iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Toyota Mirai II: Vodíkový elegán
První generace Toyoty Mirai moc krásy nepobrala, přestože fanoušci futuristického designu mohli být vcelku spokojeni. Jeden z průkopníků elektropohonu založeného na vodíkových palivových článcích ale pokračuje ve vývoji dál a druhé provedení Miraie již vypadá podstatně elegantněji.
Aktuální Toyoty Mirai se zatím prodalo okolo deseti tisíc kusů. Vodíková infrastruktura je zatím celosvětově v plenkách, je to tedy docela úspěch. Přesto již Toyota na autosalonu v Tokiu ukázala nástupce, který je technicky propracovanější a navíc nabídne i atraktivní design. Na trh bude tento vodíkový krasavec uveden zkraje příštího roku v Japonsku, Severní Americe a na vybraných evropských trzích.
Nová Toyota Mirai by měla mít díky zlepšeným palivovým článkům i větším tlakovým nádržím na vodík dojezd prodloužený o 30 procent, tedy až na 650 km. Dalším zlepšením je zvýšení obsaditelnosti ze čtyř na pět cestujících. „Naším cílem bylo vytvořit takový vůz, který zákazníci budou sami chtít neustále řídit, vůz, jenž vzbuzuje emoce a chlubí se atraktivním designem i dynamickými schopnostmi a odezvou, která na tváři řidičů vyloudí radostný úsměv,“ uvedl Jošikazu Tanaka, nový hlavní konstruktér modelu Mirai a dodal: „Chci, aby si zákazníci řekli: ‚Pro Mirai jsem se rozhodl nejen proto, že je to FCEV, ale kvůli tomu, že jsem tento vůz jednoduše chtěl. Jen shodou okolností je to FCEV.‘ Budeme pokračovat ve vývoji zaměřeném právě na tyto emoce a já doufám, že s novou Mirai budeme kráčet v čele formování vodíkové společnosti.“
Nová Toyota Mirai zaujme dlouhou přídí a nízkou stavbou bezmála pětimetrové karoserie (4975 mm). Interiér je pojat jako jednoduchý moderní prostor s přívětivou atmosférou, která potvrzuje skutečnost, že tento vůz je atraktivní pro řidiče a současně příjemným společníkem pro cestování. Je postavena na nejnovější modulární platformě Toyoty pro vozidla s pohonem zadních kol, která vozu mimo jiné propůjčuje vyšší tuhost karoserie, což přispívá stejně jako nižší těžiště k jízdní agilitě.