iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nový Peugeot 308: s technologickým duchem
Druhá generace modelu Peugeot 308, vyráběná od roku 2014 se právě dočkala modernizace. Díky od začátku povedenému a nadčasovému designu je primárně zaměřena na upgrade technologií pod kapotou, i když samozřejmě došlo i na úpravy vzhledu. Peugeot se tak snaží dále svůj veleúspěšný kompaktní hatchback a kombi posouvat směrem k prémiovému segmentu.
Nový Peugeot 308 se prodává tři roky a za tu dobu si našel přes 760 000 zákazníků a vyhrál celou řadu národních i nadnárodních ocenění. Jeho koncepce je taková, že velmi dobře vyhoví jak privátním, tak firemním zákazníkům, pro které představuje díky bohaté standardní výbavě, vyspělým asistenčním systémům a příznivým provozním nákladům velmi zajímavou možnost volby v segmentu vozidel pro nižší management, obchodní cestující a řadu dalších pozic s potřebou služebního, nebo benefitního vozu.
Modernizovaný Peugeot 308 je vybaven všemi asistenčními systémy řízení, které byly před nedávnem představeny u modelů 3008 a 5008. Díky tomu se opět zařadí na špičku ve svém segmentu. Nabídka konektivity byla například obohacena o funkci Mirror Screen, telematické funkce zahrnují kapacitní dotykový displej a navigaci 3D. Mezi novými asistenčními systémy se objevuje například Visiopark, který díky kameře se snímáním 180° pole umístěné v zadních dveřích snímá okolí vozu a zobrazuje jej řidiči na displeji. Data pořízená z horní části vozu doplňují senzory parkovacího asistentu. Zobrazení pohledu shora na vůz a jeho okolí se neustále aktualizuje v reálném čase podle manévrování vozu. K dispozici je také poloautomatický parkovací systém Park Assist. U manuální převodovky ovšem musí řidič při parkování ovládat plyn, brzdu, řadicí páku a spojku, zatímco u automatické převodovky EAT8 se stará pouze o brzdu. Funkce Park Assist poskytuje pomoc při podélném (při vjezdu i výjezdu na parkovací místo) i při příčném parkování. Dále je zde autonomní brzdění s detekcí chodců, detekce únavy řidiče, hlídání mrtvého úhlu, automatické přepínání dálkových světel a řada vylepšení stávajících systémů.
Tady se s diesely nekončí
I nadále staví Peugeot u modelu 308 především na nabídce vznětových pohonných jednotek. Dieslovou paletu totiž rozšíří nové motory 1.5 BlueHDI 130 (96 kW) a 2.0 BlueHDI 180 (133 kW), který bude ovšem dostupný pouze ve verzi GT. Oba agregáty jsou již připraveny na budoucí emisní normu Euro 6c. Ceny pro tyto verze nicméně zatím v ceníku nefigurují. Zájemci o zážehový agregát mohou vybírat pouze ze dvou výkonových verzí tříválce 1.2 PureTech (81 kW a 96 kW), pokud se nerozhodnou pro sportovně laděné GT, kde je k dispozici motor 1,6 THP o výkonu 151 kW nebo dokonce 200 kW. Ale to jsou již auta za ceny od 660 000 Kč výše...
Nový Peugeot 308 se stává vůbec prvním modelem skupiny PSA, který dostává motor 1.5 BlueHDi 130 k S&S. Stejně jako převodovka MAN6 byl tento zcela nový čtyřválcový motor od základu vyvinut digitálně a během vývoje konstruktéři vyvinuli 200 nových patentovaných řešení.
Motor 1.5 BlueHDi 130 k S&S poskytuje o deset koní více než předchůdce 1.6 BlueHDi 120 k S&S a spotřebu se v tomto srovnání podařilo snížit řádově o čtyři až šest procent. Nejen díky snížení pracovního objemu, ale také díky novému vysoce účinnému výměníku a zcela novému spalovacímu systému založenému na patentované specifické geometrii spalovací komory, kterou prý Peugeot použil u vítěze závodu 24 h Le Mans (Peugeot 908).
Práce se ale přece jenom nezastavily ani u zážehových motorů. Výkonnější verze 1.2 THP je totiž výrazně modernizovaným agregátem. Motor dostal filtr pevných částic s účinností přes 75 procent, zavedením systému recirkulace značného množství výfukových plynů, zesílením vstřikovacího tlaku na 250 barů, snížením tření a novou koncepcí turbokompresorů bylo dosaženo snížení času odezvy motoru na pohyby plynového pedálu a snížení spotřeby o cca čtyři procenta. Ve spojení s tímto motorem nabízí nový Peugeot 308 také novou manuální šestistupňovou převodovku, která je lehčí, účinnější a přitom stejně kompaktní jako ekvivalentní pětistupňový manuál. Tato kombinace bude k dispozici koncem letošního roku.
