výkony

K pohonu nového Transitu slouží agregát 2.2 TDCi o maximálním výkonu 74 kW, 92 kW a 114 kW. V rámci seznámení s novinkou byly k dispozici pouze dvě výkonnější verze, které si se zmíněným 600kg nákladem bez problémů poradily. Automobilka slibuje průměrnou spotřebu od 6,4 l/100 km, která platí pro speciální verzi Transit ECOnetic. Ve srovnání s dosavadním Transitem ECOnetic to představuje zlepšení o dalších šest procent. Nový Transit ECOnetic má speciálně naladěný motor 2.2 Duratorq TDCi o výkonu 92 kW, systém Auto-Start-Stop a inovativní funkci regulace zrychlení. K dispozici je s celkovou hmotností 3,1 t a 3,5 t při objemu nákladového prostoru 10 m3.
My jsme s nejvýkonnějším a nejdelším transitem zatíženým 600 kg a s dvojčlennou osádkou jezdili v okolí Madridu se spotřebou 8,7 l/100 km, aniž bychom se snažili nějak zvlášť spořit, s vanem L2 poháněným motorem 92 kW a hmotností 3,5 t jsme dosáhli spotřeby okolo 7,8 l/100 km.

 

Řezání provozních nákladů

Automobilka Ford kladla obecně velký důraz na další zlepšení TCO Transitu. Nešlo jen o honbu za co nejnižší spotřebou, zlepšení doznaly i další parametry ovlivňující celkové náklady na provoz. Například servisní interval byl prodloužen až na 50 000 km a snížila se pracnost řady servisních úkonů, takže je možno je provést v kratší době a tedy levněji. Například výměna zadních kotoučových brzd se zkrátila z 2,6 hodiny na 1,3 hodiny, tedy přesně na polovinu. Celkový čas plánované údržby během ujetí 150 000 km se pak zkrátil z 5,4 hodiny na 4,2 hodiny. Ford také vcelku logicky očekává vysoké zůstatkové ceny ojetých transitů. Zde se může opřít o bohaté zkušenosti s dosavadními generacemi. 

Nový Transit byl konstruován také pro co nejvyšší provozní spolehlivost. Má proto velmi tuhou konstrukci, obsahující i vysokopevnostní oceli. V rámci náročného testování spolehlivosti v Evropě i Severní Americe absolvoval nový Transit ekvivalent jedenácti milionů kilometrů, z toho přes půl milionu v reálném provozu u vybraných zákazníků. Vůbec poprvé se nový model podrobil také sérii extrémně náročných zkoušek, které v nejrůznějších situacích ověřovaly, zda se vůz chová bezpečně a předvídatelně. Jedna z nich spočívala například v nárazu do 150 mm vysokého obrubníku rychlostí 60 km/h. Na pasivní bezpečnosti se příznivě projevuje i fakt, že se jedná o globální model, který tedy musí vyhovět ne jednomu, ale hned několika rozdílným bezpečnostním testům. I proto má novinka o něco delší a masivnější příď než předchůdce: obsahuje větší deformační zónu... 
Aktivní bezpečnosti napomáhají moderní technologie, jako adaptivní tempomat s detektorem bezpečné vzdálenosti, systém pro varování před opuštěním jízdního pruhu, sledování bdělosti řidiče, zadní parkovací kamera s asistentem pro připojení přívěsu, statická odbočovací světla nebo monitorování tlaku v pneumatikách. Nový Transit je také vybaven nejmodernějším elektronickým stabilizačním systémem, který obsahuje některé ne zcela běžné funkce: například regulaci průjezdu zatáčkou Curve Control, což je unikátní, Fordem vyvinutý program, který automaticky zpomalí vůz při příliš rychlém najetí do zatáčky pomocí aktivace brzd všech kol, ovšem s různým brzdným účinkem. ESP dále obsahuje funkce ochrany proti převrácení, adaptaci na změnu zatížení, stabilizaci přívěsu či asistent pro rozjezd ve svahu.

 

První vozy v březnu

První transity nové generace se k domácím zákazníkům dostanou v průběhu března, importér ovšem již nabízí možnost objednávek. Ceny na českém trhu začínají na částce 449 900 Kč bez DPH za provedení Van 290 Leader s motorem o výkonu 100 k. Všechny verze nového Fordu Transit mají navíc v základní ceně prodlouženou záruku na 5 let nebo 200 000 km, na prorezavění karoserie se vztahuje dvanáctiletá záruka. Ford Credit nabízí pro nový Transit značkové financování bez navýšení při 20% záloze.

Napsal: ifleet

 
transit-2014transit-2014transit-2014transit-2014transit-2014transit-2014transit-2014transit-2014transit-2014transit-2014transit-2014transit-2014transit-2014transit-2014
 
 
 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz