iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Škoda představila modernizovaný Yeti
Škodovka představila facelift modelu Yeti. Po zásahu designérů přišlo kompaktní SUV o typické kruhové světlomety a záď ozdobil prolis po vzoru nové Octavie či Rapidu, který má evokovat téma českého křišťálu. Přibyly také nové motory a převodovky.
Škoda sáhla v rámci faceliftu Yetiho ke stejnému „triku“, jaký praktikuje mateřský Volkswagen u svého Touranu a nabízí dvě designérské linie. Technicky se nijak neliší, rozdíl je pouze v náraznících a bočních lištách, které jsou buď lakované (verze „do města“) nebo ponechané v barvě plastu a mírně pozměněné (verze „do terénu“). Na jízdních či užitných vlastnostech auta se nic nemění, jde pouze o marketingový tah.
Automobilka hovoří o nové přídi jako o výraznějším vzhledu, ve skutečnosti je opak pravdou, kruhové světlomety dělaly z Yetiho svébytný a výrazný model. Nové provedení působí sice usedleji, ale konformněji a lépe zapadá do portfolia značky.
V interiéru se změnilo provedení volantu, přibyly nové dekorační lišty a tkaniny čalounění. Z technických novinek zaujme instalace parkovací kamery. Tento dnes stále běžnější prvek výbavy je ve voze značky Škoda k vidění poprvé. Premiéru má také nejnovější generace parkovacího asistenčního systému Automatic Parking Assistant. Yeti umí díky němu zacouvat do mezer podélně i příčně k vozovce a z podélných mezer také dokáže automaticky vyjet. Dále v SUV mladoboleslavské značky slaví premiéru bezklíčové odemykání, zamykání a startování KESSY. Faceliftovaný Yeti dostal také několik praktických vylepšení. Patří mezi ně oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru, vyjímatelná LED svítilna či malý odpadkový koš ve dveřích.
Pro přepracovaný model Yeti jsou aktuálně k dispozici čtyři naftové a tři benzinové motory, všechny přeplňované turbodmychadlem a s přímým vstřikováním paliva. Jejich paleta sahá od zážehové jednotky 1.2 TSI 77 kW až po vznětový agregát 2.0 TDI 125 kW. V závislosti na konkrétní motorizaci vůz disponuje pohonem buď kol přední, nebo obou náprav. O pohon všech kol se stará mezinápravová spojka Haldex páté generace. K dispozici jsou dvouspojkové převodovky DSG buď v šesti nebo sedmistuipňové verzi. Jiné automaty u Yetiho nenajdete.