iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Opel Corsa: lehčí, efektivnější a také s elektropohonem
U Opelu se již plně těží se spojení s PSA a jejich technologiemi. Důkazem bude také šestá generace modelu Corsa, která bude představena letos. Podobně jako nový Peugeot 208 bude také Corsa poháněna nejen zážehovým nebo vznětovým motorem, ale také elektromotorem. A bude v porovnání s předchůdcem lehčí a efektivnější.
Nejlehčí verze nové generace Corsy se vejde do jedné tuny provozní hmotnosti (bez řidiče, ale s provozními náplněmi), konkrétně bude vážit 980 kg, což je zlepšení o výrazných 108 kg. Nová generace je přitom zhruba stejně dlouhá (4,06 m). Opel Corsa tak pokračuje ve své tradici, která se začala psát v roce 1982. Vždy patřila mezi nejzajímavější a nejpokrokovější malé automobily. Doposud bylo vyrobeno přes 13,6 milionů vozů Opel Corsa pěti generací. Šestá generace se v nabídce objeví během letošního léta.
Corsa nové generace je postavena na platformě určené pro malé a kompaktní automobily, která umožňuje zástavbu různých druhů pohonu. Díky tomu bude mít podobně jako Peugeot 208 také nová Corsa i čistě elektrickou verzi. Na našem trhu s ní ovšem vzhledem k domácím podmínkám a vývoji v oblasti elektromobility Opel příliš velké plány nemá, protože elektrická verze bude směřovat primárně na jiné trhy. „Na našem trhu budeme mít podle mě spíš problém uspokojit poptávku, protože produkce elektromobilů bude směřovat především tam, kde je elektromobilita podporována a na náš trh bude umístěn jen malý počet těchto aut,“ uvedl k tomu pro Fleet nový ředitel domácího zastoupení značky Josef Šopík.
K nízké celkové hmotnosti konvenčních verzí nové Corsy přispívají lehké celohliníkové tříválcové motory, které jsou přibližně o 15 kg lehčí než obdobně výkonné čtyřválcové motory předchozí generace. Zajímavým prvkem konstrukce je hliníková kapota motoru, která je větší a přesto o 2,4 kg lehčí než kapota z ocelového plechu aktuální Corsy. V segmentu malých aut je takto rozsáhlé využití hliníku ojedinělé, u Opelu byla až dosud jediným modelem s hliníkovou kapotou motoru Insignia.
Každý ušetřený kilogram hmotnosti se samozřejmě příznivě projevuje na spotřebě i jízdním projevu, včetně akcelerace a brzdění. Opel dokázal uspořit u aktuální Astry mezigeneračně až 200 kg hmotnosti a výsledná jízdní dynamika a ekonomika ukázala, že se jedná o správný trend.