Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Vision S je předobrazem velkého SUV od Škody. Kromě pohonu...

Vision S je předobrazem velkého SUV od Škody. Kromě pohonu...

 
skoda-0

čtvrtek, 18. února 2016

Škoda odhalila první snímky konceptu Vision S, předobrazu velkého SUV od mladoboleslavské automobilky, které ponese podle zatím oficiálně nepotvrzených informací jméno Kodiaq. Překvapení je skryto v útrobách, protože Vision S je prezentován jako plug-in hybrid. Sériové provedení ale tento systém pohonu hned tak nedostane.

 

Vzhledem Vision S asi mnoho lidí nezklame, tým vedený Jozefem Kabaněm vsadil na kombinaci dosavadních postupů, které se uplatnily při tvorbě nejnovějších modelů značky, a zcela nových prvků. Stejně jako u Vision C zaujme úzkými světly , nové jsou proporce čelní masky chladiče i velmi výrazný tvar jejích lamel. Vision S se na své okolí doslova a do písmene „zubí“. Podobně jako u Superbu najdeme na bocích karoserie podélnou dvojitě prolomenou linii trojúhelníkjového průřezu a kapotou přetaženou až do jeho vrcholu. Zda bude toto na výrobu a přesnost sesazení náročné řešení použito i na sériové podobě, to uvidíme zanedlouho.Celkově je podle slov automobilky ovlivněn design především již tradičně českým křišťálovým sklem a také prvky kubismu.

Vision S je 4,7 m dlouhý, 1,91 m široký a 1,68 m vysoký. Rozvor činí 2,79 m. S těmito rozměry je Vision S v porovnání s modelem Kia Sorento o 8 cm kratší a 5 cm nižší, zatímco na šířku měří o 2 cm více a má o 1 cm delší rozvor. Jedná se tedy o rozměrově velmi podobné vozy. V interiéru má Vision S šest sedadel ve třech řadách, u sériového provedení lze očekávat jako standard pětimístné uspořádání s možností dvou sedadel třetí řady za příplatek.  

Hnací ústrojí disponuje systémovým výkonem 165 kW (225 k) a díky němu akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,4 s. Maximální rychlost je těsně pod hranicí 200 km/h. V čistě elektrickém režimu by měla kapacita akumulátoru 12,4 kWh postačit pro ujetí až 50 km a tento údaj působí poměrně uvěřitelně (dá se očekávat minimální spotřeba okolo 20 kWh/100 km a ochrana akumulátoru proti plnému vybití). Méně uvěřitelný je už údaj 1,9 litru benzínu na 100 km jízdy, kterého by snad bylo možno v praxi dosáhnout při plném využití elektropohonu na 50 km jízdy a následně dalších 20 km při jízdě na benzínový turbomotor. Po ujetí 70 km by pak mohla spotřeba udávat uvedenou hodnotu, nicméně v případě jízdy na 100 km je i v tomto scénáři (50 % jízdy na elektřinu) nutno počítat s průměrnou spotřebou 4,5 l/100 km. Norma NEDC je prostě vzhledem ke své metodice pro udávání spotřeby plug-in hybridů zcela nesmyslná...

Samotný spalovací motor 1,4 TSI nabídne výkon 115 kW (156 k) a točivý moment 250 N.m a je otázkou, zda je pro pohon poměrně velkého SUV tím pravým agregátem v režimech, kdy mu nepomáhají elektromotory. Ty jsou totiž dva: jeden, o výkonu 40 kW je integrován přímo do DSG převodovky a plní vedle podpory spalovacího motoru také funkci alternátoru pro rekuperační brzdění. Pohon všech kol pak zajišťuje elektromotor na zadní nápravě o výkonu 85 kW, s maximálním točivým momentem 270 N.m. Ten pracuje zcela nezávise na systému pohonu přední nápravy. Díky němu se Vision S obejde bez mechanického přenosu hnací síly spalovacího motoru na zadní nápravu. Bez zadního elektromotoru a s menším akumulátorem by se z Visionu S stal standardní full hybrid. Uvidíme, zda se hybridní pohon, ať už v jedné nebo druhé podobě u sériové verze časem objeví. Hned to určitě nebude, jak bylo oznámeno, prvním hybridem z Mladé Boleslavi se tane Superb. Tato verze by se měla objevit do čtyř let, dočkáme se jí tedy pravděpodobně v rámci modernizace stávajícího modelu.

 

 

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz