iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nudíte se? Kupte si Discovery SVX!
Land Rover představuje Discovery SVX, auto určené do nejtěžšího terénu. Discovery SVX se poprvé naživo představí na probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu jako další z řady produktů divize Special Vehicle Operations (SVO) a zařadí se tak vedle modelů Range Rover Sport SVR a Range Rover SVAutobiography. Aby si jej nikdo nespletl s „obyčejným“ Discovery, vybavili jej designéři prvky převzatými ze speciálů, které byly k vidění například při Camel Trophy nebo G4 Challenge.
Frankfurtský exemplář, který je prvním sériovým Discovery SVX, dostal speciální přední a zadní nárazník. Součástí výbavy je také ochranný kryt pod motorem nebo oranžová tažná oka, z nichž každé utáhne více než šest tun! Kapota nabízí protiskluzový povrch a vzadu je připraven integrovaný elektrický naviják. Výroba se rozběhne v roce 2018, ale nebude se jednat o žádnou masovou záležitost. Vozy totiž budou sestavovány ručně specializovanými pracovníky v technickém středisku divize SVO.
Discovery SVX bude nabízen výhradně s kompresorem přeplňovaným zážehovým osmiválcem naladěným na maximální výkon 386 kW a točivý moment až 625 N.m. Úpravy se dotkly samozřejmě také podvozku. Novinkou je systém Hydraulic Active Roll Control (H-ARC), který zvětšuje zdvih kol a zlepšuje stabilizaci karoserie pro zajištění maximální trakce při jízdě terénem. Discovery SVX nabízí v porovnání s běžným modelem Discovery větší nájezdové úhly i přechodový úhel. Toho bylo dosaženo díky úpravám hliníkové platformy vozu i systému vzduchového odpružení. Vůz zároveň dostal tlumiče s vysokým zdvihem, přepracované klouby a terénní pneumatiky Goodyear Wrangler o rozměru 275/55 R20 obuté na kovaných kolech. Pneumatiky se zvýšenou bočnicí snižují kontaktní tlak, čímž vylepšují chování na měkkém podkladu. Agresivně tvarovaný běhoun zároveň zlepšuje záběr v blátivém terénu.
Discovery SVX je vybaven aktivním mezinápravovým a elektronicky řízeným zadním diferenciálem a speciálně naladěným systémem Terrain Response 2. Úpravy techniky doplňuje unikátní software osmistupňové automatické převodovky vybavené redukcí. Nabídka asistenčních systémů zahrnuje Hill Descent Control, Electronic Traction Control (ETC), Adaptive Dynamics, Dynamic Stability Control (DSC), All-Terrain Progress Control (ATPC) a elektrický posilovač řízení s variabilním převodem (EPAS). Discovery SVX zároveň jako první model této řady disponuje voličem automatické převodovky ve tvaru rukojeti namísto klasického otočného voliče, aby měl řidič při manévrování v terénu optimální kontrolu nad ovládáním.