iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nový Hyundai i20: Sportovnější a s mikro hybridem
Hyundai představil novou generaci modelu i20, který si odbude světovou premiéru v Ženevě. Nový malý hatchback je ztvárněn v duchu nového designérského stylu značky, který ona sama označuje jako „smyslnou sportovnost“.
Hyundai i20 je třetí generací tohoto modelu od roku 2008 kdy byl poprvé uveden na trh. Vedle zcela nového designu se novinka pochlubí také řadu technických vylepšení a proporce karoserie jsou v porovnání s předchůdcem dynamičtější. Vizuální dojem vylepšuje nižší vnější výška (-24 mm) ve spojení s širší karoserií (+30 mm) a prodloužením o 5 mm. Rovněž rozvor náprav byl prodloužen, a to o 10 mm. Na výběr budou tři barevné kombinace interiéru: jednobarevný černý, dvoubarevný černý a šedý nebo černý, a žluto-zelený. Zavazadlový prostor se zvětšil o 25 litrů na celkových 351 litrů. Karoserie bude jako doposud pouze v provedení pětidveřový hatchback.
Zákazníci si budou vybírat z deseti barev karoserie, včetně čtyř nových odstínů: modré Intense, šedé Aurora, tyrkysové Aqua a mosazné. Možnosti individualizace rozšiřuje nabídka dvoubarevného lakování, u něhož je střecha odlišena černou barvou.
Nový styl, prostornost a vzdušnost slibuje automobilka také v interiéru, který ale zatím neodhalila. Již ale víme, že přístrojová deska může být vybavena dvěma novými 10,25palcovými displeji, které tvoří vizuální celek. Jeden z nich plní funkci digitálního panelu přístrojů, druhý je dotykovým multifukčním displejem.
Posílená bezpečnostní výbava
Soubor bezpečnostních systémů Hyundai SmartSense zahrnuje kromě několika nových funkcí také novou generaci asistentu pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) který umí i detekci chodců a cyklistů. Další významnou novinkou, nevídanou v tomto segmentu je chytrý tempomat NSCC (Navigation-based Smart Cruise Control) propojený s navigačním systémem. Ten dokáže předvídat blížící se zatáčky nebo rovné úseky na dálnicích a přizpůsobuje jim rychlost jízdy.
Další funkce nese označení ISLA (Intelligent Speed Limit Assist). Inteligentní asistent pro rozpoznávání rychlostních limitů upozorňuje řidiče zvukovými a vizuálními signály, že jede příliš rychle a překračuje omezení rychlosti. ISLA v kombinaci s manuálně nastavitelným omezovačem rychlosti dokáže rychlost jízdy přizpůsobovat dokonce autonomně. Asistent řízení v jízdním pruhu LFA (Lane Following Assist) automaticky zasahuje do řízení, aby zcela nový model i20 jel uprostřed svého jízdního pruhu. Asistent pro sledování slepého úhlu BCA (Blind-spot Collision-avoidance Assist) sleduje radarovým senzorem prostor za vozidlem a po jeho stranách. Jakmile zde detekuje jiné vozidlo, objeví se na příslušném vnějším zpětném zrcátku vizuální upozornění. V případě nutnosti systém BCA zpomalí, aby zabránil kolizi, nebo zmírnil následky nehody.
Konektivita v duchu doby
Systémy Apple CarPlay a Android Auto jsou nově k dispozici v bezdrátové verzi. Dotykový multifunkční displej nabídne funkci děleného zobrazování pro současné používání více funkcí. Na středové konzole se nachází podložka pro bezdrátové nabíjení. Pro cestující na sedadlech vzadu je k dispozici vstup USB. Nová i20 je také prvním modelem značky Hyundai v Evropě, vybaveným prémiovým audiosystémem Bose s osmi reproduktory (včetně subwooferu).
Další zajímavostí z oblasti infotainmentu je Hyundai Bluelink, který nabídne širokou škálou služeb síťově propojeného automobilu. Patří sem služby Hyundai Live Services (informace o dopravě v reálném čase zajišťované společností TomTom, o čerpacích stanicích a parkovacích místech včetně cen, úsecích s měřením rychlosti jízdy a aktuální předpověď počasí) a funkce dálkového přístupu prostřednictvím aplikace Bluelink.
Nově s mikro hybridem
Co do motorů bude na výběr ze tří možností dvou motorů. Diesel ale nečekejte, první možností je tříválec 1.0 T-GDi, který je k dispozici ve dvou výkonových verzích, 73 kW a 88 kW. Výkonnější provedení je vybaveno 48V systémem mikro hybridního pohonu, pro slabší verzi je toto vylepšení za příplatek. Systém přispívá ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2 o 3 až 4 procenta. Je spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (7DCT) nebo s nově vyvinutou šestistupňovou inteligentní mechanickou převodovkou iMT (Intelligent Manual Transmission). Převodovka iMT odpojuje motor od převodovky, pokud řidič uvolní pedál plynu. Vůz tím přejde do režimu setrvačné jízdy se sníženou spotřebou paliva. Motor 1.0 T-GDi 73 kW bez 48V hybridního systému se dodává s převodovkou 7DCT nebo s šestistupňovou mechanickou převodovkou. Jako základní motor je nabízen čtyřválec MPi 1,2 litru o výkonu 62 kW s pětistupňovou manuální převodovkou.
Díky snížení hmotnosti o čtyři procenta v porovnání s předchůdcem se může nová i20 pochlubit i sníženou spotřebou a tedy i hodnotami emisí CO2.
Nový i20 bude vyráběn v Evropě, ve výrobním závodě Hyundai v tureckém İzmitu, a veřejnosti bude představen na mezinárodním autosalonu v Ženevě.