iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Platforma MEB umožní brzkou výrobu elektromobilů Škoda či Seat
Na veletrhu spotřební elektroniky a technologií CES v Las Vegas se Volkswagen pochlubil dokončením výroby modulární architektury MEB, určené pro elektromobily. Tím se podle všeho otevírají také možnosti využití této technologie dalšími koncernovými značkami jako jasnou Škoda nebo Seat. Nasvědčují tomu i slova šéfa vývoje Volkswagenu Franka Welsche, který uvedl, že více než polovina nových aut vyvíjených na této architektuře má jinou značku než VW.
Podle dostupných informací má mít například například Škodovka nejpozději v roce 2025 ve výrobě pětici elektromobilů, zatímco u Seatu ještě zvažují, zda nedat prozatím přednost hybridům.
Volkswagen má již ve výrobě elektrické verze modelů Golf a Up, nicméně jak sami zástupci automobilky přiznávají, jedná se o přechodné řešení a cílem jsou auta navržená od začátku jako elektromobily a využívající tedy v maximální míře výhod tohoto pohonu. Taková auta by měl Volkswagen vyrábět již v roce 2020, a jak by mohla vypadat, naznačil již několika studiemi. Tou, která je asi nejblíž realitě je koncept I.D., (na snímku) představený již vloni v Paříži. Jedná se o hatchback odpovídající velikostně kategorii nižší střední třídy.
Dalším modelem, představeným na probíhajícím autosalonu v Detroitu je osmimístný elektrický minibus s názvem I. D. Buzz. Třetím I.D. modelem (toto označení se stane samostatnou značkou v rámci koncernu VW) bude crossover s prvky SUV. Studie tohoto vozu bude předvedena v dubnu na autosalonu v Šanghaji.
Prémiové a luxusní značky pro své elektromobily MEB základ využívat nebudou, alespoň ne pro větší a výkonnější modely jako jsou připravované Porsche Mission E či Audi e-tron quattro. U budoucích menších modelů Audi však bude využívána stejně jako tato značka využívá platformy MQB, tedy technického základu společného pro řadu vozů napříč celým koncernem.