iFLEET » Aktuality » Prodej ojetých vozidel v rámci programu DasWeltAuto vloni rostl
Kmenový program prodeje ojetých vozů koncernu Volkswagen AG s názvem Das WeltAuto zaznamenal v roce 2012, kdy došlo k jeho přejmenování z původního Auto plus, meziroční zvýšení prodeje ojetých vozů o 15,9 % na 14 390 vozů. Na celkové obchodní...
Kmenový program prodeje ojetých vozů koncernu Volkswagen AG s názvem Das WeltAuto zaznamenal v roce 2012, kdy došlo k jeho přejmenování z původního Auto plus, meziroční zvýšení prodeje ojetých vozů o 15,9 % na 14 390 vozů.
Na celkové obchodní bilanci mají největší podíl ojeté vozy značky Škoda (6735 vozů; +27,0 %). Na druhém místě v pomyslné prodejní hitparádě značek se umístily osobní vozy Volkswagen (2515 vozů; +2,9 %), po nich následovaly vozy ostatních značek (2542 vozů; +14,6 %). Loňský nárůst prodeje značky Audi o 10,5 % (na 1425 vozů) demonstroval značný zájem českých zákazníků o ojeté prémiové vozy. Mírné zvýšení poptávky registrovali prodejci Das WeltAuto také u značek SEAT (614 vozů; +0,5 %) a Volkswagen Užitkové vozy (559 vozů; +1,3 %).
„S nadprůměrnými obchodními výsledky v loňském roce jsme samozřejmě velmi spokojeni. Letos však nehodláme usnout na vavřínech a chystáme další posílení naší pozice. Nicméně na základě ekonomických prognóz očekáváme v roce 2013 mírný pokles trhu s ojetými vozy, a to zejména ve vyšších segmentech, v nichž se nám v roce 2012 dařilo velmi dobře, protože naši zákazníci měli velký zájem i o luxusní vozy a další vozy vyšších kategorií,“ uvedl Roman Filip, vedoucí programu Das WeltAuto společnosti Porsche Česká republika.
Členství autorizovaných prodejců nových vozidel Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy nebo Škoda v programu Das WeltAuto je podmíněno náročnou certifikací, která osvědčuje kvalitu servisního a prodejního zázemí společně s kvalifikovaným personálním zajištěním na úrovni srovnatelné s prodejem nových vozů. Samozřejmostí je i průběžné školení prodejního personálu, aby bylo zajištěno dodržování vysokých standardů a procesů prodeje ojetých vozů. Důraz na kvalitu a spokojenost zákazníků podtrhuje rovněž pravidelně prováděný „mystery shopping“ u všech prodejců. V současnosti je síť Das WeltAuto zastoupena na 38 prodejních místech po celé České republice.