iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Skupina Renault zaznamenává nárůst celkového prodeje
(TZ: Renault Group) Nárůst celkového prodeje (+ 1,9 %) dosáhl 1 154 700 prodaných vozidel. V Evropě si Skupina upevnila třetí místo, když prodala 847 623 vozidel, což představuje nárůst o 6,7 % na trhu, který vzrostl o 5,5 %. Značka Renault překonává trh s 535 238 prodanými vozidly. Je třetí značkou v Evropě a jedničkou ve Francii (PC+LCV). Růst osobních vozů je založen na velmi dobrém výkonu plně hybridních motorů E-Tech (+45 % oproti 1. pololetí 2023). Na trhu lehkých užitkových vozidel je Renault opět lídrem[2] s 171 202 prodanými vozy (+19,2 % oproti 1. pololetí 2023). Značka Dacia prodala 309 816 vozů, což představuje nárůst o 4,0 % oproti 1. pololetí 2023. I nadále se řadí mezi 10 nejprodávanějších značek v Evropě. Sandero je nejprodávanějším vozem napříč všemi kanály. Značka Alpine vykázala v 1. pololetí 2024 2 569 registrací, což představuje nárůst o 47,7 % oproti 1. pololetí 2023, a to díky úspěchu rozšířené modelové řady o model A110 R Turini.
Obchodní politika
Maloobchodní prodej představoval téměř 62 % celkového počtu prodaných vozů v pěti hlavních evropských zemích skupiny[3], což je o více než 20 procentních bodů nad průměrem trhu. Skupina má čtyři vozidla[ na prvních deseti místech žebříčku maloobchodních prodejů v Evropě. V segmentu C a vyšším, zejména C-SUV a D-SUV (+10 %), značka Renault zrychluje, především díky modelům Austral a Espace, jejichž verze s vysokou výbavou jsou zákazníky dobře hodnoceny. Elektrifikované vozy se na prodejích skupiny Renault podílely 29,6 % (+4,3 % oproti roku 2023). K tomuto výkonu přispěl zejména úspěch hybridních pohonů, jejichž prodeje výrazně vzrostly (+59,6 % oproti prvnímu pololetí 2023). Alpine zahájila svou elektrickou ofenzívu a 13. června 2024 představila svůj první plně elektrický hot hatch A290. Zahájení objednávek je naplánováno na letošní léto.
Renault: Nejprodávanější francouzská značka automobilů na světě
Značka Renault zaznamenala v první polovině roku 2024 nárůst prodejů o 2,0 % (787 223 vozů) ve srovnání se stejným obdobím roku 2023, a to díky úspěchu v Evropě, kde prodeje vzrostly o 8,2 % (535 238 vozů). Překonala tak trh, který vzrostl o 5,5 %, a upevnila si pozici třetí nejúspěšnější značky PC+LCV v Evropě, především díky výsledkům ve Španělsku (+12,7 %), Itálii (+18,4 %) a Velké Británii (+32,7 %). Na domácím francouzském trhu si Renault upevnil vedoucí pozici s 214 881 prodanými vozy, což představuje 8% nárůst oproti celkovému trhu PC+LCV. Téměř každé páté vozidlo prodané ve Francii je Renault. Mimo Francii značka zaznamenala růst také v Turecku (10,8 %), Brazílii (5,3 %) a Maroku (1,5 %). V prvních měsících roku byl představen Mezinárodní herní plán 2027. Renault obnovuje značku v Jižní Koreji s modelem Grand Koleos, zatímco v Brazílii má Kardian dobrý start s více než 5 200 registracemi. Tento vůz byl velmi dobře přijat také v Mexiku a ve druhé polovině roku bude uveden na trh v Maroku. V Turecku značka nedávno představila Renault Duster, který bude v druhé polovině roku uveden na mezinárodní trhy.
