Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Octavia RS, Scout, G-Tec míří na trh. Přidávají se i hybridy

Octavia RS, Scout, G-Tec míří na trh. Přidávají se i hybridy

 
skoda-0

čtvrtek, 16. července 2020

Na našem trhu se objevují další verze nové generace modelu Octavia. Dealeři začali přijímat objednávky na provedení Scout a RS. Současně se u nejprodávanější modelové řady automobilky Škoda rozrůstá paleta pohonných jednotek.

 

Modelová paleta Octavie se stále rozrůstá a dnes zahrnuje vedele dvou karosářských verzí i několik derivátů se specifickým designem, hnacím ústrojím nebo změnami na podvozku i v interiéru. Nejprodávanější model značky díky tomu oslovuje mimořádně širokou skupinu zákazníků a v nové generaci tomu není jinak. Vedle již známých derivátů RS a Scout, nebo provedení G-Tec se ale na scéně nově objevují také hybridní verze. Dvě varianty PHEV a jeden mild hybrid. 

 

RS v hybridním i klasickém provedení

Škodovka poprvé nabízí provedení RS s plug-in hybridním pohonem, který je kombinací zážehového agregátu 1.4 TSI 110 kW a elektromotoru o výkonu 85 kW. Maximální systémový výkon je 180 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm. Hnací síla se přenáší přes šestistupňovou převodovku DSG na přední kola. Vůz již plní emisní normu EU6d, která bude závazná od 1. ledna 2021 pro všechna nově registrovaná vozidla v EU.

Vysokonapěťová lithium-iontová baterie má kapacitu 13 kWh a umožňuje dojezd v čistě elektrickém režimu až 60 km (podle metodiky WLTP). Ve sportovním režimu, který poskytne zmíněný maximální systémový výkon, zrychluje Octavia RS iV z klidu na 100 km/h za 7,3 s a dosáhne maximální rychlosti 225 km/h.

Oblíbená verze RS je ovšem k dispozici i s konvenčním pohonem, konkrétně se zážehovým agregátem 2.0 TSI 180 kW. Tuto verzi lze kombinovat s manuální šestistupňovou převodovkou nebo se sedmistupňovým automatem DSG. Třetí možností je vznětové provedení Octavie RS, tedy 2.0 TDI 147 kW, které se dodává výhradně se sedmistupňovým DSG, zato však může mít pohon všech kol.

Sportovnější jízdní vlastnosti provedení RS zajišťuje oproti standardní verzi progresivní řízení a speciální nastavení podvozku. V interiéru jsou nejviditelnější změnou sportovní tříramenný volant, hliníkové pedály či sportovní ergonomická sedadla (příplatková výbava).

Předprodej Octavie RS začne koncem prázdnin za ceny od 889 900 Kč.

 

Scout zatím s jedním motorem

Octavia Scout je dalším oblíbeným derivátem řady Octavia. Její zaměření na sjízdnost horších cest, včetně nezpevněných ji určuje k využití v řadě oblastí. Stejně tak patří k oblíbeným benefitním vozům. Oproti standardní Octavii nabízí v základní výbavě paket pro špatné cesty včetně ochrany podvozku a zvýšené světlé výšky o 15 mm. Umí také táhnout bržděný přívěs o hmotnosti až 2000 kg. Ve standardní výbavě nechybí přední parkovací senzory, vyhřívání volantu, adaptivní tempomat nebo volba jízdního režimu s off-road funkcí. Octavia Scout je prozatím nabízena výhradně s novým motorem 2.0 TDI Evo 147 kW, sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Do předprodeje se dostane koncem října za ceny od 926 900 Kč. Další motorizace budou následovat koncem letošního roku.

 

CNG pokračuje

Již tradičně se do nabídky modelu Octavia dostává také verze na stlačený zemní plyn (CNG). Ta je poháněna motorem 1.5 TGI 96 kW a nabízí při provozu čistě na plyn dojezd až 500 kilometrů dle metodiky WLTP. Zemní plyn je umístěn ve třech nádržích, které jsou uloženy pod podlahou a pojmou celkem 17,33 kg. Kvůli nim se zmenšil objem zavazadlového prostoru na 455 l u liftbacku a 495 l u kombi.

Nádrž na benzín je pouze devítilitrová a má povahu nouzové rezervy a zásoby pro starty po vyčerpání zásoby plynu, nebo pro studené starty (při teplotách pod -10°C).

Motor produkuje při provozu na zemní plyn přibližně o 25 % nižší emise CO2 než při spalování benzínu. Výrazně klesají rovněž emise oxidů dusíku (NOx), přičemž tvorba sazí je na nule. Agregát je vybaven proměnným časováním sacích ventilů, které umožňuje provoz v takzvaném Millerově spalovacím cyklu s proměnným kompresním poměrem. Spotřeba činí 3,4−3,6 kg CNG/100 km při provozu na zemní plyn a 4,6 l/100 km v benzínovém režimu. Přepínání mezi oběma palivy probíhá automaticky a bez zásahu řidiče. Základní cena „plynové“ Octavie je 613 900 Kč.

 

Dva hybridy

Úplnou novinkou v nabídce je Plug-in hybridní provedení. Vedle již uvedeného derivátu RS je k dispozici také pro „řadové“ octavie. PHEV provedení kombinuje zážehový agregát 1.4 TSI 110 kW a elektromotor, jehož výkon činí 85 kW. Maximální systémový výkon celé soustavy dosahuje 150 kW a v čistě elektrickém módu vůz urazí dle metodiky WLTP až 60 km. Octavia iV je dostupná ve výbavových stupních Ambition a Style, nicméně proti standardnímu provedení byla její výbava obohacena. Například výbava Ambition dostala navíc 18palcová litá kola Perseus, volbu jízdního režimu, 10palcový infotainment Columbus s navigací a dotykovou lištou pro jeho ovládání, digitální asistentku Lauru, bezdrátový SmartLink a Infotainment Online na tři roky. Ceny Octavie iV začínají na 806 800 Kč.

Modelu Octavia také patří v rámci značky Škoda prvenství v uvedení pohonné jednotky s mild-hybridní technologií. U motoru 1.0 TSI e-TEC 81 kW je v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG použit 48V řemenový startér-generátor a 48V lithium-iontová baterie. Díky tomu se lze shromažďovat energii získanou rekuperací při brzdění, využít točivý moment elektromotoru a zlepšit tak dynamiku hnacího ústrojí tzv. boostem, nebo naopak „plachtit“ se zcela vypnutým spalovacím motorem a snížit spotřebu paliva. Octavia e-TEC je na českém trhu dostupná ve specifikacích Active, Ambition a Style a ceny začínají na 553 900 Kč.

 

 

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz