iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Plug-in hybridní Sorento nepřišlo o prostor
Kia ukázala „vnitřnosti“ nového Sorenta v provedení Plug-in hybrid, které se začne prodávat na jaře příštího roku. Ani v tomto provedení nepřišel největší SUV model značky v Evropě o možnost sedmimístného uspořádání, nebo objemný zavazadelník.
Sorento Plug-in Hybrid pohání zážehový motor 1.6 T-GDI s nejvyšším výkonem 132 kW a točivým momentem 265 Nm a elektromotor o výkonu 67 kW a točivém momentu 304 Nm. Při jejich spolupráci dosahuje systémový výkon 195 kW a točivý moment 350 Nm. Tyto parametry dělají z této verze nejvýkonnější Sorento na evropském trhu.
Elektromotor je uložen mezi spalovacím motorem a převodovkou, což umožnila zástavba objemově menšího přeplňovaného zážehového motoru pod kapotou (v porovnání s dieselovou verzí)..
Baterie typu LiPol má kapacitu 13,8 kWh a je umístěna pod sedadlem řidiče a spolujezdce. V případě verze s pohonem všech kol má baterie vybrání a mohl tak být uložen přes horní část hnacího hřídele. Ani v tomto případě tedy nezasahuje baterie do prostoru pro cestující a neomezuje ani zavazadelník. To znamená, že PHEV Sorento odveze co do objemu totéž, co konvenční verze, a to není v případě tohoto druhu pohonu tak úplně samozřejmost. Konkrétně to znamená až 809 l v případě sedmimístného provedení (při sklopených opěradlech třetí řady). Se sedmi lidmi na palubě zbývá pro zavazadla 175 l. V případě pětimístné verze je objem zavazadelníku dokonce až 898 l.
Palubní nabíječka má výkon 3,3 kW, což znamená, že k plnému dobití baterie z „nulové“ úrovně bude zapotřebí zhruba 3,5 hodiny. Zástavba akumulátoru nízko a uprostřed karoserie mezi nápravami zároveň přispívá k nízkému těžišti a příznivě ovlivňuje i rozložení hmotnosti. Dostatečný objem si zachovala i palivová nádrž, neboť pojme 67 l paliva.