Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Škoda představila modernizovaný Yeti

Škoda představila modernizovaný Yeti

 
skoda-0

středa, 14. srpna 2013

Škodovka představila facelift modelu Yeti. Po zásahu designérů přišlo kompaktní SUV o typické kruhové světlomety a záď ozdobil prolis po vzoru nové Octavie či Rapidu, který má evokovat téma českého křišťálu. Přibyly také nové motory a převodovky.

 

Škoda sáhla v rámci faceliftu Yetiho ke stejnému „triku“, jaký praktikuje mateřský Volkswagen u svého Touranu a nabízí dvě designérské linie. Technicky se nijak neliší, rozdíl je pouze v náraznících a bočních lištách, které jsou buď lakované (verze „do města“) nebo ponechané v barvě plastu a mírně pozměněné (verze „do terénu“). Na jízdních či užitných vlastnostech auta se nic nemění, jde pouze o marketingový tah.

Automobilka hovoří o nové přídi jako o výraznějším vzhledu, ve skutečnosti je opak pravdou, kruhové světlomety dělaly z Yetiho svébytný a výrazný model. Nové provedení působí sice usedleji, ale konformněji a lépe zapadá do portfolia značky.
V interiéru se změnilo provedení volantu, přibyly nové dekorační lišty a tkaniny čalounění. Z technických novinek zaujme instalace parkovací kamery. Tento dnes stále běžnější prvek výbavy je ve voze značky Škoda k vidění poprvé. Premiéru má také nejnovější generace parkovacího asistenčního systému Automatic Parking Assistant. Yeti umí díky němu zacouvat do mezer podélně i příčně k vozovce a z podélných mezer také dokáže automaticky vyjet. Dále v SUV mladoboleslavské značky slaví premiéru bezklíčové odemykání, zamykání a startování KESSY. Faceliftovaný Yeti dostal také několik praktických vylepšení. Patří mezi ně oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru, vyjímatelná LED svítilna či malý odpadkový koš ve dveřích.  

Pro přepracovaný model Yeti jsou aktuálně k dispozici čtyři naftové a tři benzinové motory, všechny přeplňované turbodmychadlem a s přímým vstřikováním paliva. Jejich paleta sahá od zážehové jednotky 1.2 TSI 77 kW až po vznětový agregát 2.0 TDI 125 kW. V závislosti na konkrétní motorizaci vůz disponuje pohonem buď kol přední, nebo obou náprav. O pohon všech kol se stará mezinápravová spojka Haldex páté generace. K dispozici jsou dvouspojkové převodovky DSG buď v šesti nebo sedmistuipňové verzi. Jiné automaty u Yetiho nenajdete.

 
skoda-0
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Já si nemůžu pomoct, ale tento "bezpohlavní" výraz to auto sráží. Původní vizáž byla nezaměnitelná a měla nápad. Toto je dle mého subjektivního názoru krok vedle. To auto ztratilo tvář, vypadá jak po nepovedené plastice. Stejně negativně na mne působil facelift OctavieII.
čtvrtek, 15. srpna 2013
 
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz