iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nový Nissan Micra: pro malé i velké
Na český trh byl uveden nový Nissan Micra. Auto, které je stálicí mezi nejmenšími vozidly ale v nejnovější generaci povyrostlo a pyšní se podle automobilky největším prostorem na předních sedadlech v segmentu A. Navíc přináší do této kategorie i některé systémy dosud vyhrazené pro větší automobily a navrch i široké možnosti individualizace.
Vývojáři Nissanu navrhovali novou Micru tak, aby vyhověla lidem všech postav, dlouhány měřící dva metry nevyjímaje. Lee Griggs, vedoucí konstruktér pro oblast Human Engineering, NTCE, k tomu uvedl: „Vybrali jsme naše kolegy v NTCE nejrůznějších velikostí a u každého jsme změřili 40 různých parametrů. Zapisovali jsme vše, od výšky těla, výšky očí při sezení, až po délku paží a nohou. Znamená to, že jsme měli neustále k dispozici nejméně dvě stě reálných osob, které jsme mohli obratem přizvat k ověření nejnovějších nápadů nebo změn. Máme samozřejmě interní standardy, podle nichž se pracuje, ale reakce skutečných osob má neméně velký přínos.“ A poznámka na okraj: nejvyšší zaměstnanec NTCE měří rovných 200 cm a nejmenší 152 cm. Micra má díky tomuto přístupu k vývoji mimo jiné i největší podélný rozsah posunu sedadel ve své třídě a ve standardní výbavě nabízí výškově a podélně nastavitelný volant.
Styl i ergonomie
Nebyly to ovšem pouze rozměry, co konstruktéry zajímalo. Díky použití nejmodernějších kamer s vysokým rozlišením a technologii sledování pohybu očí mohli konstruktéři při vývoji přesně sledovat, na která místa přístrojové desky se řidiči dívali a jak dlouho. Při vývoji vozidla pak tato data pomohla finalizovat celkový design interiéru. Z porovnání s konkurenčními vozy v segmentu B vychází podle Nissanu nová Micra jako vůz, ve kterém vizuální kontrola přístrojů při jízdě řidiči zabírá nejméně času.
Dominantou interiéru je výrazně tvarovaná přístrojová deska v dvoubarevném provedení, vyrobená z měkčených plastů.
Technologické premiéry v segmentu
Paleta asistenčních a bezpečnostních systémů dostupných pro novou Micru zahrnuje i prvky náležející dosud spíše do vyšších segmentů. K dispozici je například panoramatický kamerový systém, který řidiči zprostředkuje při parkování na displeji pohled na vůz z ptačí perspektivy, včetně zobrazení překážek. Dále je to systém upozornění na vybočení z jízdního pruhu, který dokáže jemnými korekcemi řízení automaticky vrátit vůz do správného směru jízdy, a nechybí ani systém rozpoznávání dopravních značek, automatické přepínání světel nebo automatické nouzové brzdění (včetně rozpoznávání chodců).
Tři motory, pět výbav
K dispozici je trojice motorů. Základem je atmosférický litrový agregát o výkonu 52 kW, dále je to přeplňovaný motor 0,9 IG-T poskytující až 66 kW a stejný výkon nabídne i diesel 1.5 l. Všechny motory jsou spřaženy s pětistupňovou manuální převodovkou. Na výběr je pět výbavových stupňů: Visia, Visia+, Acenta, N-Connecta a Tekna.
V základním provedení Visia je v ceně šest airbagů, ABS, ESP a brzdový asistent, inteligentní automatické nouzové brzdění, asistent rozjezdu do kopce, LED světla pro denní svícení, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka, elektricky ovládaná přední okna, palubní počítač či centrální dálkově ovládané zamykání. Kola jsou patnáctipalcová ocelová s kryty. Cena v této výbavě je 259 000 Kč za provedení s motorem 1,0 l. Ve výbavě ale chybí audiosystém, bez kterého si pravděpodobně dnes nikdo auto nekoupí. Připlatit si ovšem lze pouze za základní audio se dvěma reproduktory v ceně 7500 Kč. Vyšší výbava Visia+ se stejným agregátem je o 35 000 Kč dražší (294 000 Kč). Za tuto cenu nabídne manuální klimatizaci a zmíněný audiosystém s dvěma reproduktory, podporou MP3 a USB připojením. Zároveň tato výbava otevírá možnost připlatit si za vyhřívaná přední sedadla nebo dojezdovou rezervu.
Od stupně Acenta je v ceně sedmipalcový dotykový displej, palubní počítač s TFT displejem, tempomat, přední kliky dveří a zpětná zrcátka v barvě karoserie a šestnáctipalcová, ovšem i nadále ocelová kola. Od této výbavy nabízí Nissan připlatit si za personalizaci exteriéru a interiéru (k dispozici je podle automobilky přes sto kombinací). Základní cena výbavy Acenta s motorem 1.0 l je 310 000 Kč, s výkonnějším 0,9 IG-T 324 000 Kč a s dieselem 365 000 Kč.
Ve verzii N-Connecta, již není k dispozici základní motor a ceny jsou tedy 349 000 Kč za benzínový 0,9 IG-T a 390 000 Kč za dieselové provedení. Výbava již obsahuje šestnáctipalcová hliníková kola, automatickou klimatizaci, systém NissanConnect se sedmipalcovou barevnou dotykovou obrazovkou, kožený volant, přední mlhová světla, elektricky nastavitelná, sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka s LED směrovými ukazateli a zatmavená zadní skla.
Nejvyšší stupeň výbavy Tekna má sedmnáctipalcová hliníková kola, bezklíčový vstup a startování tlačítkem, audiosystém Bose Personal, speciálně navržený pro novou Micru (s reproduktory v hlavové opěrce řidiče) nebo zadní parkovací kameru se zadními senzory. Takto vybavený Nissan Micra stojí s benzínovým turbomotorem 374 000 Kč a s dieselem 415 000 Kč.