Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Peugeot 5008: SUV ofenzíva podle Peugeotu

Peugeot 5008: SUV ofenzíva podle Peugeotu

 
5008-2016

pondělí, 26. září 2016

Jen málokdy se stává, že automobilka pod stejným označením nabídne při generační obměně úplně jinou kategorii auta. Peugeot se k takovému kroku, který v sobě nese určité riziko počátečního zmatení zákazníků, odhodlal. Modelová řada 5008, doposud reprezentovaná středně velkým MPV se promění k nepoznání. S tímto označením se totiž zanedlouho objeví v modrých showroomech atraktivní SUV.

 

 

Francouzi rozhodně nepatřili k průkopníkům kategorie SUV. Skupina PSA dohnala deficit svého portfolia spoluprací s Mitsubishi, nyní se ale posouvá o kus dál díky vlastní konstrukci. Nový 5008 je vlastně nástupcem již neprodávaného modelu 4007, klonu Mitsubishi Outlander, a je postaven na moderní platformě EMP2.To ovšem znamená, že nebude k dispozici ve verzi s pohonem všech kol. Jak velká to bude překážka pro úspěch jinak velmi atraktivně vyhlížejícího a také co do technických parametrů zajímavého auta?  

 

Velký a mohutný

Svými rozměry patří nový Peugeot 5008 do kategorie středně velkých SUV segmentu D. Je tedy konkurentem například pro Kiu Sorento, Hyundai Santa Fe nebo třeba pro novou Škodu Kodiaq. Jak je v této kategorii zvykem, nabídne i sedmimístné uspořádání interiéru a velký zavazadlový prostor. Že se u Peugeotu rozhodli vsadit na velký vnitřní prostor, o tom svědčí i mohutná boční silueta vozu a také dlouhý rozvor 2,84 m. Celkově zboku ze všeho nejvíc připomíná nový 5008 Kiu Sorento, nicméně jakýkoli jiný pohled ukazuje, že se jedná o velmi výrazný a svébytný design v duchu nejnovější stylistiky Peugeotu, akcentující vysokou hodnotnost vozu. Zároveň je evidentní, jasné pojítko s menším, rovněž zcela novým modelem 3008, který se rovněž v druhé generaci stává klasickým SUV (psali jsme o něm zde) Peugeot by se s novým 5008 chtěl stát lídrem trhu SUV D vozů, což je vzhledem k absenci pohonu všech kol hodně odvážný cíl, ale na druhou stranu, jak statistiky ukazují, pro značnou část zákazníků není právě tato vlastnost tím nejdůležitějším při rozhodování. Právě atraktivní vzhled a velký vnitřní prostor a zavazadelník budou pro leckoho hlavní argument.   

Komfort v centru pozornosti

V interiéru sází Peugeot na svůj i-Cockpit v jeho nejnovější verzi. Je otázkou, zda je tato koncepce pro vůz této kategorie vhodná. Malý, nízko položený volant nebude optimální pro jízdu v terénu. Na druhou stranu, kolik majitelů SUV aut s nimi do terénu jezdí, že? Přístrojový štít bude tvořit ve vyšších verzích displej s úhlopříčkou 12,3 palce s kvalitní grafikou, animacemi a určitě i možnostmi personifikace. Celkově pak vypadá nejnovější generace i-Cockpitu velmi futuristicky a také zde je patrná snaha zaujmout nejen atraktivností, ale také kvalitou. 

Podle slov automobilky si konstruktéři dali záležet na komfortu a zaměřili se například na odhlučnění interiéru, stejně jako na prvky komfortní výbavy, která zahrnuje i osmibodový masážní systém předních sedadel, Hi-Fi systém Focal, panoramatické střešní okno a podobně. Samozřejmostí je i řada bezpečnostních a jízdních systémů. A absenci pohonu všech kol by měl do určité míry eliminovat systém Advanced Grip Control. A k dispozici budou i jiní terénní pomocníci, jako například asistent pro sjíždění svahu a podobně. Zajímavostí je možnost vybavit vůz skládací elektrickou koloběžkou e-Kick, zabudovanou do zavazadlového prostoru. Zapojit do dokovací stanice v zavazadelníku bude možno také elektrokolo e-Bike eF01 (na snímku).Oba dopravní prostředky je možno navíc za jízdy nabíjet palubní nabíječkou.

  

Medvědobijec

V interiéru je znát snaha o maximální flexibilitu jeho uspořádání. Druhou řadu sedadel tvoří tři samostatná sklopná sedadla (shodných rozměrů) s možností podélného posuvu a nastavení úhlu opěradla. Třetí řada se skládá ze dvou samostatných sedadel, která lze sklopit, nebo je lze z vozu zcela vyjmout. Automobilka udává objem zavazadlového prostoru podle VDA při pětimístném uspořádání 780 dm3, což je v segmentu hodnota rekordní. Sorento nabídne 660 dm3, boleslavský „medvěd“ Kodiaq 720 l. Pro fanatiky velkých „kufrů“ tedy bude Peugeot 5008 jedním z favoritů, zvlášť když nabídne také možnost sklopit sedadlo spolujezdce a díky tomu dovnitř naložit předmět dlouhý až 3,2 m! 

 

Co bude pod kapotou?

V nabídce bude celkem deset různých motorizací. Čtveřici zážehových agregátů budou tvořit následující:

  • 1.2 PureTech 130 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou ve verzi standard (5,1 l/100 km)
  • 1.2 PureTech 130 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou ve verzi s velmi nízkou spotřebou (4,9 l/100 km)
  • 1.2 PureTech 130 k S&S s automatickou převodovkou EAT6 (5,2 l/100 km)
  • 1.6 THP 165 k S&S s automatickou převodovkou EAT6 (5,7 l/100 km)

V případě diselů bude v nabídce šestice agregátů:

  • 1.6 BlueHDi 100 k  S&S s manuální pětistupňovou převodovkou (4 l/100 km)
  • 1.6 BlueHDi 120 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou ve verzi standard (4,1 l/100 km)
  • 1.6 BlueHDi 120 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou ve verzi s velmi nízkou spotřebou (3,9 l/100 km)
  • 1.6  BlueHDi 120 k S&S s automatickou převodovkou EAT6 (4,2 l/100 km)
  • 2.0  BlueHDi 150 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou (4,5 l/100 km)
  • 2.0 BlueHDi 180 k S&S s automatickou převodovkou EAT6 (4,7 l/100 km)

 

Posledně jmenovaný motor je určen exkluzivně pro verzi GT, což je dynamická a nejluxusnější verze v nabídce.Hodnoty průměrné spotřeby jsou vypočítány z hodnot emisí CO2 naměřených v rámci testu NEDC. 

 

Výbavy

Pro nový Peugeot 5008 bude v nabídce pět úrovní výbavy. Tři běžné (Access, Active, Allure), GT Line a GT[1]. Nové SUV Peugeot 5008 se bude vyrábět v továrně ve francouzském městě Rennes a veřejnosti se poprvé představí na pařížském autosalonu 2016. Jeho prodej na mezinárodních trzích bude zahájen na jaře 2017. A pokud jde o pohon všech kol, není teba házet flintu do žita. Skupina PSA má k dispozici technologii Hybrid4, která vytváří z dvoukolky čtyřkolku přidáním elektropohonu zadní nápravy. Pro menší 3008 již byla tato verze potvrzena, dokonce v provedení plug-in, na rok 2019, dá se tedy očekávat, že bude použita také pro 5008. 

 

 

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz