iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Školení řidičů referentů nemusí být otravná povinnost
Vyzkoušejte sami – po registraci získáte 5 školení BOZP podle vlastního výběru zdarma. Odkaz naleznete níže v textu.Nedílnou součástí činnosti každého zaměstnavatele je povinnost (předepsaná zákonem 262/2006 Sb. – Zákoníkem práce) zajišťovat školení řidičů referentů (řidičů vozidel do 3,5 tuny), které spadá pod školení bezpečnosti práce. Ohlasy vlastních zaměstnanců na periodicky se opakující školení řidičů nebývají vždy pozitivní. Zvláště, pokud jsou tato školení chápána jako „nutné zlo“. Jde to ale i jinak.
Zkuste to elektronicky
Již 17 let nabízíme možnost provádět školení řidičů referentů na Internetu. Jde o plně uznatelný způsob školení, který přináší oproti prezenčnímu školení řadu výhod:
Snadná dostupnost kdykoli a kdekoli
Podívejte se na náš server zákonných školení www.bepor.eu.
Co zajímá školené zaměstnance?
Elektronické školení tvoří sled výukových – v našem případě interaktivních – stránek, kde je vysvětlována daná problematika. Každá lekce je zakončena několika otázkami, které formou self-testu zprostředkovávají zpětnou vazbu o výuce. Na závěr každého školení je v souladu s požadavky zákona zařazeno přezkoušení - certifikační test. Po složení testu je zaměstnanci vystaven doklad o absolvování školení. Tento doklad musí podepsat a předat svému personalistovi k založení.
Co zajímá personalistu?
Zákonná školení to je také hlídání termínů, kdy školení zopakovat. Hlídání, zda školení všichni dokončili. Tyto činnosti vykonává personalista a elektronický svět mu k tomu nabízí mnoho pomůcek.
Prezenční listina školení
Potřebujete vykázat, kdo a jaký typ školení udělal? K tomu lze použít Prezenční listinu školení řidičů. Tu můžete pomocí tlačítka Export získat také ve formátu MS Excel, který pak lze naimportovat do vašeho HR systému.
Sledování termínů
Tato funkce vám přináší dokonalý přehled o termínech školení - pomocí barevného označení jste okamžitě schopni rozpoznat, komu školení již propadlo, propadne, nebo ho má platné. Jednoduchým zaškrtnutím zařadíte zaměstnance do školení a objednáte mu příslušný certifikační kód – vstup do školení. Tento kód již pošleme zaměstnanci my – vy už se o nic nestaráte.
Upomenutí na nedokončené školení
Čas od času budete muset zkontrolovat, zda vaši zaměstnanci dokončili školení. Pokud ne, můžete jim poslat upomínku.
Celý popis funkcí systému z pohledu personalisty si můžete stáhnout ZDE.
Vyzkoušejte: 5 školení zdarma
Online forma školení je stále oblíbenější. Je plně uznatelná dozorovými orgány a od zaměstnanců je přijímána velmi kladně. V cílové skupině – administrativní profese – je pro nasazení vše připraveno. Zaměstnanci mají dobré znalosti práce s počítačem a počítače mají k dispozici ke každodenní práci. Využít lze nejen systém na Internetu, ale jednotlivá školení lze snadno využívat i uvnitř firem prostřednictvím LMS systémů. Splňují totiž kritéria norem SCORM či AICC.
Pokud doposud nepoužíváte tento typ školení, je určitě na čase si to alespoň vyzkoušet. Po registraci na našem serveru získáte zdarma pět kódů pro školení, které si vyberete. Získáte také přístup do naší administrativní části, abyste se mohli podrobně seznámit i s dalšími funkcemi.
Níže se ještě můžete seznámit s jednou případovou studií a ohlasy těch, kteří už tento typ školení vyzkoušeli.
Budete-li mít nějaké dotazy, můžete nás kdykoli kontaktovat třeba pomocí online chatu na našich stránkách www.bepor.eu.
Ing. Jan Plecháč
Tel. 603 233 980
Osoba odborně způsobilá v zajišťování prevencí rizik v BOZP
Osoba odborně způsobila v požární ochraně
Případová studie
Případovou studii před časem vypracoval pracovník jedné společnosti, aby obhájil nasazení elektronického školení řidičů referentů. Pro zajištění ochrany dat uveďme, že šlo o firmu XYZ.
