iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Volkswagen představil novou generaci řady T
Volkswagen představil šestou generaci užitkového modelu Transporter a jak je jeho zvykem, nijak s ním nepřekvapil. To, co veřejnosti ukázal, je přesně to, co se očekávalo, protože Volkswagen je snad nejpředvídatelnější automobilkou dneška a evoluce jeho modelových řad se vyznačuje vysokou integritou.
Nová generace řady T se svému předchůdci podobá natolik, že je pro laika obtížné od sebe předchůdce a nástupce rozeznat. Změny ale jsou, a to i na první pohled viditelné. Zejména na přídi s novými světlomety, maskou chladiče a nárazníkem. Karosářské díly naproti tomu zůstaly z větší části nezměněny, stejně jako byla zachována koncepce podvozku. To znamená například i plně nezávislé zavěšení kol zadní nápravy, což je prvek, který výraznou měrou přispívá k výborným jízdním vlastnostem. Novinkou je ovšem adaptivní systém dynamické regulace podvozku DCC (Dynamic Chassis Control) pro varianty s uzavřenou karoserií. Adaptivní tlumiče umožňují volbu tří jízdních režimů: Comfort, Normal a Sport. V těchto případech se elektricky řízené tlumiče přizpůsobí zvolenému stylu řízení.
Nové pohonné jednotky
Pod kapotu se stěhuje nová řada turbodieselů s interním označením „EA288 Nutz“. Tento motor byl vyvinut speciálně s ohledem na náročné požadavky kladené na užitková vozidla. Vpředu napříč uložený čtyřválec je skloněn vpřed o osm stupňů a má zdvihový objem 1968 cm3. K dispozici bude ve výkonových 62 kW, 75 kW, 110 kW a 150 kW. Zážehovou alternativou je dvoulitr 110 kW nebo 150 kW. Všechny motory jsou sériově vybaveny systémem stop/start.
Novinky ve výbavě
V dostupné výbavě šesté generace řady T se objevují nové systémy, jako například Front Assist (na přání pro Transporter, Multivan a Caravelle; sériově pro Multivan Business) který sleduje radarovým senzorem situaci před vozem a rozpoznává nebezpečně krátkou vzdálenost od vozidla vpředu a přispívá ke zkrácení brzdné dráhy. Adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) používá rovněž radarový senzor, s nímž měří vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a relativní rychlost. Systém ACC v kombinaci s převodovkou DSG zpomaluje vozidlo v případě potřeby až do úplného zastavení, například při popojíždění v dopravních kolonách. V závislosti na situaci zajistí ACC automatický rozjezd vozidla. Součástí systémů Front Assist a ACC je funkce nouzového brzdění City, která pomáhá řidiči při rychlosti jízdy nižší než 30 km/h. Pokud řidič přehlédne překážku, systém automaticky aktivuje brzdy a sníží nárazovou rychlost. Transporter je sériově vybaven systémem multikolizní brzdy, který v případě nehody minimalizuje riziko následných kolizí. Dalším prvkem příplatkové výbavy je asistent dálkových světlometů Light Assist, který na základě dat z kamery automaticky přepíná mezi tlumenými a dálkovými světly. Asistent pro rozpoznávání únavy řidiče, který se dodává sériově ve vozidlech s multifunkčním displejem, zaznamenává odchylky od normálního způsobu řízení a doporučí řidiči přestávku k odpočinku. V příplatkové výbavě je také palubní komunikační systém s elektronickým zesilováním hlasu, který usnadňuje dorozumívání mezi cestujícími v přední a zadní části vozu. Hlas řidiče je automaticky zesilován a reprodukován audiosystémem pro cestující vzadu. Všechna vozidla s pohonem všech kol 4MOTION mohou být vybavena asistentem pro sjíždění strmých svahů HDA (Hill Descent Assist) nebo vyhřívaným čelním sklem. Zajímavostí je displej s úhlopříčkou 6,33“, který používá senzory přiblížení. Jakmile se přiblíží ruka k dotykovému displeji, systém se automaticky přepne ze zobrazovacího do zadávacího režimu.
Ceny nové řady T6 pro český trh ještě nejsou známy, budou oznámeny spolu se začátkem předprodeje na konci prvního pololetí letošního roku.