iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Sbohem Aurisi, vítej zpět Corollo!
Po naštěstí nepříliš povedeném pokusu o harakiri v podobě opuštění názvu Corolla se Toyota k slavnému jménu definitivně vrací. Nebude již tedy vyhrazen pouze sedanu, který neměl s modelovou řadou Auris (která Corollu ve ostatních karosářských verzích nahradila) mnoho společného, ale celé modelové řadě.
Ještě v Ženevě na začátku roku automobilka prezentovala novou generaci svého kompaktního hatchbacku pro Evropu tvrdošíjně pod názvem Auris, ale v polovině letošního roku už bylo oznámeno, že se vše vrací do starých, dobře vyježděných a hlavně bezpečných kolejí... Hrátky s názvy souvisí také s nástupem nové podvozkové platformy Toyota oznčené TNGA, která má globální charakter a budou na ní postaveny všechny kompakty (samozřejmě nejen ty...)
Jak bude vypadat hatchback Corolly, jsme se tedy dozvěděli na začátku roku, pro nadcházející autosalon v Paříži si Toyota připravila další lákadlo v podobě verze kombi. Z hlediska vzhledu navazuje samozřejmě na již představený hatchback, oproti kterému nabídne větší zavazadlový prostor. V poslední době se v tomto ohledu všichni zlepšují, chvílemi to vypadá jako hon na Octavii, kterou však různé organizace zařazují tu do segmentu C, tu do segmentu D. A s očekávaným dalším zvětšením rozměrů u nové generace Octavie a příchodu zcela nového kompaktního modelu se dá čekat, že se Octavia do segmentu D přesune do roka a do dne definitivně...
Opět větší a prostornější
Nová Corolla v provedení kombi se pochlubí základním objemem zavazadlového prostoru 598 l, maximální objem automobilka zatím neodtajnila. Ale karoserie se oproti Aurisu stejného provedení natáhla o 60 mm na 4650 mm, takže by se dalo očekávat, že by se hodnoty dosavadního Aurisu TS mohly dále zlepšit, nicméně ve skutečnosti se zavazadelník v základním uspořádání o 2 l zmenšil. To ale nemusí nic znamenat, jedná se zřejmě především o snahu nabídnout více míst pro nohy cestujících na zadním sedadle a je možné, že hodnotou maximálního objemu ve dvoumístném uspořádání, které polohou zadního sedadla již ovlivněno není, nová Corolla předchůdce Auris TS (1658 l) překoná. V každém případě se dá očekávat hodnota, která uspokojí i českého chalupáře nebo obchodního cestujícího...
Interiér nové Corolly, která ponese v kombi verzi tradiční označení Touring Sports, by měl díky dlouhému rozvoru excelovat v prostornosti pro nohy cestujících na zadních sedadlech i dalších parametrech. Zcela nové je provedení přístrojové desky, což je dobře (u Aurisu se moc nepovedla...) s moderním řešením letmo uchyceného velkého multifunkčního displeje.
V nabídce výbavy se objeví řada vyspělých systémů, Corolla nabídne například jako první na světě Head-up displej s třírozměrným zobrazením informací (cesta k Augmented Reality)
Podvozek a motory - dvakrát v hybridu
O jízdní vlastnosti odpovídající vkusu a požadavkům náročných Evropanů by se měl postarat podvozek s víceprvkovou zadní nápravou pro všechny verze, k dispozici bude také adaptivní podvozek. Ovladatelnosti novinky napomůže nízko uložený motor, také baterie hybridního systému jsou uloženy co nejníž - v podlaze pod předními sedadly. Nízké těžiště by tak mělo být jednou z výhod vozu.
Pokud jde o nabídku pohonných systémů, tak fanoušci dieselů mohou přestat číst - pro novou Corollu (a nejen pro ni) už Toyota nepočítá. Zato nabídne dva systémy hybridního pohonu - buď slabší provedení s agregátem 1,8 l převzaté ze stávající generace Priusu, nebo nový hybridní systém s motorem 2,0 l. To je soustava, která již byla představena v Lexusu UX. V prvním případě je maximální výkon 90 kW, ve druhém 132 kW. Zejména výkonnější hybridní provedení by mohlo zaujmout i zapřisáhlé zastánce turbodieselů. Jedinou variantou k hybridům bude (alespoň zatím) přeplňovaný agregát 1,2 l 85 kW. Všechny pohony jsou pro hatchback i kombi shodné.