Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nový Golf je digitální a hybridní

Nový Golf je digitální a hybridní

 
golf-8

úterý, 29. října 2019

Volkswagen představil osmou generaci modelu Golf. Co do designu staví, tak jak je ostatně zvykem, na předchůdci, přidává však notnou dávku technologií zaměřených na konektivitu, autonomii, infotainment a elektrifikaci. Nový Golf totiž dostane i pět hybridních provedení.

 

Základem nového Golfu je modernizovaná platforma MQB. Ta ostatně v roce 2012 právě s Golfem debutovala. Základní rozměry karoserie se změnily jen mírně. Délka je 4284 mm (+ 26 mm), šířka 1789 mm ( - 1 mm) a výška 1456 mm (- 36 mm). Rozvor náprav se protáhl o 16 mm na 2636 mm. Už na první pohled působí nový Golf nižším a protaženějším dojmem, což je ovšem spíše dílem designových změn než změn rozměrů. Inovovaný design zmenšil také čelní plochu vozu (na 2,21 m2) a součinitel aerodynamického odporu vzduchu klesl na 0,275. Design každopádně vychází ze sedmé generace, největších změn doznala příď s užšími světlomety a C sloupek. Celkově je znát výrazný důraz na horizontální linie.

 

Sázka na digitalizaci

Zatímco exteriér lze prohlásit co do tvarových změn za evoluci, v interiéru došlo spíše k revoluci. V duchu doby jsou nyní dominantou velké displeje. Digitální přístrojový štít má úhlopříčku 10,25 palce, středový displej o úhlopříčce 8,25 palce bude součástí standardní výbavy, za příplatek naroste na deset placů. Středová konzole je užší, zmenšil se volič automatické převodovky DSG, která využívá technologii „řazení po drátech“ (Shift-by-Wire). Pro spojení s externími zařízeními slouží již výhradně konektory USB-C.    

Infotainment vozu vychází ze stejného základu jako modernizovaný Passat, tedy z modulárního systému MIB3. Všechna provedení nového Golfu dostávají eSIM a „Online Connectivity Unit“ pro trvalé připojení k internetu. Díky tomu budou vždy k dispozici služby systému Volkswagen We, včetně možnosti nahrát si nastavení vozu na cloudové úložiště a potom si jej v kterémkoli takto vybaveném vozidel Volkswagenu stáhnout a snadno si tak vůz nastavit podle svých preferencí.  

 

V duchu elektrifikace

Nabídka pohonů pro nový Golf zahrnuje zážehové motory TSI a TGI (spalující CNG), turbodiesely TDI, mild hybridní provedení eTSI a plug-in hybridní verzi eHybrid. Všechny motory mají přímé vstřikování paliva a přeplňování turbodmychadlem. Celkem bude Golf k dispozici s osmi verzemi pohonu s výkonem od 66 kW do 221 kW. Mezi novinky patří dva zážehové tříválce TSI o výkonu 66 kW nebo 81 kW a vznětové čtyřválce TDI s výkonem 85 kW a 110 kW. Motory TDI dostaly nový způsob dvojitého vstřikování kapaliny AdBlue před oba katalyzátory SCR. V porovnání s předchůdcem dosáhl Volkswagen u motorů TDI snížení spotřeby paliva až o 17 procent.

Uvedení nového mild hybridího pohonu eTSI umožnila 48V technika. Nový Golf bude nabízen se třemi výkonovými stupni pohonu eTSI: 81 kW, 96 kW a 110 kW. Kromě toho bude osmá generace Golfu k dispozici také se dvěma verzemi plug-in hybridního pohonu eHybrid. Nová varianta, zaměřená na hospodárnost, dosahuje nejvyššího výkonu 150 kW, zatímco sportovní provedení GTE poskytne až 180 kW. Obě verze budou vybaveny novou sadou lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh, která umožní dojezd s výhradně elektrickým pohonem okolo 60 km. Čistě elektrické provedení v nabídce nefiguruje, tento pohon je vyhrazen vozům řady ID.

 

Autonomie a sdílení dat

Nový Golf také využívá jako první Volkswagen kolektivní inteligenci účastníků silničního provozu i dopravní infrastruktury na základě komunikace Car2X, což umožňuje jeho systémům upozorňovat řidiče s předstihem na nebezpečí. Sériově dodávaná funkce Car2X využívá informace od ostatních vozidel v okruhu až 800 metrů a přijímá také signály od dopravní infrastruktury, aby mohla řidiče upozorňovat a tato upozornění předávat dál ostatním vozidlům s technologií Car2X.

Systém „Travel Assist“, poprvé použitý v kompaktním modelu, navíc umožňuje na dálnicích asistovanou jízdu rychlostí až 210 km/h, přičemž řidič nemusí aktivně zasahovat do řízení. Je součástí rozsáhlé nabídky asistenčních systémů IQ.Drive

Volkswagen pro nový Golf nakonfiguroval novou nabídku výbav. Dosavadní výbavové linie Trendline, Comfortline a Highline končí, nové názvy jsou Golf, Life a Style, které doplňuje sportovní verze R-Line. Výbava bude ve všech provedeních bohatší než dosud. V průběhu příštího roku budou následovat samostatné modely Golf GTI, GTI TCR, Golf GTD, Golf GTE a Golf R.

První kusy nového Golfu se dostanou do showroomů na německém či rakouském trhu zkraje prosince.

 

 

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz