iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Škoda přestavila facelift Superbu
Škodovka představila facelift modelu Superb. Jeho představení proběhne 19. dubna, v předvečer autosalonu v Šanghaji. To jen ilustruje, že čínský trh je pro mladoboleslavskou značku stále důležitější. Na evropský trh bude nový model uveden koncem letošního června.
Superb je nejvyšším modelem značky a jeho druhá generace je na trhu od roku 2008, tedy pátým rokem a modernizaci už nutně potřebovala. Z hlediska vnějšího vzhledu se ale žádné dramatické změny neodehrály, nemění se ani paleta pohonných jednotek či převodovek. Přibyly některé bezpečnostní a komfortní prvky výbavy, došlo k drobným změnám v interiéru a v designu přední a zadní partie vozu.
Karoserie
Superb dostal nově pojaté díly na přídi a zádi, které jej přiblížily nové stylistice značky Škoda, uplatněné u modelů Rapid a Octavia třetí generace. Maska chladiče je širší, ostřejší tvary mají mlhovky a kryty hlavních světlometů se ve spodní části také trochu rozšířily. Bohužel nyní jejich tvar vytváří (alespoň na uvolněných fotografiích) dojem, že auto „pláče“. Automobilka Nové jsou kvůli odlišnému tvaru světlometů i přední blatníky. Poprvé se v modelové řadě Superb objevují bi-xenonové světlomety s integrovanými LED světly pro denní svícení.
Kompletně přepracované je zadní čelo vozu a tvar sdružených zadních světel. Ten ukrývá tři řady diod, které při rozsvícení vytvářejí ještě výrazněji tvar písmene C než dosud. U verze sedan je naznačeno tvarováním krytů světel téma českého křišťálu, které akcentuje u nové Octavie náročné prolomení plechu zadního čela ve dvou rovinách. To u modernizovaného Superbu nanajdeme pouze u verze Combi, nicméně i u sedanu působí záď velmi podobným dojmem, jako novější modely značky Škoda. Novinkou jsou z hlediska vnějšího vzhledu Superbu dvě nové metalické barvy: šedá Metal a bílá Moon. Inovována byla také paleta 16“ až 18“ kol z lehké slitiny.
Interiér
V interiéru Superbu se toho mnoho nezměnilo. Na výběr je nyní celkem devět variant tří a čtyřramenných volantů, v nabídce jsou také nové potahové látky a dekory. Nejvyšší výbavovou variantu Laurin & Klement lze nově objednat v barevné kombinaci interiéru hnědé a béžové Ivory.
Inovovaný Superb samozřejmě neztratil nic ze svých hlavních předností, kterými je velkorysý prostor pro kolena cestujících na zadních sedadlech a bezkonkurenční objem zavazadlového prostoru v dané třídě. Superb pojme 595 litrů, Superb Combi dokonce 633 litrů a po sklopení opěradel zadních sedadel vzroste objem zavazadlového prostoru až na 1700 l, respektive 1865 l. Zavazadlový prostor navíc disponuje volitelnou mezipodlahou (s odkládacím prostorem pod ní), uzavíratelnými schránkami za podběhy, háčky na tašky či upevňovacími oky pro síťový program. Zachována zůstává i slabina interiéru, kterou je v dané třídě menší vnitřní šířka vozu.
Technika
Inovované motory jsou podle automobilky až o 19 % úspornější než dosud. Za tímto zlepšením stojí mimo jiné i technologie Start-Stop s rekuperací brzdné energie, která bude v zemích EU k dispozici jak pro všechny naftové motorizace, tak i pro základní benzinovou motorizaci 1.4 TSI/92 kW. U nejúspornějšího provedení Superb GreenLine automobilka slibuje průměrnou spotřebu 4,2 l nafty na 100 km (109 g CO2/km). Změny se dotkly také nabídky modelů s pohonem všech kol. Vůz se vznětovým agregátem 2.0 TDI/103 kW bude ve verzi 4×4 spřažen s manuální převodovkou, výkonnější verze „čtyřkolky“ 2.0 TDI/125 kW bude spolupracovat s šestistupňovou robotizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG.
Vylepšeno bylo ovládání variabilní zádě TwinDoor. Tak jako dříve se páté dveře otvírají v režimu „sedan“ (tj. pouze víko zavazadlového prostoru), nebo „liftback“ (celé páté dveře i se zadním oknem), nově má ale každý z těchto režimů své vlastní ovládací tlačítko.
Ve výbavě je nyní k dispozici Automatic Parking Assistant ve verzi 2.0, který kromě podélného parkování a vyjíždění z řady zaparkovaných vozidel dokáže pomoci také při příčném parkování. V nabídce příplatkové výbavy je i elektricky ovládané střešní okno s integrovanými solárními články pro Superb či elektricky ovládaná panoramatická střecha pro Superb Combi nebo systém pro bezklíčové odemykání, startování a zamykání KESSY. Vrcholem nabídky navigačních systémů je špičkový navigační systém Columbus s 6,5“ barevnou dotykovou obrazovkou a integrovaným pevným diskem s kapacitou 30 GB. O tom, zda jej automobilka lépe zajistila prosti snadnému odcizení, ale tisková zpráva nic neříká.
Z hlediska bezpečnostní výbavy je v zemích EU pro Superb standardem ESP, ABS a brzdový asistent. Driver Activity Assistant, dodávaný na přání, varuje před hrozící únavou řidiče. Volitelný asistent pro rozjezd do kopce umožňuje pohodlné rozjíždění do svahu bez použití ruční brzdy a od verze Elegance je vůz sériově vybaven systémem pro kontrolu tlaku v pneumatikách. V případě nehody posádku ochrání až devět airbagů a tříbodové bezpečnostní pásy a výškově stavitelné hlavové opěrky.