iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Peugeot Expert a Citroën Jumpy: nová užitková dvojčata
Obě značky skupiny PSA Peugeot Citroën představily užitkové verze svého nového modelu, zatím prezentovaného pouze v roli vekoprostorového osobního automobilu. Zatímco pro tato velká MPV zvolily zcela nové názvy Traveller (Peugeot) a Spacetourer (Citroën), v případě užitkových verzí se přidržely zavedených označení Expert a Jumpy.
S novými modely mají u Peugeotu a Citroënu nejvyšší ambice. Designérsky zdařilá, výrazná LUV střední kategorie zaujmou na první pohled a budou konkurencí zejména pro VW Transporter, Renault Trafic či Ford Transit Custom.
Silnou stránkou francouzských dvojčat by měla být jejich konstrukce a technika, která využívá výhod moderní modulární platformy EMP2. Ta zajistila snížení hmotnosti konstrukce, důležité pro řadu provozních vlastností, užitečné zatížení nevyjímaje.
Partner i Jumpy ve verzi Furgon jsou k dispozici ve třech délkách: Compact, Standard a Long (respektive XS, M a XL u Citroënu) a ve třech úrovních výbavy: Pro, Premium a Premium Pack. Verze Standard a Long umožňují naložit až tři europalety.
Nejkratší verze s délkou jen 4,6 m je velmi vhodná například pro rozvážkovou službu do městských podmínek, nprovedení Long/XL je o 70 cm delší a má stejně jako střední verze Standard/M rozvor 327 cm, zatímco nejkratší Compact/XS jej má zkrácen na 292 cm. Díky nové zadní nápravě s příčnými rameny nabídne i nejmenší provedení užitečné zatížení 1400 kg. Výhodou nové zadní nápravy je i její kompatibilita s pohonem 4x4 Dangel.
Vedle „plechového“ furgonu budou k dispozici také verze Polocombi s pěti, nebo šesti sklopnými sedadly (v délkách Standard a Long), Combi s až devíti místy (ve všech délkových provedeních) a kabina s platformou jako základ pro nejrůznější nástavby.
Kabina pojme dvě až tři osoby, v nákladovém prostoru je podle verze k dispozici objem 4.6 m3 až 6,6 m3 a maximální délka převáženého předmětu 3,32 m až 4 m. Důležitá může být pro provoz ve městech snížená výška karoserie. Partner i Jumpy jsou vysoké pouze 1,9 m, takže se vejdou i do většiny krytých garáží.
Ve výbavě Expertu a Jumpy se objevuje naprostá novinka: boční posuvné dveře s bezdotykovým otevíráním, která usnadňuje obsluhu vozu. Dalšími spíše ojedinělými prvky v segmentu jsou modulární kabina se systémem Moduwork a HUD displejem, systém Active Safety Brake, zpětná parkovací kamera se systémem VisioPark nebo 3D on-line navigace.
„Naší ambicí je získat díky novému Peugeotu Expert nové zákazníky. Jeho inovativní koncepce nabízí funkce, kterými se odlišuje od ostatních vozů, a ztělesňuje nový rozměr značky Peugeot v rámci přesunu směrem k prémiovým vozům, který nyní uplatňujeme také v segmentu užitkových modelů,“ uvedl Maxime Picat, generální ředitel značky Peugeot.
K pohonu byly vyčleněny výhradně agregáty řady BlueHDi Euro 6 o objemu 1,6 l 70 kW a 85 kW nebo 2,0 l 88 kW, 110 kW či 132 kW. Pro nejvýkonnější motor je určena nová automatická převodovka EAT6, pro nejslabší je zase k dispozici robotizovaná převodovka ETG6. Nejnižší normovaná spotřeba je 5,1 l/100 km a průměrná spotřeba celé řady Peugeot Expert 5,4 l/100 km. Z hlediska tabulky normovaných (nikoli reálných) spotřeb se jedná o nejlepší hodnoty v segmentu.
Motory BlueHDi Euro6 používají systém SCR (Selective Catalytic Reduction) zabudovaný před filtr pevných částic s aditivem. Díky této technologii vozy splňují normu Euro 6. Nádržka aditiva AdBlue o objemu 22,4 l umožňuje dojezd 15 000 km. Aditivum AdBlue se snadno doplňuje díky vnějšímu plnicímu hrdlu, které je umístěno ve středním sloupku (při zavřených dveřích řidiče jej není vidět).