iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » ŠKODA OCTAVIA obhájila nejvyšší hodnocení v testu Euro NCAP
(TZ: Škoda Auto) Škoda Octavia po upraveném hodnocení za ještě přísnějších podmínek testovacího roku 2022 úspěšně obhájila pětihvězdičkový výsledek v nezávislém evropském programu hodnocení nových vozů (Euro NCAP). Bestseller automobilky Škoda souhrnně dosáhl 81 % z maximálního počtu bodů. Tento výsledek bude platný v zemích Evropské unie, ve Velké Británii a v Norsku až do konce roku 2028. Maximální počet pěti hvězdiček v testu získaly i dvě předchozí generace modelu Octavia . Od roku 2008 dosáhlo nejvyššího hodnocení všech 14 nových modelů značky Škoda.
Octavia získala 86 % z maximálního možného počtu bodů za ochranu dospělých cestujících a 84 % za ochranu dětí. A pokud jde o hodnocení standardně dodávaných bezpečnostních asistenčních systémů, Octavia dokonce vylepšila skóre oproti roku 2019 ze 79 % na 81 %. Další modernizace bezpečnostní výbavy od léta 2022 V červnu 2022 Škoda Auto vylepšila bezpečnostní výbavu modelu Octavia . Od té doby jsou modely Octavia i Octavia Combi standardně vybaveny centrálním airbagem mezi řidičem a spolujezdcem a kolenním airbagem řidiče. Nejnovější generace asistenčních systémů navíc automaticky spouští brzdný manévr v případě nebezpečí střetu na křižovatkách nebo kontaktu s cyklistou jedoucím napříč jízdním pruhem. Asistent rozpoznání únavy řidiče Driver Alert nyní vydává kromě vizuálního také zvukové varování.
Náročnější testy pro realističtější simulaci nehod Testovací předpisy Euro NCAP, které platí od roku 2020, jsou náročnější než předchozí, podle kterých Octavia čtvrté generace získala pětihvězdičkové hodnocení poprvé. Cílem provedených změn je dosáhnout ještě přesnější shody se skutečnými nehodami a znázornit jejich následky. Až do roku 2019 spočívala zkouška čelního střetu v nárazu vozidla do pevné stěny s deformovatelnou bariérou při rychlosti 64 km/h. Od začátku roku 2020 se při zkoušce používá pohyblivá bariéra o hmotnosti 1 400 kg jedoucí rychlostí 50 km/h proti protijedoucímu vozidlu, které rovněž jede rychlostí 50 km/h. Kromě toho se na místě řidiče používá nová generace zkušební figuríny THOR-50M (Test device for Human Occupant Restrain). Na figuríně bylo dosaženo významných pokroků v oblasti biologické věrnosti a snímání a odpovídá průměrnému dospělému muži o hmotnosti 76,6 kg. Při bočním nárazovém testu byla rychlost bariéry zvýšena z 50 km/h na 60 km/h, přičemž její hmotnost narostla o 100kg na 1400 kg. Tyto změny znamenají, že množství kinetické energie, které musí testované vozidlo bezpečně absorbovat, je o 55 % větší než dříve.
Zvýšily se také požadavky na autonomní nouzové brzdění, aby například zahrnovalo více typů křižovatek a také ochranu před srážkou s cyklistou, který přejíždí silnici v pravém úhlu ke směru jízdy a vyjíždí zpoza překážky. Rozsah rychlostí pro scénáře autonomního brzdění byl rozšířen o 10 a 15 km/h. Nově se vyhodnocuje také bezpečnost po nehodě. To mimo jiné zahrnuje podporu zapojených záchranných složek prostřednictvím bezpečnostních informací v pěti jazycích a funkci eCall+ pro automatickou komunikaci s připojenými záchrannými složkami. Testována je také multikolizní brzda a asistent rozpoznání únavy řidiče Driver Alert, který poskytuje audiovizuální varování. Konečný výsledek vychází z kombinace jednotlivých hodnocení ve čtyřech kategoriích: ochrana dospělých cestujících, ochrana dětí, ochrana zranitelných účastníků silničního provozu a bezpečnostní asistenční systémy.