iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Peugeot, Citroën a Opel: Poprvé společně
Všechny tři, respektive čtyři značky skupiny PSA, abychom nezapomínali na Vauxhall, respektive čtyři z pěti značek, abychom byli zcela přesní a nezapomněli na DS, představí nový model vycházející ze stejného technického základu. Hezky jsme se do toho zamotali, že? Tak ještě jednou a jasněji: Peugeot, Citroën a s nimi také Opel s Vauxhallem představí v následujících dnech své modely stejné kategorie. Bude se jednat o nástupce modelových řad Partner, Berlingo a Combo...
A ještě by to asi chtělo upřesnit - není to samozřejmě poprvé, co na stejném technickém základu vznikají auta zmíněných značek, Opel již před přesunem pod křídla PSA využil kvalit platformy EMP2 pro model Grandland X a také menší Crossland sdílí stejný základ s francouzskými vozy. Nyní poprvé jsou ale modely všech tří značek představeny jako skuteční „sourozenci“ z jedné rodiny PSA.
Víceúčeloví šviháci
Francouzi de facto kategorii univerzálních kompaktních aut nabízených jako dodávky nebo MPV vytvořili a jsou v ní i nadále silní. Současný stav, kdy jednu techniku (vlastní) využívají Partner s Berlingem, zatímco Combo je „převlečený“ Fiat Doblo, nebyl pro nového vlastníka Opelu a Vauxhallu ideální, ale nyní se vše patřičně srovná. Stejná technika ovšem neznamená stejný vzhled, vozy jednotlivých značek dostanou každý svůj specifický design přídě a také interiéru, odlišnosti budou určitě i na dalších místech. Vše v duchu té které značky.
Nové modely vyjedou na platformě EMP2, což znamená, že mohou využít nejmodernější techniky PSA od pohonných jednotek až po asistenční systémy. To samozřejmě příznivě ovlivní jejich bezpečnost a zřejmě také provozní náklady. Samozřejmě pozitivně. Všechny značky budou nabízet jak osobní verze s lifestylovým přesahem, tak verze užitkové. PSA slibuje v dané kategorii nejlepší prostornost a objem zavazadlového/nákladového prostoru. K dispozici budou dvě délková provedení s až sedmimístným interiérem. Zatím je k dispozici „návnadová“ fotka s výřezem přídí jednotlivých modelů, zanedlouho značky svou novinku představí každá zvlášť.
Moderna ve výrobě
Vedení automobilky očekává vysokou poptávku, proto se budou vozy vyrábět ve dvou továrnách, ve španělském městě Vigo a v Mangualde v Portugalsku, v obou byla navíc přidána pracovní směna. Obě továrny spadající do výrobní divize Pyreneje prošly nedávno výraznou modernizací, aby vyráběly auta v nejvyšší kvalitě. Mohou se tak pochlubit například automatickým ukládáním materiálu do lisovacích linek, geometrickým řízením kvality umělým zobrazováním