iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Vision S je předobrazem velkého SUV od Škody. Kromě pohonu...
Škoda odhalila první snímky konceptu Vision S, předobrazu velkého SUV od mladoboleslavské automobilky, které ponese podle zatím oficiálně nepotvrzených informací jméno Kodiaq. Překvapení je skryto v útrobách, protože Vision S je prezentován jako plug-in hybrid. Sériové provedení ale tento systém pohonu hned tak nedostane.
Vzhledem Vision S asi mnoho lidí nezklame, tým vedený Jozefem Kabaněm vsadil na kombinaci dosavadních postupů, které se uplatnily při tvorbě nejnovějších modelů značky, a zcela nových prvků. Stejně jako u Vision C zaujme úzkými světly , nové jsou proporce čelní masky chladiče i velmi výrazný tvar jejích lamel. Vision S se na své okolí doslova a do písmene „zubí“. Podobně jako u Superbu najdeme na bocích karoserie podélnou dvojitě prolomenou linii trojúhelníkjového průřezu a kapotou přetaženou až do jeho vrcholu. Zda bude toto na výrobu a přesnost sesazení náročné řešení použito i na sériové podobě, to uvidíme zanedlouho.Celkově je podle slov automobilky ovlivněn design především již tradičně českým křišťálovým sklem a také prvky kubismu.
Vision S je 4,7 m dlouhý, 1,91 m široký a 1,68 m vysoký. Rozvor činí 2,79 m. S těmito rozměry je Vision S v porovnání s modelem Kia Sorento o 8 cm kratší a 5 cm nižší, zatímco na šířku měří o 2 cm více a má o 1 cm delší rozvor. Jedná se tedy o rozměrově velmi podobné vozy. V interiéru má Vision S šest sedadel ve třech řadách, u sériového provedení lze očekávat jako standard pětimístné uspořádání s možností dvou sedadel třetí řady za příplatek.
Hnací ústrojí disponuje systémovým výkonem 165 kW (225 k) a díky němu akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,4 s. Maximální rychlost je těsně pod hranicí 200 km/h. V čistě elektrickém režimu by měla kapacita akumulátoru 12,4 kWh postačit pro ujetí až 50 km a tento údaj působí poměrně uvěřitelně (dá se očekávat minimální spotřeba okolo 20 kWh/100 km a ochrana akumulátoru proti plnému vybití). Méně uvěřitelný je už údaj 1,9 litru benzínu na 100 km jízdy, kterého by snad bylo možno v praxi dosáhnout při plném využití elektropohonu na 50 km jízdy a následně dalších 20 km při jízdě na benzínový turbomotor. Po ujetí 70 km by pak mohla spotřeba udávat uvedenou hodnotu, nicméně v případě jízdy na 100 km je i v tomto scénáři (50 % jízdy na elektřinu) nutno počítat s průměrnou spotřebou 4,5 l/100 km. Norma NEDC je prostě vzhledem ke své metodice pro udávání spotřeby plug-in hybridů zcela nesmyslná...
Samotný spalovací motor 1,4 TSI nabídne výkon 115 kW (156 k) a točivý moment 250 N.m a je otázkou, zda je pro pohon poměrně velkého SUV tím pravým agregátem v režimech, kdy mu nepomáhají elektromotory. Ty jsou totiž dva: jeden, o výkonu 40 kW je integrován přímo do DSG převodovky a plní vedle podpory spalovacího motoru také funkci alternátoru pro rekuperační brzdění. Pohon všech kol pak zajišťuje elektromotor na zadní nápravě o výkonu 85 kW, s maximálním točivým momentem 270 N.m. Ten pracuje zcela nezávise na systému pohonu přední nápravy. Díky němu se Vision S obejde bez mechanického přenosu hnací síly spalovacího motoru na zadní nápravu. Bez zadního elektromotoru a s menším akumulátorem by se z Visionu S stal standardní full hybrid. Uvidíme, zda se hybridní pohon, ať už v jedné nebo druhé podobě u sériové verze časem objeví. Hned to určitě nebude, jak bylo oznámeno, prvním hybridem z Mladé Boleslavi se tane Superb. Tato verze by se měla objevit do čtyř let, dočkáme se jí tedy pravděpodobně v rámci modernizace stávajícího modelu.