Pro dieselový 2.0 BlueHDi 180 k S&S byla zase ve spolupráci s japonským specialistou Aisin vyvinuta automatická převodovka EAT8 nové generace. Díky ní šla dolů spotřeba o sedm procent díky předchozí EAT6.
Účinněji proti emisím
Spolu s novým 1.5 BlueHDi 130 k S&S byl představen i systém snižování emisí, který se nadále vyvíjí ve snaze dodržet již nyní, tedy s tříletým předstihem, omezení emisí NOx na hodnotě 1,5 násobku limitu. Tento motor zpracovává emise jak u zdroje, tak ve výfuku. Jeho inovativní stavba a optimální umístění umožnily zlepšit účinnost zpracování NOx a redukovat spotřebu paliva. Systém snižování emisí je kompaktnější. Jeho součástí je katalyzátor, selektivní katalytická redukce (SCR) a filtr pevných částic (FAP). Umístění co nejblíže motoru zrychluje a zlepšuje fungování systému. Cena nákladů byla snížena díky odstranění aditiva pro FAP. Pro zákazníka je nyní údržba snazší díky umístění plnicího hrdla nádrže na AdBlue vedle palivového hrdla. Zajímavostí je, že z tohoto důvodu musel být tvar krytu upraven: předchozí kulatý tvar byl nahrazen tvarem obdélníkovým.
Osvěžený vzhled v duchu nejnovějších sourozenců
Vzhledové osvěžení zajišťuje výrazně přepracovaná příď s novou maskou chladiče, do které je integrován znak Peugeotu. Ten se přesunul z kapoty, která je také přepracována. Celek navazuje na styl, který představil Peugeot u modelů 3008 a 5008.
LED diodové denní svícení dostaly všechny výbavové stupně, první dvě výbavy Active a Allure jsou nicméně u hlavních světel odkázány na halogenová světla, byť inovovaná. Před modernizací měla výbava Allure LED světla v ceně, nyní je v této výbavě mžnost si je přikoupit za 30 000 Kč (v rámci paketu Full LED technology). Vyšší stupně výbavy GT Line, GT a GTi nabízejí osvětlení full LED v ceně.
I ten nejchudší je bohatý
Není třeba zdůrazňovat, že Peugeot setrvává usvé ojedinělé koncepce interiéru nazvané i-Cockpit, která sází na odlišnou pozici volantu, který se nachází pod úrovní vyvýšeného přístrojového štítu. Z toho důvodu má také nezvykle malý průměr a nově i spodní zploštění. Nové je oproti předchůdci ovládání automatické převodovky Shift and Park by wire u EAT8, změnou prošel kapacitní dotykový displej s rychlou reakcí na dotyky a došlo také ke změnám čalounění.
Základní výbava 308 se prakticky nezměnila, což je dáno i tím, že je od začátku nad zvyklosti bohatá. Peugeot 308 například nekoupíte bez dvouzónové automatické klimatizace. Ta je standardem od prvního provedení Active. To obsahuje i programovatelný tempomat, elektrické ovládání všech bočních oken, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, velký dotykový multifunkční displej o úhlopříčce 9,7 palce, automatické stěrače, audio s Bluetooth a ovládáním na volantu nebo slitinová kola o průměru 16 palců. Jinými slovy: co je u Peugeotu 308 základem nejzákladnějším, je u jiných v tomto segmentu téměř vrchol výbavy... Pro výbavu Allure nabídne Peugeot v ceně i přední a zadní parkovací asistent, elektrickou parkovací brzdu, paket Safety (automatické udržování jízdního pruhu, rozpoznávání dopravního značení, automatické přepínání dálkových světel...) či lepší (sportovní) sedadla vpředu. Kola jsou v této výbavě také šestnáctipalcová, nově jsou ale k dispozici v novém provedení „Zircon“, které pomáhá snižovat součinitel odporu vzduchu. K dispozici také nové disky Jade s výbrusem a disky o průměru 18 palců Saphir Black s výbrusem (příplatek 18 000 Kč).
Nová 308 je nabízena s deseti barvami karoserie, nová je ale jenom jedna: béžová „Pyrite“, která nahrazuje šedou Aluminium. Verze GTi dostala nové dvoubarevné provedení Coupe Franche kombinující modrou Magnetic a černou barvu Perla Nera. Auto na devatenáctipalcových kolech s motorem o výkonu 200 kW akceleruje z klidu na 100 km/h za šest sekund a jízdně potěší i fajnšmekry. Vzhledem k výbavě a výkonům se cena 820 000 Kč nejeví nijak přemrštěně...