iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nový VW Caddy: evoluce úspěšného konceptu
Volkswagen představil čtvrtou generaci svého úspěšného malého užitkového modelu Caddy. Nejedná se o revoluci, ale o evoluci, protože na základní koncepci dosavadního modelu není víceméně třeba nic měnit. Změny se tak týkají především použité techniky a interiéru.
Hlavní změnou jsou nové motory. Všechny čtyři vznětové verze využívají agregát 2.0 TDI v různých verzích a výkonech. Základem je 55 kW, maximem 110 kW. Nejnižší spotřebu paliva vykazuje podle automobilky skříňový Caddy BlueMotion, vyvinutý speciálně pro rozvážkovou dopravu ve městech. „Nový Caddy stanovuje nová měřítka nízkou spotřebou paliva, která se u této verze drží pod hranicí čtyř litrů na 100 kilometrů,“ uvedl Eckhard Scholz, předseda představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy. Podle jeho slov i zážehová verze 1.4 TGI s pohonem na CNG spotřebuje v průměru jen 4,1 kg zemního plynu na 100 kilometrů. Nový Caddy bude nabízen také se třemi zážehovými motory na benzín. Paleta sahá od čtyřválce 1.2 TSI s výkonem 62 kW, přes tříválec 1.0 TSI s výkonem 75 kW po čtyřválec 1.4 TSI s výkonem 92 kW.
Ve výbavě Caddy se objevuje řada nových asistenčních systémů. Jedním z nich je systém sledování okolí vozidla „Front Assist“ včetně funkce nouzového brzdění City. Pokud řidič přehlédne překážku při rychlosti nižší než 30 km/h, systém automaticky aktivuje brzdy a v ideálním případě zcela zabrání kolizi. Osobní verze nového Caddy jsou navíc vybaveny bočními a hlavovými airbagy. Caddy je také nově vybaven multikolizní brzdou. Tento systém po kolizi automaticky zahájí brzdění, není-li řidič této činnosti schopen.
Dalšími příplatkovými systémy jsou asistent dálkových světlometů „Light Assist“ a „Driver Alert“, který sleduje odchylky od normálního chování řidiče a v případě nutnosti doporučí řidiči, aby si udělal přestávku k odpočinku. K dispozici je také vyhřívané sklo čelního okna. V případě příplatkového adaptivního tempomatu ACC (Adaptive Cruise Control), který je aktivní v rozpětí od 0 do 160 km/h (DSG) nebo od 30 do 160 km/h (mechanická převodovka), sleduje radarový senzor vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a relativní rychlost obou vozů. V kombinaci s DSG dokáže ACC zpomalovat vozidlo až do úplného zastavení, například na konci dopravní kolony.
V kombinaci s audiosystémy Composition Colour a Composition Media a rádiem s navigačním systémem Discover Media si mohou zákazníci objednat zadní kameru. Na přání dodávaný parkovací asistent „Park Assist“ automatizuje parkování na podélně i kolmo orientovaná parkovací místa.
Specifikace a ceny pro český trh budou známé v okamžiku zahájení předprodeje vozu ve druhém čtvrtletí 2015. První vozy se dostanou k zákazníkům již v září letošního roku.