iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Ženeva: premiéra Peugeotu 308 SW
Z fleetového hlediska nejzajímavější novinkou Peugeotu na probíhajícím autosalonu v Ženevě je verze SW modelu 308. Kombi novopečeného evropského Auta roku využívá velké flexibility nové podvozkové platformy EMP2 a díky tomu poskytne jeden z největších interiérů v kategorii kombi nižší střední třídy.
Oproti hatchbacku došlo k prodloužení rozvoru o 11 cm, které byly využity výhradně ve prospěch prostornosti zadní části vozu, zejména pokud jde o prostor pro kolena cestujících a objem zavazadlového prostoru. Přístup k zadním sedadlům je optimalizován širším otevíráním zadních dveří a posunem zadní lavice o 29 mm dozadu. Zadní převis byl prodloužen o 22 cm, takže na délku měří kombi 308 SW 4585 mm.
Zavazadlový prostor
Prodloužením karoserie se zvětšil zavazadlový prostor na objem 610 dm3 podle normy VDA 210 (tj. 660 l metodou objemu tekutin). Z toho je 556 dm3 nad podlahou zavazadlového prostoru a 54 dm3 v přihrádkách pod podlahou zavazadlového prostoru. Pokud je k dispozici dojezdové kolo (součást příplatkové výbavy) zmenší se objem pod podlahou o 47 dm3.
Délka zavazadlového prostoru až k zadním sedadlům je 107 cm, šířka více než 106 cm. Boky zavazadlového prostoru jsou rovné a dopad podběhů zadních kol na využitelnou šířku je tedy minimální. Prostor lze upravit pomocí vyjímatelných přepážek po obou stranách. Pružný popruh v bočním obložení umožňuje ukládání drobných předmětů. K dispozici jsou i hliníkové kolejnice, opatřené čtyřmi odnímatelnými kovovými háčky pro upevnění objemných předmětů. Kryt zavazadlového prostoru a odnímatelných háčky lze umístit na k tomu určené místo pod podlahou, aby nepřekážely v zavazadelníku.
Peugeot 308 SW je sériově vybaven zadní lavicí „Magic Flat“, která umožňuje okamžité složení obou částí zadní lavice pomoci dvou ovladačů, snadno přístupných po stranách zavazadlového prostoru. Díky automatickému snížení zadní lavice při sklopení vznikne rovná podlaha a celkový objem zavazadlového prostoru se zvětší na 1660 dm3 VDA 214.
Interiér
Přístrojová deska Peugeotu 308 SW je stejná jako u hatchbacku, opírá se tedy o inovativní koncepci místa řidiče typu Peugeot i-Cockpit. Téměř úplná absence tlačítek v kombinaci s použitím vysoce kvalitních materiálů dodává interiéru pozoruhodnou čistotu a eleganci. Také provedení sedadel, dveřních výplní a dalších prvků interiéru (vyjma zavazadlového prostoru) navazuje na hatchback. Cestující vzadu ale mají více místa pro nohy díky prodloužení rozvoru.
V nabídce služeb se ovšem objevují dvě novinky. Peugeot 308 SW je první model nabízející mobilní verzi aplikace MyPeugeot, která umožňuje zákazníkům na civilizovanějších trzích než je ten náš například najít informace týkající se vozidla na chytrém telefonu (poloha, stav tachometru, spotřeba, rozsvícené kontrolky atd.). Díky využívání těchto údajů může Peugeot nabídnout takové služby, jako je automatické navádění k místu, kde je vůz zaparkován, a poté ke zvolenému cíli, upozornění na nutnost údržby nebo na poruchu, statistiky o cestách atd. Další novinkou je aplikace Scan My Peugeot pro chytré telefony, která umožňuje zákazníkovi snadný přístup k digitální verzi uživatelské příručky vozu. Řidič může za využití technologie rozpoznávání obrazu jednoduše vyfotografovat část vozidla a okamžitě najít funkci a ovládání daného prvku.
Motory
Nový Peugeot 308 SW dostává do vínku zážehové motory, pokrývají výkonové spektrum od 95 kW do 115 kW a dieselové motory od 68 kW do 110 kW. V červenci 2014 doplní současnou nabídku zcela nový tříválcový zážehový přeplňovaný motor PureTech o výkonu 81 kW. Tento modulární a kompaktní motor s vysokotlakým přímým vstřikováním (200 bar) opatřený turbodmychadlem nové generace s vysokou účinností (240 000 ot/min) nabízí dosažení maxima točivého momentu (230 N.m) již při 1750 ot/min, přičemž v rozpětí 1500 až 3500 ot/min má řidič vždy k dispozici minimálně 95 % točivého momentu. V porovnání se současnými motory se stejným výkonem vykazuje novinka spotřebu paliva nižší až o 21 %.
V nabídce se objevují také tři motory BlueHDi, což je označení dieselových motorů, které již dnes splňují normu Euro6. Technologie BlueHDi spojuje funkci SCR (selektivní katalytická redukce) a filtr pevných částic s aditivem, čímž umožňuje snížit emise NOx (oxidy dusíku) až o 90 %, optimalizovat spotřebu a tím i emise CO2 a zároveň také zlikvidovat 99,9 % pevných částic.
Při uvedení nového Peugeotu 308 SW na trh budou k dispozici tři motory BlueHDi. Jde o agregáty 1.6 l BlueHDi 73 kW (s manuální pětistupňovou převodovkou), 1.6 BlueHDi 88 kW (s manuální šestistupňovou převodovkou) a 2.0 BlueHDi 110 kW s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou AISIN třetí generace. Tato nová automatická převodovka využívá technologii Quickshift umožňující rychlejší řazení, dalším cílem konstruktérů bylo snížit spotřebu paliva v porovnání s manuální převodovkou.