iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nový Mercedes-Benz třída E
Mercedes-Benz si naplánoval odhalení nové generace třídy E na nadcházející autosalon v Detroitu. Jenže na internet unikly snímky i technické informace ještě před tímto termínem. Podívejte se tedy, co na zájemce o druhý největší sedan (a největší kombík) v nabídce Mercedesu čeká.
Třída E patří k velmi oblíbeným vozům vyšší třídy, a to zejména u klientů, kteří preferují prostornost, komfort a spíše decentnější vzhled vozu. Co z toho se změní s novou generací? Dá se předpokládat, že komfort zůstane zachován, interiér by měla být díky větším rozměrům ještě prostornější.
A vzhled? Ten se posouvá zcela zásadně. Nová třída E bude vypadat jako mírně zmenšená třída S a zapadne tak dokonale do současného stylu značky. V dnešní době není tak výrazná podobnost jednotlivých modelů v nabídce ničím neobvyklým, zejména němečtí prémioví konkurenti Audi a BMW jdou podobnou cestou. Právě Audi ostatně s tímto přístupem přišlo jako první.
Interiér: Větší a komfortnější
Nová třída E by měla být podle dostupných informací o 43 mm delší než předchůdce (4923 mm) a rozvor se prodloužil dokonce o 65 mm na 2939 mm. Aerodynamika je příkladná – součinitel aerodynamického odporu činí pouze 0,23, což je velmi nízká hodnota, což příznivě ovlivní nejen spotřebu paliva, ale také například aerodynamický hluk za jízdy.
Podobnost s větší třídou S najdeme také v tvarování a celkové koncepci přístrojové desky. Ta nabídne i dvojici velkých displejů o úhlopříčce 12,1 palce (levý namísto přístrojového štítu, pravý pro sekundární funkce vozu), ale zatímco u třídy S se jedná o standard, u třídy E je to součást příplatkové výbavy. Standardem je klasický přístrojový štít a displej nad středovou konzolou o úhlopříčce osm palců. V nabídce bude vedle standardního pětimístného interiéru se zadním sedadlem děleným v poměru 40:20:40 také čtyřmístný s komfortními samostatnými sedadly vzadu.
Obejde se bez řidiče (částečně)
Třída E se stane nositelem nejnovějších asistenčních systémů, které u Mercedesu vyvinuli. Především by měla novinka disponovat vylepšeným systémem Drive Pilot, který umožní větší míru autonomního řízení, než dosavadní automatické udržování jízdního pruhu a adaptivní tempomat. Až do rychlosti 130 km/h by například měl systém sám udržovat jízdní pruh i na silnici, kde není vyznačen čarami a také by měl dokázat na základě zapnutí směrovky sám jízdní pruh změnit a sám přitom sledovat, zda je to bezpečné vzhledem k okolnímu provozu. Systém také sám sleduje maximální povolenou rychlost. Další hi-tech funkcí by mělo být dálkově ovládané parkování, k čemuž bude možno využít smartphone s příslušnou aplikací.
Dva motory pro začátek
Nabídka motorů bude zpočátku zahrnovat dva čtyřválce: zážehovou verzi E 200 o výkonu 135 kW a diesel E 220 d, což by měl být zcela nový dvoulitr s výkonem 143 kW, u kterého dosáhl Mercedes v rámci NEDC cyklu průměrné spotřeby 3,9 l/100 km. Postupně budou přibývat další verze, včetně plug-in hybridu E 350 e (205 kW), slabší verze dvoulitrového turbodieselu (110 kW), třílitrových šestiválců E 350 d (190 kW) a E 400 (245 kW). K dispozici bude devítistupňová automatická převodovka a tradičně také adaptivní podvozek a pneumatické odpružení. Chybět nebude ani verze 4MATIC, tedy pohon všech kol.