iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » První studie elektromobilu od Škody: Vision E
To, co odstartovala Tesla před osmi lety, již zasáhlo většinu automobilek. Přípravy na elektromobilitu jsou v plném proudu a zapojí se do nich také Škoda. A velmi ambiciózně. Na autosalonu v Šanghaji, který začíná 19. dubna, představí své plány v oblasti vývoje a výroby elektromobilů v podobě studie Vision E.
U svého prvního elektrického konceptu (nepočítáme-li několik elektrifikovaných Octavií II vyrobených pouze pro testovací účely) vsadila automobilka na koncepci sportovně laděného crossoveru. Reálný vzhled je zatím utajen, k dispozici jsou však již první skici. Kromě atraktivního designu vůz zaujme udávaným dojezdem 500 km, což naznačuje, že se v útrobách musí ukrývat baterie o kapacitě okolo 80 kWh. Plány Škodovky jsou přitom velkorysé: do roku 2025 hodlá mít v prodeji pětici elektromobilů různých velikostí.
Vision E není žádný drobek: na délku měří 4645 mm, je 1917 mm široký a 1550 mm vysoký. Zaujme také jeho dlouhý rozvor 2850 mm, který umožní využít naplno možností, které nabízí odlišná architektura elektromobilů. O tom, že jsou elektromobily prostornější než konvenční automobily se již mohli přesvědčit uživatelé vozů Tesla S nebo Tesla X. Také Škoda Vision E nabídne mimořádný vnitřní prostor.
Nejnovější a dost možná nejhezčí a nezajímavější koncept, jaký kdy Škoda vytvořila, je poháněn dvojicí elektromotorů (jeden na každé nápravě) se systémovým maximálním výkonem 225 kW. Maximální rychlost činí 180 km/h a použity byly Li-ion akumulátory.
Škoda samozřejmě plně využije při přípravě svých elektromobilů novou platformu koncernu Volkswagen pro elektromobily s označením MEB, která umožní vytvářet vozy různých velikostí a kategorií. Elektrifikaci modelové palety Škody ovšem zahájí v roce 2019 Superb v provedení plug-in hybrid, o rok později bude uveden čistě elektricky poháněný sériový vůz. Koncern Volkswagen zároveň hodlá společně s Fordem, BMW a Daimlerem budovat po celé Evropě síť rychlonabíjecích stanic.