Stávající podoba - prezenční školení
Nyní zajišťujeme školení pro 76 zaměstnanců (řidičů) v celkové hodnotě 12 710 Kč/rok
Tato částka zahrnuje pouze odměnu pro lektora, který školí zaměstnance v rozsahu 2 hodiny.
Pokud budeme brát v úvahu, že cca 25 % (19) řidičů stráví cestou na školení 1,5 hodiny ve vozidle a, pak 2 hodiny na školení a následuje přeprava zpět 1,5 hodiny, dojdeme k celkovému času, který nemohou využít k businessu - 5 hodin ostatních 75 % (57) pak jen 2 hodiny.
Při základním platu cca 25 000 Kč a měsíčně odpracovaných 168 hodinách je cena za hodinu práce ve výši 149 Kč.
Celkový náklad na školení se tedy zvyšuje o 5 x 149 x 19 = 14 155 Kč a dále pak 2 x 149 x 57 = 16 986 Kč, což činí celkem 31 141 Kč.
Průměrná ujetá vzdálenost pro potřeby školení je 100 km tam a 100 km zpět, celkem 200 km. Cena ujetého km služebním vozidlem se dá stanovit částkou 5 Kč/km jízdy. Náklady na dopravu jsou tedy 200 x 5 x 19 = 19 000 Kč.
Celkový náklad na školení stávající formou je tedy cca 62 851 Kč/rok
Školení formou on-line na Internetu
Při 76 zaměstnancích je třeba zakoupit 76 certifikátů v celkové hodnotě 76 x 90 = 6840 Kč
Celkový náklad na školení on-line formou je tedy 6840 Kč
Celková úspora nákladů za rok činí 56 011 Kč!
Ohlasy personalistů
Dovoluji si přidat alespoň pět ohlasů našich zákazníků. Uvádím je tak, jak nám je poslali včetně překlepů …
Dobrý den pane Plecháči,
poslední dobou mám poměrně dost kladných ohlasů na Váš e-learning školení řidičů. Nedalo mi to, abych si školení neprošel, co je zde nového, a musím uznat, že je to udělané skutečně pěkně.
Díky za spolupráci! S pozdravem
Ing. Jiří Morávek HR Specialista - Centre of Expertise, Ředitelství lidských zdrojů, Iveco Czech Republic, a. s.
Dobrý den,
minulý týden jsem zaměstnancům rozeslala první kódy pro absolvování školení řidičů. Ráda bych Vám sdělila, že první dojmy našich zaměstnanců jsou velmi kladné, zaměstnanci jsou se způsobem školení velmi spokojení. To mohu koneckonců potvrdit já, neboť i já jsem si mohla tento způsob školení řidičů vyzkoušet. Potvrzuji, že i samotná orientace na www je velmi dobrá, vše je jasné a srozumitelné.
Jen tak dál!
Díky a těším se na další spolupráci,
Helena Čacká, Personalistka - pověřená soudním exekutorem, Exekutorský úřad Praha 6
Dobrý den,
k Vašemu "webu", velmi oceňuji způsob podání výkladu daného tématu, který byl podán "lidsky" a zároveň byla zachována profesionalita. Absolvování školení a složení zkoušky, bylo pro mě velice přínosné.
Děkuji a přeji další spokojené klienty.
S pozdravem
Štěpánka Astrová, OCZ Vrchlabí, a.s., safety officer
Vážený pane Plecháči,
ještě jednou děkuji moc za Váš rychlý telefonický kontakt. Taky za trpělivost a příjemnou komunikaci počas mých dotazů. Tímto Vám chci poděkovat ještě jednou za vysoce profesionálně udělané stránky. Původním povoláním mám pedagogické vzdělání, a tak pokud potřebuji nabrat nové informace, jsou pro mně důležité mnohé faktory. Oceňuji u Vás přehlednost a jednoduchost, srozumitelnost, jasné a pochopitelné informace, a nakolik mám i dioptrie na čtení, i když ne až tak silné, je důležitá pro mně i vizuální forma - text se čte dobře, je jasný a výrazný, barevně dobře a příjemně pro oči laděný.
S pozdravem,
Ľudmila Hrehová, jednatel, SKALDA spol. s r.o.
Byla jsem spokojena s propracovaností a srozumitelností jak školení, tak i testů. Bylo toto pro mne přínosem. Lepší než poslouchat nezáživné vyprávění školícího pracovníka.
Děkuji.
Štěpánka Řežábková, oblastní vedoucí, Česká distribuční a.s.
KOMERČNÍ PREZENTACE