Prodejní politika zaměřená na hodnotu
V pěti hlavních evropských zemích realizuje značka Renault každý druhý prodej maloobchodním zákazníkům, což je trh s vysokou hodnotou. Modely Clio a Captur patří v žebříčku maloobchodních prodejů mezi deset nejprodávanějších. Renault v Evropě rovněž zvyšuje prodeje v segmentu C a vyšších, zejména C-SUV a D-SUV (+10 %), s modely Austral, Espace a Rafale, zejména s verzemi s vysokou výbavou, neboť 55 % prodejů modelu Austral a 72 % prodejů modelu Espace E-Tech Hybrid se týká verzí Iconic nebo Esprit Alpine.
Uvedení nových modelů značky Renault na trh
Značka Renault plánuje se sedm nových vozů. Značka má za sebou slibnou první polovinu roku, zatímco čeká na komerční uvedení modelů Symbioz, Master a elektrického Renaultu 5 E-Tech na evropský trh. V mezinárodním měřítku bude značka pokračovat v realizaci svého Mezinárodního herního plánu, v jehož rámci budou na trh uvedeny modely Renault Duster a Grand Koleos, zatímco na nové trhy bude uveden model Kardian.
Dacia
Prodeje značky Dacia vzrostly v prvním pololetí o 3,8 % a dosáhly 358 497 registrací. V Evropě prodala Dacia 309 816 vozů, což představuje nárůst o 4,0 % PC+LCV. Značce stále patří deváté místo na trhu PC a zůstává v evropské Top 10 v prodeji PC+LCV. Celosvětový prodej modelu Dacia Sandero dosáhl 164 789 kusů, což představuje nárůst o 18,5 % oproti prvnímu pololetí roku 2023. Nejprodávanější maloobchodní vůz od roku 2017, Sandero je také nejprodávanějším modelem v Evropě ve všech zákaznických kanálech v prvním pololetí 2024. Prodeje modelu Dacia Duster (včetně druhé generace a nedávno uvedené třetí generace) vzrostly s 113 783 prodanými kusy celosvětově o 1,7 % oproti prvnímu pololetí 2023. Udržuje si tak pozici na stupních vítězů v maloobchodním prodeji SUV v Evropě. Dacia Jogger zaznamenala celosvětově 50 841 prodaných kusů, což je o 0,7 % více než v prvním pololetí 2023. Jedná se o nejprodávanější evropský maloobchodní vůz segmentu C, který není SUV. Prodeje modelu Dacia Spring klesají v důsledku změn ve státní podpoře a produktovém cyklu tohoto vozu. Nicméně v prvním pololetí roku 2024 se Spring umístil na pátém místě v maloobchodním prodeji malých elektromobilů (segment A a B) v Evropě. Nová generace modelu Dacia Duster, byla velmi dobře přijata a na různých trzích již model získal řadu ocenění. Zcela nový plně elektrický model Spring se představí v showroomech na podzim 2024. Ve druhé polovině roku 2024 značka představí Bigster, své budoucí SUV segmentu C, jehož příjezd do prodejních center je naplánován na první polovinu roku 2025.
Alpine
Značka Alpine vykázala 2 720 registrací, což je nový rekord a nárůst o 47,2 % oproti prvnímu pololetí 2023, a to zejména díky Francii (+58,9 %), Německu (+45,9 %), Velké Británii (+27,2 %) a Belgii (+29,5 %). V červnu Alpine zahájila elektrickou ofenzívu představením sportovního pětimístného elektrického hot hatche A290 na závodě 24 hodin Le Mans. Zahájení objednávek je naplánováno na letošní léto. V mezinárodním měřítku se v první polovině roku 2024 rozběhlo zavádění značky Alpine v Turecku, a v Barceloně se otevřel první Atelier Alpine, zážitkový koncepční obchod, který bude brzy otevřen v Londýně a Paříži. Do konce roku 2024 plánuje značka otevřít nové prodejny Alpine v Nizozemsku, Maďarsku, Švédsku a také ve Francii (včetně Guadeloupe).