iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Peugeot představuje druhou generaci 3008
Peugeot dnes odhalil první oficiální fotografie a informace o zcela nové generaci modelu 3008. Zatímco předchůdce se řadil spíše ke crossoverům, novinku bude veřejnost již vnímat jako naprosto standardního člena oblíbeného SUV segmentu. A to i přesto, že ani nyní nebude mít k dispozici pohon všech kol.
Peugeot uvádí, že se jedná o vůz, který „je určen pro náročnou klientelu, která se chce odlišit a objevit nové zážitky z jízdy.“ Výrazný design bude jistě patřit k přednostem vozu, nakolik bude mít vliv na zájame zákazníků absence pohonu všech kol se teprve uvidí. V SUV C segmentu se nicméně významné procento aut této kategorie prodává i v případě modelů s možností pohonu všech kol v levnějším provedení, tedy s pohonem jedné nápravy. Pro lepší trakci na nezpevněném podloží nebo v podmínkách snížené adheze Peugeot každopádně svou novinku vybavil alespoň systémem Advanced Grip Control, který nabízí vylepšený protiprokluzový systém s pěti režimy (Standard, Sníh, Bláto, Písek, ESP Off), přepínanými pomocí ovladače na středové konzoli. Pro kontrolované sjíždění svahů je k dispozici nová funkce Hill Assist Descent Control (HADC). Inovace systému spočívá v tom, že dokáže zajistit vozu bezpečný sjezd i při velmi nízké rychlosti (3 km/hod). Kola o průměru 18 palců jsou pak obuta do pneumatik typu M+S (Mud & Snow).
Větší a lehčí
Nový Peugeot 3008 měří na délku 445 cm, takže je oproti předchůdci delší o 8 cm. Rozvor se prodloužil o 6,2 cm na 2675 mm a je v SUV C segmentu jeden z nejdelších. Šířka karoserie zůstala mezigeneračně zachována na hodnotě 184 cm. Světlá výška je nyní 220 mm.
Výrazně se zvětšil zavazadlový prostor, jehož základní objem 520 l (podle VDA 210) překonává předchůdce o bezmála 90 l. Maximální přepravní kapacita při dvoumístném uspořádání je pak 1580 litrů. Zajímavostí zavazadelníku je stejně jako u předchůdce možnost instalace dvoupolohové výsuvné podlahy, vhod přijde také možnost převážet po sklopení sedadla spolujezdce až 3 m dlouhé předměty.
Navzdory zvětšeným rozměrům se může nový 3008 pochlubit solidní úsporu hmotnosti díky moderní platformě EMP2. Jedná se až o 100 kg oproti předchůdci. Nejlehčí verze tak váží 1325 kg u benzínové verze a 1375 kg u dieselové verze.
Paleta pohonných jednotek nabídne zážehové agregáty 1.2 PureTech 130 k a 1.6 THP 165 k. U dieselových motorů se jedná o řady 1.6 BlueHDi (100 a 120 k) a 2.0 BlueHDi (150 a 180 k).
Futuristický interiér
V interiéru došlo ke kombinaci filozofie i-Cockpit, stavějící na volantu malého průměru, vyvýšeném přístrojovém štítu a velkém osmipalcovém dotykovém středovém displeji, s některými prvky typickými pro předchozí generaci. Především se jedná o impulzní přepínače na středové konzoli.
Vyvýšený přístrojový panel nabízí již v základní verzi obrazovku 12,3’’ s vysokým rozlišením a futuristickou grafikou. Lze ho kompletně nakonfigurovat a upravit podle přání a nabízí vše, co si řidič přeje mít v zorném poli. K dispozici je pět různých režimů zobrazení (přístup k nim je přes ovladač na volantu), pomocí kterých si řidič může navolit přístroj podle libosti. Na dotykovém displeji si může nakonfigurovat režim „Osobní“ a zobrazit velkou škálu informací: pokyny z navigace, podpůrné prvky řízení, parametry motoru, palubní počítač, informace o jízdě atd. Zajímavostí je nabídka Hi-Fi systému Premium FOCAL od významného francouzského výrobce audio systémů. Peugeot tak v exkluzivní spolupráci s touto luxusní značkou nabízí jako první na světě ve voze továrně zabudovaný Hi-Fi systém s technologií FOCAL.
Nový Peugeot 3008 nabídne všechny bezpečnostní systémy, které má automobilka aktuálně k dispozici, stejně jako všechny funkce infotainmentu, funkci Mirror Screen nevyjímaje. Jedná se zcela jistě o velmi důležitý model, který ilustruje úsilí značky Peugeot posunout se směrem k prémiovým značkám. Naživo jej uvidí veřejnost poprvé na autosalonu v Paříži, na našem trhu se objeví ještě v letošním roce.