iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nový Opel Astra: unikátní světla a OnStar od začátku prodejů
V souboji evropských kompaktních aut se zase trochu přiostřilo. Na trhu je totiž nový Opel Astra. Auto, které už léta „jde po krku“ Volkswagenu Golf. Nová generace Astra přichází na trh v době, kdy si celý koncern Volkswagen líže rány z gigantického emisního skandálu, a protože se Opel v tomto ohledu cítí být díky nezávislým měřením „pevný v kramflecích“, může doufat, že mu současná situace pomůže v neustávajícím honu na Golfa. A vývojáři z Rüsselsheimu se snažili, aby jejich novinka skutečně měla co nabídnout.
Opel je na svou tradici v segmentu kompaktních vozů velmi hrdý. Má proč, jeho prvním kompaktem byl Kadett z roku 1936. V té době ještě značka Volkswagen de facto neexistovala, ta byla založena o rok později, nicméně model Beetle již byl na světě a souboj tedy mohl začít...
Za těch osmdesát let prodal Opel 24 milionů Kadettů a Aster, nyní přišel čas na jedenáctou generaci označenou interně písmenem K. Ta se pochlubí řadou změn, mezi které patří výrazné odlehčení vozu, více prostoru v interiéru, nové pohonné jednotky a technologie, které v tomto segmentu rozhodně nejsou samozřejmostí. A samozřejmě karoserie, která má nový design a velmi příznivý součinitel aerodynamického odporu 0,285.
Opel se rozhodl v zájmu příznivých hodnot spotřeby Astru výrazně odlehčit. Díky použití vysokopevnostních ocelí a odlehčení řady komponentů vozu, sedadla nevyjímaje, se podařilo v závislosti na stupni výbavy a motorizaci dosázhnout minimální úspory 120 kg a maximální 200 kg. A to už je znát. Astra je také o 50 mm kratší a o 25 mm nižší. V interiéru se přesto zvětšil prostor pro nohy vzadu o 35 mm a nad hlavou je na předních sedadlech o 22 mm prostoru více.
Nové motory
K pohonu nové Astry poslouží výhradně motory nové generace s výkony od 70 kW do 147 kW. Motory byly vedle požadavků na výkon a spolehlivost konstruovány také pro co nejklidnější chod s minimem vibrací a nízkou hlučností. Platí to i pro nový zážehový litrový agregát 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, u kterého se konstruktérům podařilo před cestujícími „utajit“, že má pouze tři válce. S výkonem 77 kW a normovanou spotřebou 4,2 l/100 km má šanci zaujmout i zákazníky, kteří dosud preferovali turbodiesely. Ve světové premiéře se v nové Astře představují také nové čtyřválce 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo ve dvou výkonových modifikacích: 92 kW a 110 kW. Připravuje se také verze 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo s výkonem 147 kW a točivým momentem až 300 Nm. V nabídce samozřejmě nechybí ani turbodiesely, u kterých nechal Opel nedávno překontrolovat nezávislou zkušebnou plnění emisí při simulaci reálného provozu, aby tak vyvrátil jakákoli podezření, že má také software pro úpravu chodu agregátů při emisních měřeních na válcové zkušebně. Turbodiesely 1.6 CDTI s výkony 70 kW, 81 kW a 100 kW nabízejí kromě jiného také velmi klidný a tichý chod.
Pro základní motory 1.0 a 1.4 ECOTEC DIT je určena pětistupňová manuální převodovka, pro ostatní motory je šestistupňová. K dispozici je dále robotizovaná pětistupňová převodovka Easytronic 3.0 pro 1.0 ECOTEC DIT a zdokonalená šestistupňová automatická převodovka pro motory 1.4 ECOTEC DIT s výkonem 110 kW a také pro agregát 1.6 CDTI s výkonem 100 kW.
Technologie pro komfort a bezpečnost
To, čím se nová Astra může dále pochlubit, se skrývá v interiéru. Systém infotainmentu IntelliLink nejnovější generace je kompatibilní s Apple CarPlay a Android Auto. Nová přední ergonomická sedadla, certifikovaná AGR, dostala poprvé také masážní funkci, paměti nastavení, ventilaci a nastavování bočních částí. V nabídce je nově i možnost vyhřívání zadních sedadel. Velkou proměnou prošla středová konzole, na které jsou nyní jen nezbytné hardwarové ovladače. Ostatní funkce se nyní ovládají přes dotykový displej. Výjimkou je pouze základní stupeň výbavy Selection, který sice dotykový systém nemá, je však vybaven rádiem s BlueTooth technologií a USB vstupem a MP3 kompatibilitou. Vyšší výbavy mají buď sedmipalcový displej bez navigačního systému (ale s možností zrcadlení navigace mobilního telefonu), nebo osmipalcový systém Intelliststar Navi 900 s integrovanou navigací.
Hodně novinek nalezneme také u asistenčních systémů, kde jsou zajímavostí například inteligentní adaptivní reflektory IntelliLux LED. Ve spolupráci s kamerou Opel Eye umí systém rozsvěcovat a zhasínat diody dálkových světel zvlášť na levé a pravé straně tak, aby vytvářel světelné pole, které sice osvětlí prostor před vozidlem dálkovými světly a přitom neoslnilo ani protijedoucí, ani vpředu jedoucí vozidla. Kamera Opel Eye nejnovější generace navíc disponuje rozšířenými funkcemi rozeznávání dopravních značek, asistenčním systémem pro jízdu v jízdním pruhu s aktivní korekcí řízení, výstražným protikolizním systémem s funkcí automatického brzdění v nebezpečné situaci (podle rychlosti eventuálně až do úplného zastavení). Nová Astra je také prvním modelem, který dostává do vínku telematický systém s mobilním internetem Opel OnStar již od samého začátku prodeje.
Ceny
Ceny nové Astry začínají na 319 900 Kč za provedení 1.4 74 kW Selection, výbava Enjoy s novým litrovým turbem přijde na 369 900 Kč, nejlevnější dieselové provedení je 1.6 CDTI 70 kW za 394 900 Kč. Fleetovými favority by mohly být verze 1.4 ECOTEC 92 kW ve výbavě Dynamic za 429 900 Kč nebo ve stejném výbavovém stupni diesel 1.6 CDTI 81 kW za 469 900 Kč. Stupeň Dynamic nabízí vše, čím by měl moderní firemní automobil disponovat, nicméně i nižší stupeň Enjoy mnoha firmám vyhoví, neboť nabídne kromě prakticky plné bezpečnostní výbavy také audiosystém R 4.0 IntelliLink, manuální klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti, ovládání audiosystému a tempomatu na volantu čalouněném kůží, palubní počítač, elektrické ovládání všech bočních oken či centrální, dálkově ovládané zamykání. Stupeň Dynamic přidává například 17palcová kola z lehkých slitin, systém varování před čelní kolizí, rozpoznávání dopravních značek, dešťový senzor, automatické přepínání světel, sportovní přední sedadla, přepínač sportovního jízdního režimu či šestici prémiových reproduktorů namísto čtveřice základních. Nejvyšší výbava Innovation má v ceně dvouzónovou automatickou klimatizaci, bezklíčové otevírání vozu a startování, elektrickou parkovací brzdu a řadu dalších prvků výbavy. V této výbavě najdeme nejdražší provedení nové Astry, kterým je verze 1.6 CDTI 100 kW za 549 900 Kč.