iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » První oficiální snímek nového Peugeotu 308
Peugeot odhalil oficiální snímek nového modelu nižší střední třídy, který ponese v duchu nové filozofie označování modelů francouzské automobilky stejně jako dosavadní model označení 308. Nová „třistaosmička“ je opět hatchbackem a je postavena na nové modulární platformě EMP2, která mimo jiné zajistí vozu snížení hmotnosti oproti předchůdci až o 140 kg. Automobilka také slibuje mimořádnou hospodárnost, vrcholící verzí s průměrnými emisemi CO2 pod hranicí 85 g/km.
Nový Peugeot 308 nevybočuje co do rozměrů ze základní charakteristiky segmentu M1. Na délku měří 4250 mm, vysoký je 1460 mm. Zaujme ovšem objem zavazadlového prostoru 470 l, který je v segmentu kompaktních hatchbacků nadstandardní. Pro novou platformu EMP2 bylo podáno 116 patentových přihlášek a měla by být zárukou kvalitních jízdních vlastností vozu a zvýšeného komfortu i bezpečnosti. Jak je patrné, vsadili designéři ve větší míře než doposud na jednoduchost a jednoznačnost linií.
Interiér označuje tisková zpráva automobilky jako o i-cockpit. Podobně jako u menšího modelu 208 vsadili u Peugeotu na vyvýšenou pozici přístrojového štítu, volant malého průměru a rovněž na zvýšenou pozici středové konzoly, které vévodí dotykový displej s úhlopříčkou 9,7 palce. Na tomto displeji je v duchu doby soustředěna řada ovladačů, což eliminovalo potřebu standardních ovládacích prvků a díky dostatku prostoru si vyhráli například s ovladačem hlasitosti.
Novým modelem 308 se chce Peugeot posunout opět o něco blíže prémiovým značkám. Základním imperativem zadávacích podmínek pro vývoj nové 308 byla kvalita. Tímto požadavkem se designéři i konstruktéři řídili od počátku práce na projektu, a jak automobilka zdůrazňuje, každý prvek exteriéru i interiéru byl zpracován s maximální péčí. „Například sdružený přístroj připomíná kvalitní hodinářské dílo, jeho design evokuje technologii a dynamiku. K vnímání kvality přispívá i výběr hodnotných materiálů a chromované nebo černě lesklé ozdobné prvky,“ stojí v tiskové zprávě.
Nový Peugeot 308 se bude vyrábět v továrně v Sochaux. Všechny motory budou dodávat francouzské továrny v Trémery a v Douvrinu. Světová premiéra vozu se odehraje na frankfurtském autosalonu 10. září 2013 a jeho prodej v Evropě bude zahájen letos na podzim.