iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nový Nissan Leaf: Konečně odhalen!
Dnes byl na autosalonu v Tokiu odhalen nový Nissan Leaf druhá generace celosvětově nejúspěšnějšího elektromobilu bude na trh uvedena na začátku příštího roku a základní verze má udávaný dojezd téměř 400 km. Ještě v průběhu roku 2018 by měla být k dispozici také verze nabízející ještě větší dojezd.
Nový Leaf svým stylem navazuje na předchůdce, nepotvrdily se některé odvážné vize, novinka však působí moderně a tak nějak více jako „standardní“ automobil. Příď dostala charakteristickou mřížku chladiče V-motion odkazující na geny, které sdílí s dalšími globálními modely Nissanu, jako jsou X-Trail či Qashqai. Leaf se od nich ale odlišuje modrou barvou mřížky, která je novým charakteristickým prvkem elektromobilů Nissan. Takzvaná „plovoucí střecha“ propůjčuje novému Leafu styl a dynamiku. Štíhlé LED světlomety mají pro Nissan typický tvaru bumerangu. Asi nejzajímavější oblastí z hlediska designu je ovšem na rozdíl od předchůdce záď vozu, která působí moderně a vyváženě.
Základem je 40 kWh
Nový Leaf dostane v základním provedení baterii s kapacitou 40 kWh, tedy o 10 kWh více než nabídne stávající provedení. Podle normovaného cyklu udává automobilka dojezd na nabití 378 km, testy však byly prováděny podle nereálného cyklu NEDC, který nijak nekoresponduje s realitou provozu, takže realitou bude dojezd necelých 300 km. Nissan však ještě v průběhu roku 2018 nabídne verzi s vyšší kapacitou, pravděpodobně 60 kWh. Ta by již umožnila reálný dojezd okolo 400 km.
Vstříc autonomii a snadnému ovládání
„Nový Nissan Leaf je ikonou naší vize inteligentní mobility, která je základem směřování značky do budoucnosti.“ řekl Hiroto Saikawa, prezident a výkonný ředitel společnosti Nissan. Vize inteligentní mobility Nissan je plánem automobilky pro budoucnost ovládání vozidel a posílení role automobilu tak, aby bylo více než jen dopravním prostředkem.
Ústředním bodem technologie Nissan Intelligent Power v novém Nissanu Leaf je jeho elektrické hnací ústrojí, které nabízí vyšší energetickou efektivitu, vyšší točivý moment a výkon přinášející dynamičtější jízdní vlastnosti. Maximální výkon motoru 110 kW a točivý moment 320 N.m nabídnou příznivou jízdní dynamiku s lineárním průběhem hnací síly.
Nový Leaf disponuje třemi hlavními technologiemi Intelligent Driving. První je technologie autonomního řízení ProPILOT, kterou lze využít při jízdě v jednom jízdním pruhu na dálnici. Druhá technologie, ProPILOT Park, převezme kontrolu nad veškerým řízením, zrychlováním i brzděním a automaticky vůz zaparkuje na zvolené místo. Třetí technologie, e-Pedal umožňuje řidiči nastartovat, zrychlovat, zpomalovat a zastavovat působením na tento jediný plynový pedál. Když je plynový pedál zcela uvolněný, postupně se aktivují rekuperační a mechanické brzdy a vůz plynule zastaví a udržuje svou pozici i ve svahu až do opětovného sešlápnutí plynového pedálu. V situacích vyžadujících výrazné brzdění je však nutné použít tradiční brzdový pedál.
Interiér: moderní, ale bez překvapení
Interiér nového Leafu byl přepracován, v řadě detailů nicméně na předchůdce odkazuje a na rozdíl od exteriéru postrádá jakýkoli „Wow“ prvek. Typickým rysem je výrazné modré prošívání sedadel, přístrojové desky i volantu a nový vzhled sedmipalcového barevného multifunkčního displeje. Grafické rozhraní bylo bylo přepracováno tak, aby klíčové prvky, jako je technologie Safety Shield, stav nabití, ukazatel výkonu a informace audiosystému a navigačního systému byly přehlednější.
Do informačního a zábavního systému byly v některých zemích doplněny i systémy Apple CarPlay a Android Auto. Zákazníci mohou rovněž využívat nově navržené rozhraní aplikace nového Nissanu LEAF pro chytré telefony, která jim umožní monitorovat stav nabití jejich vozidla, najít nejbližší nabíjecí stanici a předem vyhřát nebo vychladit vozidlo na ideální teplotu před vyjetím.
Jaká bude cena? Český ceník zatím k dispozici není, nicméně podle všecho by neměla být novinka dražší než končící model, a to navzdory větší kapacitě baterie a novým technologiím. Na americkém trhu je například nový Leaf o 690 dolarů levnější než první generace. A samozřejmě výrazně levnější než elektromobily jako Chevrolet Bolt, nebo Tesla 3.