iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Toyota Highlander: Velký hybrid (také) pro Evropu
Po představení malého SUV Yaris Cross doplňuje Toyota svou nabídku v Evropě na druhém konci rozměrového spektra s modelem Highlander. Velké SUV se u nás začne prodávat začátkem příštího roku. Je to druhé velké SUV, které si to namířilo ze Severní Ameriky do Evropy po Fordu Explorer. Ten je ovšem nabízen jako Plug-in hybrid, zatímco Toyota se drží svého full hybridního konceptu, jehož efektivita není závislá na možnostech dobíjení.
Toyota Highlander je to druhým velkým SUV, které si to namířilo ze Severní Ameriky do Evropy - po Fordu Explorer. Ten je ovšem nabízen jako Plug-in hybrid, zatímco Toyota se drží svého full hybridního konceptu, jehož efektivita není závislá na možnostech dobíjení.
Highlander patří mezi novodobé řady Toyoty, na trh byla první generace uvedena v roce 2000 (v Japonsku nebo Austrálii pod označením Kluger), druhá generace se la v letech 2007 až 2013, třetí generace do loňska. Na evropské trhy uváděný model je tedy čtvrtou, zbrusu novou generací, postavenou na moderní platformě Toyota GA-K a stane se největším SUV či offroadem v evropské nabídce Toyoty (na severoamerickém trhu nabízí ještě větší modely 4Runner, Seqoia nebo velký Land Cruiser J200). S délkou 4950 mm je o 35 cm delší než RAV4 a o 15 cm delší než evropský Land Cruiser. Nepřekvapí tedy velkorysá vnitřní prostornost, možnost sedmimístného uspořádání a zavazadlový prostor 658 až 1909 l.
Interiér nabídne variabilitu a komfort typické pro velké SUV. Všech sedm míst je plnohodnotných, díky možnosti posouvání druhé řady sedadel v rozsahu 180 mm totiž podle automobilky najde dost místa ve třetí ředě i dvojice dospělých pasažérů. Pro interiér bude k dispozici černé nebo grafitové barevné schéma.
Mezi zajímavosti výbavy patří ventilovaná sedadla, nebo přepínatelné digitální vnitřní zpětné zrcátko, které zobrazuje širokoúhlý záběr situace za vozidlem bez blokování výhledu hlavovými opěrkami nebo zadními pasažéry. Pro ovládání infotainmentu bude standardem dotykový středový displej o úhlopříčce 12,3 palce, samozřejmostí jsou systémy AndroidAuto a Apple CarPlay. Díky použití akustického čelního skla a předních bočních oken, resp. tlumicích hmot v prostoru střechy, přístrojové desky a podlahy nebo tlumicích vložek kolem podběhů kol a zavazadlového prostoru se Highlander podle informací automobilky pochlubí také velmi tichým interiérem.
Pouze jako hybrid se 180 kW
Toyota Highlander bude nabízena výhradně jako hybrid, přičemž využívá čtvrtou generaci hybridní soustavy založené na zážehovém motoru o objemu 2,5 litru s Atkinsonovým cyklem s předním a zadním elektromotorem (díky zadnímu elektromotoru disponuje SUV pohonem všech kol AWD-i – zkr. All Wheel Drive-intelligent). Celkový systémový výkon činí 180 kW, normovaná spotřeba podle WLTP činí 6,6 l/100 km. Přepínačem Drive Mode Select může řidič navolit požadovaný jízdní režim (Eco, Normal, Sport nebo Trail). Všechny čtyři režimy lze použít i v době, kdy se vůz pohybuje v čistě elektrickém režimu. Highlander také může tahat přívěs o hmotnosti až dvě tuny.
Nový Highlander Hybrid nabízí nejnovější paket technologií aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense, jehož smyslem je napomoci předcházet nehodám nebo zmírňovat jejich následky za nejrůznějších dopravních situací. Součástí bezpečnostního paketu je předkolizní bezpečnostní systém (PCS) s aktivním asistentem řízení pro zabránění nehodám včetně funkce rozpoznávání chodců ve dne i v noci (a identifikací cyklistů za denního světla), adaptivní tempomat s podporou celého rozsahu rychlostí (ACC), ACC se systémem rozpoznávání dopravních značek (RSA), asistent pro udržení v jízdním pruhu (LTA), upozornění na opuštění jízdního pruhu (LDA), automatické přepínání dálkových světel (AHB) a systém rozpoznávání dopravních značek (RSA).
Ceny nového velkého SUV od Toyoty zatím nebyly stanoveny, na severoamerickém trhu je cenový rozdíl mezi hybridní RAV4 a hybridním Highlanderem zhruba třicetiprocentní.