iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Pátá generace Opelu Corsa se představuje
Opel představil světu vzhled a detailnější informace o nové, již páté generaci subkompaktního modelu Corsa. Použil pro ni sice samonosnou karoserii z předchůdce, ovšem technika i detaily karoserie jsou nové.
K pohonu poslouží turbodmychadlem přeplňované zážehové tříválce o objemu 1,0 l, vylepšeny byly převodovky a zásadních změn se dočkal i podvozek a další funkční celky vozu. Zcela nový je interiér, který nabídne podle automobilky na svou třídu nadstandardní prostornost a vysokou kvalitu materiálů i zpracování. Za příplatek bude k dispozici infotainment IntelliLink a ve výbavě nebudou chybět ani moderní asistenční systémy. Vizuální dojem z nového interiéru spolu s výrazně komfortnějším podvozkem, přesnějším řazením a novými motory s výrazně nižší hlučností poskytnou podle automobilky uživatelům zcela nové pocity z jízdy.
„Opel Corsa byl vždy vysoce ceněný pro svůj přitažlivý vzhled a efektivní využívání vnitřního prostoru v rámci kompaktních vnějších rozměrů. To byly rozhodující faktory trvalé popularity tohoto modelu a my se samozřejmě snažíme tyto atributy rozvíjet také u nové generace,“ říká Karl-Thomas Neumann, předseda představenstva automobilky Adam Opel AG.
Během 32 let výroby se v Evropě prodalo téměř 12 milionů opelů corsa, 2,8 milionu vozů připadá na stávající čtvrtou generaci. S průměrnými ročními prodeji 370 000 kusů je Opel Corsa jedním z dlouhodobě nejpopulárnějších modelů svého segmentu.
Důraz na jízdu
Hlavní prioritou konstruktérů při vývoji modelu Corsa nové generace bylo, aby se pocit z jízdy přiblížil nebo dokonce vyrovnal větším a dražším automobilům. Ani jediný komponent podvozku proto nebyl převzat beze změny z Corsy aktuální generace. Směrová stabilita a jízdní vlastnosti v zatáčkách se zlepšily díky nižšímu těžišti, pevnějšímu pomocnému rámu a nové geometrii přední nápravy. Nové jsou i kulové čepy a také zadní náprava je zcela nově naladěná. Nový podvozek přispěl ke zmenšení náklonů karoserie v zatáčkách a k lepší ovladatelnosti při současném snížení projevů nedotáčivosti. Nová charakteristika tlumičů vylepšuje cestovní komfort na nerovných silnicích.
Zákazníci přitom budou moci volit ze dvou provedení podvozku: Comfort a Sport. Podvozek Sport má tvrdší pružiny a tlumiče i specifickou geometrii řízení a posilovač je nastavený pro bezprostřednější reakci.
Nové motory a převodovky
Nejvýznamnější novinkou pod kapotou modelové řady Corsa páté generace (tzv. „Corsa E“) je nově vyvinutý zážehový tříválec 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. Tento moderní malý motor kompenzuje tříválcové uspořádání vyvažovacím hřídelem, díky kterému motor vyniká nízkou hlučností i vibracemi. Kompaktní, turbodmychadlem přeplňovaný celohliníkový motor s přímým vstřikováním paliva, který už nyní plní limity emisní normy Euro 6, je k dispozici ve verzích o výkonu 66 kW a 85 kW. Obě verze nabídnou točivý moment 170 Nm od 1800 ot/min. Nový tříválec je také standardně vybaven systémem Start/Stop.
Nabídku motorů pro model Corsa nové generace doplňuje nový, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,4 l a výkonu 74 kW s maximálním točivým momentem 200 Nm. Vylepšeny byly i motory o objemu 1,2 l a 1,4 l, které plní limity emisní normy Euro 6. Naftovou alternativu představují vylepšené turbodiesely 1.3 CDTI o výkonech 55 kW a 70 kW, které rovněž plní emisní limity normy Euro 6. Corsa 1.3 CDTI 70 kW s manuální pětistupňovou převodovkou a systémem Start/Stop produkuje pouze 89 g/km CO2. Další verze s nízkými emisemi vyjedou na jaře 2015.
K zlepšení celkového dojmu z jízdy přispívají i nové převodovky. Obě verze nového motoru 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo jsou spojeny se zcela novou kompaktní šestistupňovou manuální převodovkou, která se vyznačuje vyšší účinností díky vnitřní konstrukci s nižším třením. Řazení je pohodlnější a vyžaduje menší ovládací síly. V modelové řadě Corsa má premiéru také šestistupňová automatická převodovka nové generace a zcela nová robotizovaná manuální převodovka, která za dostupnou cenu kombinuje komfort automatické převodovky s efektivitou manuální převodovky.
IntelliLink a asistenční systémy
Ovládací prvky v interiéru nové Corsy jsou soustředěny kolem nápadné středové konzoly, ve které je umístěn sedmipalcový dotykový displej systému IntelliLink, který poskytuje vysokou úroveň konektivity. Je kompatibilní s telefony Apple i s přístroji s operačním systémem Android a lze jej ovládat hlasovými povely. Řidič může využívat i Bluetooth a podporu aplikace Siri Eyes Free. K dispozici jsou i další aplikace, jako např. BringGo pro navigaci nebo Stitcher a TuneIn pro příjem rozhlasového vysílání a podcastů z internetu. Telefon řidiče lze snadno uchytit a dobíjet i během jízdy v držáku FlexDock.
Nový Opel Corsa nabídne také celou škálu asistenčních systémů, z nichž řada dosud nebyla ve třídě malých vozů vůbec k dispozici. Bezpečnost zvyšují i nové systémy, které jsou poprvé k dispozici v modelové řadě Corsa, jako například bi-xenonové světlomety, asistenční systém pro bezpečnou změnu jízdních pruhů Side Blind Spot Alert, kamera Opel Eye s funkcí rozpoznávání dopravních značek Road Sign Recognition, asistenční systém pro udržování jízdního pruhu Lane Departure Warning, asistenční systém dálkových světel High Beam Assist i systém monitorování odstupu Following Distance Indication s funkcí Forward Collision Warning. Systém Forward Collision Alert varuje řidiče před nebezpečím červeným výstražným symbolem promítaným na čelní sklo (head-up warning).
Komfort ovládání zvyšuje systém Advanced Park Assist, který dokáže zcela sám zaparkovat vůz couváním, nebo couvací kamera a asistenční systém pro rozjezd do svahu Hill Start Assist. Volant, přední sedadla a nyní i přední okno lze mít vyhřívané. V příplatkové nabídce je i panoramatické střešní okno nebo nosič jízdních kol FlexFix, integrovaný do zadního nárazníku.