iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nový Opel Insignia: Mezigenerační veleskok
Opel uvedl na náš trh novou generaci modelu Insignia a slovo „novou“ je v tomto případě třeba dvakrát podtrhnout. Podle zástupců domácího zastoupení nepřebírá od předchůdce snad ani pověstný šroubek. Je to zcela nové auto na zcela nové platformě Epsilon 2. A Opel s ním míří hodně vysoko...
Nová Insignia má o poznání dynamičtější linie než první generace tohoto jména. Sedan, respektive liftback s označením Grand Sport se může pochlubit siluetou evokující linii velkého kupé s výraznými nosnými liniemi karoserie. A kombi za ním nijak nezaostává.
Opel by se chtěl s tímto autem vrátit tam, kde kdysi býval s modely Kapitän, Admiral nebo Diplomat, tedy do segmentu modelů vyšší třídy na úrovni vozů prémiových značek. A první seznámení s novou Insignií naznačuje, že by se to mohlo povést, protože auto působí atraktivně zvenčí, komfortně a kvalitně zevnitř, nepostrádá nic z nejmodernějších technologií a pochlubí se i nadstandardní nabídkou vnitřního prostoru. První kilometry za volantem navíc prokázaly vysoký jízdní komfort, dobrou ergonomii ovládání i příjemný projev základního motoru o objemu 1,5 l. S novou Insignií se Opel prostě vyšvihl mezi nejlepší modely svého segmentu a v nejvyšších výbavových stupních možná pozlobí i některé prémiové konkurenty. A to i díky programu Exclusive, který nabízí velmi široké možnosti individualizace vozu, včetně laku na přání.
S novým „drajvem“
Předchozí Insignie se vyrobilo na 900 000 kusů, u nás se jich z toho prodalo 4600, což na lídry segmentu rozhodně nestačí. Ovšem nová generace má na to, aby svou pozici na českém trhu vylepšila. Určitě představuje více než zajímavou alternativu k německému konkurentovi jménem Passat, který je o půl generace starším autem. Opel sice čeká náročné období přechodu od amerického vlastníka pod francouzského, nicméně právě oblast větších aut by měla být v rámci skupiny PSA jeho doménou. A do nového manželství tak přichází s velice zajímavým „věnem“.
Opel evidentně vložil do vývoje nové insignie vše, co mohl. Po technické stránce se jedná o automobil, který nepostrádá nic z toho, co se dnes ve střední třídě očekává a přidává i něco navíc. Výhodou je dobře uspořádaná nabídka motorů, slušná výbava základního provedení a třeba i možnost koupit tohle auto s dvacetipalcovými koly již v originální výbavě.
Mezi novinky nejen u Insignie, ale Opelu celkově se řadí systém pohonu všech kol s funkcí vektorování točivého momentu, tedy s aktivním rozdělováním točivého momentu na jednotlivá kola v zájmu vyvolání stáčivého momentu při jízdě v zatáčce. Další novinkou je osmistupňová automatická převodovka a další vývojový stupeň LED světel s 32 moduly (oproti 16 u Astry). Pro nejvýkonnější motor 2.0 T je k dispozici také aktivní regulace hluku v interiéru a zvuku motoru. Ve výbavě se objevuje také kamerový systém s 360° zorným úhlem.
Nový barevný head up displej s promítáním na čelní sklo poskytuje řadu provozních informací a zapadá do systému infotainmentu IntelliLink, který je dodáván buď ve verzi 4.0 nebo, ve vyšších výbavaách s navigací jako verze Navi 900 IntelliLink. Opel zachoval vedle dotykového displeje i klasické ovladače pro vybrané funkce.
Lehčí, větší, prostornější
Ve srovnání s předchůdcem je nová Insignia o 175 kg lehčí, v případě verze kombi je hmotnostní úspora až 200 kg. Rozvor se oproti předchůdci protáhl o výrazných 92 mm na 2829 mm, což se projevilo na nabídce prostoru v interiéru, zejména v oblasti nohou cestujících na zadních sedadlech. Tam přibylo 29 mm a navzdory víceméně shodné vnější šířce karoserie je více místa i na šířku. Konkrétně 25 mm v oblasti ramen. A 130 l objemu přibylo také v zavazadlovém prostoru kombíku, takže nyní nabídne až 1665 l.
Tvary karoserie jsou aerodynamicky velmi dobře optimalizovány, součinitel odporu vzduchu je pouze 0,26, což řadí novou Insignii mezi nejlepší automobily napříč všemi segmenty.
O bezpečnost se starají asistenční systémy nejnovější generace, poprvé má také vůz značky Opel aktivní kapotu motoru, která se v případě kolize s chodcem zdvihne během několika milisekund, čímž se zvětší odstup od tvrdých částí motoru a sníží se tak riziko zranění chodce.
Motory, výbavy ceny
Nabídka zážehových motorů začíná u nového čtyřválce 1.5 Turbo, který je k dispozici ve verzích 103 kW a 121 kW. Další novinkou pod kapotou je agregát 2.0 Turbo o maximálním výkonu 191 kW a točivém momentu až 400 Nm, který je dodáván výhradně s rovněž novou osmistupňovou automatickou převodovkou a inteligentním pohonem všech kol s funkcí torque vectoring.
Vznětové motory reprezentuje modernizovaný čtyřválec 1.6 CDTI ve verzích 81 kW a 100 kW a také dvoulitr 2.0 CDTI 125 kW.
Výbavové stupně jsou čtyři: Selection, Edition, Dynamic a Innovation. Základní výbava Selection obsahuje všechny běžné prvky, klimatizaci (byť pouze manuální) nevyjímaje, ale také třeba bezklíčové odemykání a startování, systém varování při opuštění jízdního pruhu, tempomat a podobně.
Ceny nové Insignie začínají na částce 569 900 Kč (1.5 T Selection), nejdražší provedení přijde na 859 900 Kč (2.0 T Innovation). Dieselové verze začínají na částce 639 900 Kč. Za provedení kombi (Sports Tourer), které přijde na trh za necelé dva měsíce, se bude připlácet 25 000 Kč.