iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nový Opel Vivaro bude k dispozici od 445 000 Kč.
Opel představil nové Vivaro a jeho ceny pro český trh. Klíčový model v ofenzívě na poli užitkových aut, kterou Opel vyhlásil, je společným dílem německé automobilky a francouzského Renaultu. Ze spolupráce těží také Nissan, alianční partner Renaultu, který nabídne tento model pod svou značkou také.
Velmi stručně řečeno, byl Opel při vývoji nového Vivara stejně jako předtím zodpovědný za karoserii a podvozek, zatímco Renault dostal na starosti motory a převodovky. Obě automobilky si svá auta vyrábějí samy, což Opel zdůrazňuje v odkazu na výrobní kvalitu, které se mu daří v posledních letech dosahovat. Zatímco výroba nového Renaultu Trafic poběží nově ve francouzském Sandouville, kam byla přesunuta ze Španělska, Opely Vivaro sjíždějí z výrobní linky v britském Lutonu. Sem se také dodávají od Renaultu kompletní motory a převodovky, opačným směrem míří karosářské díly. I když se tedy co do technické stránky jedná o téměř identická vozidla, nejsou to vozidla ze stejné výroby.
Opel nabídne novou generaci Vivara prozatím ve verzích L1H1 a L2H1, provedení s vyšší střechou H2 bude k dispozici příští rok, stejně jako podvozek pro nástavby. V roce 2016 pak přijdou na řadu také čistě osobní verze Life a Tour. Již nyní je ale k dispozici prosklená verze Combi. Vedle ní nabídne Opel také verzi Crew Van pro až šest osob a nákladový prostor 3,2 m3 nebo, u delší verze L2, rovné 4 m3. Čistě dodávková verze pak má objem nákladového prostoru 5,2 m3 a 6,0 m3 pro kratší a delší verzi v provedení H1, s vyšší střechou se pak tyto hodnoty zvýší na 7,2 m3 a 8,6 m3. Na tuto kategorii nadstandardní objem má na svědomí jednak praktický krychlový tvar nákladového prostoru a také jeho prodloužení o 10 cm oproti dosavadní generaci.
Opel Vivaro má k dispozici všechny „vychytávky“, o kterých jsme psali v souvislosti s prvním představením jeho „dvojčete s jiným místem narození“, Renaultu Trafic (zde). Patří mezi ně například zrcadlo ve stínítku spolujezdce vykrývající slepý úhel po pravé straně vozu směrem dozadu, nebo praktický průvlak v přepážce mezi nákladovým prostorem a kabinou, který umožňuje převážet předměty dlouhé až 3,75 m u verze L1 a 4,15 m u verze L2. V rámci redakčního testu vyzkoušíme provedení L1H1 s motorem 1.6 CDTi BiTurbo o maximálním výkonu 88 kW. Při testování Renaultu Trafic nás překvapila velmi nízká spotřeba paliva, uvidíme, jak se toto provedení předvede v hustém a neurotickém provozu na českých silnicích (test Renaultu Master probíhal v Dánsku).
Ceny začínají pro verzi Vivaro Van L1H1 na částce 445 000 Kč za provedení Base s motorem 1.6 CDTi 66 kW, zatímco v lépe vybaveném provedení Busines Edition, které se již zvnějšku liší například lakovanými nárazníky, je o 43 500 Kč dražší. Tento příplatek platí pro všechna provedení verze Van. Verze s agregátem 1.6 CDTi 85 kW přijde na 470 000 Kč, slabší BiTurbo s výkonem 88 kW stojí 483 500 Kč a nejvýkonnější provedení 1.6 CDTi 103 kW přijde na 501 500 Kč.
Vivaro Crew Van lze pořídit od 480 000 Kč za motor 66 kW, 505 000 Kč s motorem 85 kW, 518 500 Kč za agregát 88 kW a 536 500 Kč za nejvýkonnější 103kW provedení. Příplatek za výbavu Business Edition je rovněž 43 500 Kč.
Osobní verze Vivaro Combi začíná na cenách od 505 000 Kč za 66kW provedení, 530 000 Kč za motor 85 kW, 543 500 Kč za slabší BiTurbo 88 kW a 569 500 Kč za silnější 103kW verzi. Přílatek za výbavu Business Edition je v tomto případě 62 000 Kč, protože zahrnuje více výbavových prvků.