iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Volvo XC90 přijede také jako plug-in hybrid
Volvo pokračuje v poodhalování informací o zcela nové generaci své vlajkové lodi, modelu XC90. Největší SUV v nabídce švédské automobilky bude oficiálně představeno letos na podzim a automobilka slibuje bezkonkurenční kombinaci výkonu a ekonomiky provozu.
„Při řízení zbrusu nové XC90 není nutné přistupovat na žádné kompromisy,“ pochvaluje si Peter Mertens, senior viceprezident oddělení pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Car Group. „V minulosti jste se museli rozhodnout, jestli dát přednost výkonu, nebo nízkým emisím CO2. Ale se zbrusu novým Volvem XC90 můžete mít obojí.“
Nová XC90 bude dostupná s ucelenou řadou pohonných jednotek nové generace Drive-E. Jedná se vesměs o čtyřválcové přeplňované agregáty. „Prostřednictvím našich nových motorů Drive-E jsme vytvořili rodinu inteligentních benzínových a naftových hnacích jednotek s výkonovými křivkami, které zajišťují vzrušující jízdní vlastnosti a zároveň i bezkonkurenční úspornost,“ dodává Peter Mertens. „Pokud bude novou XC90 cestovat sedm lidí, budou emise oxidu uhličitého na osobu a kilometr neskutečně nízké.“
Co se týče přínosu v oblasti ekologicky orientovaných technologií, upevní nové Volvo XC90 díky svému výkonu a nízkým emisím CO2 postavení automobilky Volvo Cars na trhu. Podle hodnot získaných Evropským sdružením výrobců automobilů (ACEA) se společnost Volvo Car Group v období od roku 2012 do roku 2013 zasloužila o největší snížení průměrných emisí vozových parků, které u jejích aut tvoří 8,4 %.
Výkonný plug-in hybrid
Nové Volvo XC90 s motorem „Twin Engine“, který stojí na vrcholu celé nabídky, ponese znak „T8“ a bude se jednat o vysoce výkonný plug-in hybrid. Pro běžnou jízdu je určen výchozí hybridní režim, který kombinuje hnací sílu zážehového dvoulitru Drive-E s přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem, který pohání přední nápravu, a elektromotor o výkonu 60 kW, který pohání zadní kola.
Pouhým stisknutím tlačítka může řidič přepnout do plně elektrického režimu „Pure“, který v městském provozu umožní ujet až 40 kilometrů. V případě potřeby je možné okamžitě přepnout zpět a využívat kombinovanou kapacitu benzínového i elektrického motoru, kdy vůz disponuje výkonem 294 kW a maximálním točivým momentem 640 Nm. Spotřeba v rámci normovaného testu u hybridní plug-in verze pak činí jen 2,58 l/100 km (vypočteno podle automobilkou udaných emisí CO2 60 g/km).
Nové XC90 je jako první Volvo postaveno na základě nové modulární architektury (SPA) automobilky Volvo Cars, což umožňilo větší flexibilitu při návrhu hybridní verze. „Protože je naše nová platforma SPA od samého počátku navržena tak, aby do ní bylo možné bez problémů začlenit technologie pro elektrifikaci, nevyžaduje instalace řešení Twin Engine žádné kompromisy z hlediska objemu zavazadlového prostoru či prostoru pro cestující,“ upozorňuje Peter Mertens.
Další motory v nabídce
Součástí nabídky pohonných jednotek bude dále motor D5 Twin o výkonu 165 kW a maximálním točivém momentu 470 Nm, který má naměřen průměr spotřeby přibližně 6 l/100 km, a také motor D4 s výkonem 140 kW, maximálním točivým momentem 400 Nm a spotřebou paliva kolem 5 l/100 km.
Nabídka bude zahrnovat vedle již zmíněné hybridní verze také čistě zážehové verze. Nejvýkonnější provedení T6 s přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem, nabídne 235 kW a maximální točivý moment 400 Nm. Druhou možností bude T5 se 187 kW a maximálním točivým momentem 350 Nm.