Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuální číslo » FLEET 1 / 2014 » CLAssic entertainment

CLAssic entertainment

 
1-2014

čtvrtek, 27. února 2014

Modelová expanze, jakou Mercedes v posledních letech předvádí, nemá v prémiovém segmentu konkurenci. Jednou ze zcela nových tříd v nabídce je CLA. Tváří se jako zmenšené CLS, ale technicky je to přímý příbuzný třídy A.

 

Mercedes-Benz CLA je v současnosti jedním z těch modelů, které automobilka nestačí vyrábět, jaký je o ně zájem. Působí atraktivně a má vzhled „nadupaného“ sportovního vozu, za což vděčí vedle siluety kupé také masivní, agresivně působící přídi. Přitom zase tak kompaktní tohle auto není, na délku měří o 39 mm víc než stávající třída C. Ale splývavé tvary zadní části dělají opticky své a člověku by se skoro nechtělo věřit, že je podvozek převzat z třídy A (samozřejmě aktuální generace). Vedle atraktivní siluety a propracovaného designu se o efektní vzezření CLA starají i takové detaily, jako například bezrámová okna předních i zadních dveří. Prostě, kdo chce efektní kupé prémiové značky v ceně okolo 700 000 Kč, ten je tady správně. My jsme si vyzkoušeli provedení CLA 220 CDI, kde už se cena ovšem vyšplhá téměř na milionovou hranici. Dvoulitrový turbodiesel je nicméně nejen slušně výkonný, ale umí být i velmi úsporný. Tomu napomáhá výborná aerodynamika. Jakkoli vypadá CLA trochu hrubě, vzduch jej obtéká velmi „ochotně“. Součinitel odporu vzduchu je pouze 0,27 a v případě zážehového čtyřválce dokonce klesá až na 0,22, což je mezi sériovými auty naprosto špičková hodnota.  

Vnitřní vesmír
Na rozdíl od karoserie, kde žádnou příbuznost s třídou A nenajdeme, je interiér vyveden v obdobném duchu. Je to nový styl Mercedesu pro auta se sportovním charakterem, našli bychom ale pojítka s interiéry komfortních modelů. Vnitřek modelu CLA je samozřejmě koncipován tak, aby upřednostnil co do prostornosti cestující na předních sedadlech. Zde je místa dost a strádat nebudou ani ti urostlejší, za což vděčí CLA i velké vnitřní šířce 145 cm a vhodnému tvarování přístrojové desky. Výrazně tvarovaná tuhá sedadla korespondují s očekáváním. Podpírají ovšem skvěle bederní páteř i stehna a poskytnou výbornou boční oporu. Na zadních sedadlech je to o poznání horší. Problém by ani tak nebyl s prostorem pro nohy, protože rozvor 2699 mm nabídne dostatek využitelného prostoru v kabině, jako s tvarováním zadních sedadel, která mají krátké sedáky. A jak se dalo očekávat podle výrazně klesající linie střechy, slavné to není ani s prostorem nad hlavou. No, prostorem... On tam vlastně žádný není, protože nemusíte být ani žádný čahoun, abyste temenem leštili čalounění stropu. Ale na tohle se u aut s karoserií tvaru kupé nehraje. Kdo chce jezdit ve čtyřech nebo pěti, ten si pořídí něco úplně jiného... 
To řidič bude se svým pracovištěm spokojen: Volant je vynikající jak po stránce úchopu, tak zpracování, ovládání sekundárních funkcí vozu ve filozofii Mercedesu, tedy s kombinací klasických tlačítek a otočného ovladače, je pohodlné a poměrně pohotové. Výborné je nastavování kruhových výdechů klimatizace. Informační displej se tyčí nad středem přístrojové desky a připomíná samostatný tablet. Výhodou je jeho vysoká poloha - řidič jej má velmi dobře na očích, takže lze koukat na něj i na cestu zároveň.

 

Celý test přináší FLEET č 1/2014

Napsal: ifleet

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz