iFLEET » Aktuální číslo » FLEET 1 / 2014 » Sázka na operativní leasing
Možností financování vozového parku je celá řada. A stejně tak je celá řada těch, kteří tyto služby poskytují. Někteří jsou vnímáni jako dodavatelé pro firemní zákazníky, jiní jsou obecně spojováni spíše s tou privátní. Jedním z takových je i ŠkoFIN. Ten dal ale zejména v loňském roce jasně najevo, že je pro něj fleetová klientela více než důležitá...
Finanční společnost, spadající do „rodiny“ Volkswagen Group, je logicky spjata s vozy značek Škoda, Volkswagen, Audi, SEAT nebo Porsche, ale neznamená to, že by neuměla financovat i vozy jiných značek. Stejně tak její objemy obchodů v retailové sféře neznamenají, že by u ŠkoFINu neuměli fleetové obchody. Na to upozorňuje Pavel Vanický, který je pověřen vedením fleetového oddělení této společnosti. „Je zde jednoznačný záměr výrazně podporovat fleetové prodeje. Vůbec celá skupina Volkswagen má záměr rozvíjet fleetové obchody na mezinárodní i lokální úrovni a díky tomuto jednoznačnému zaměření a podpoře se zde ve ŠkoFINu daří realizovat řadu nápadů, které jsem dosud nosil v hlavě,“ pochvaluje si aktuální působiště Pavel Vanický.
Operativní leasing místo finančního
O tom, že se ŠkoFIN pustí do fleetových prodejů razantněji než v minulosti, se na trhu už nějakou dobu potichu mluvilo. Jak Pavel Vanický upřesňuje, rozhodnutí padlo už v roce 2012. „Před dvěma roky se ŠkoFIN rozhodl posílit pozici operativního leasingu jakožto typického produktu pro fleetové zákazníky. V loňském roce jsme schválili obchodní strategii, a na jejích základních premisách dnes stavíme.“
I když u nás nemá operativní leasing takovou pozici, jako v řadě jiných evropských zemí, právě jasnou orientací na tento produkt dal ŠkoFIN jasně najevo, že je na fleetovou klientelu připraven. Operativní leasing je totiž víc než pouhé financování, a tomu musí odpovídat také zázemí společnosti a její interní procesy. „Zapracovali jsme na standardizaci podmínek pro operativní leasing, zrevidovali jsme obchodní nastavení, cenotvorbu. Také jsme si museli upřesnit, co od nás zákazníci a jednotlivá zastoupení automobilek v této oblasti očekávají a co jim jsme schopni nabídnout,“ vysvětluje Pavel Vanický.
A co tedy může ŠkoFIN v oblasti operativního leasingu nabídnout? Stručně řečeno: prakticky cokoli, co dnes na trhu existuje. V současnosti tvoří operativní leasing již tři čtvrtiny jeho fleetových obchodů, jedna čtvrtina připadá na úvěrové financování. V rámci oživení operativního leasingu nastavil ŠkoFIN nové druhy kalkulací a smluv, dvě v současnosti nejoblíbenější nesou názvy „Top“ a „Vario“. Čím se liší? Top představuje klasickou plně uzavřenou kalkulaci, ve které jsou veškeré položky cenově garantovány ŠkoFINem, takže to, co si zákazník sjedná, má zafixováno po celou dobu trvání smlouvy a na jejím konci dochází pouze k vyúčtování případných nadměrných kilometrů. Vario je naproti tomu polootevřenou variantou, ve které je zůstatková hodnota zafixována, ale u ostatních položek, zejména u servisu, se chová jako otevřená kalkulace, takže dochází k vyúčtování na základě skutečných nákladů. „Jsou to nejoblíbenější, ale nikoli jediné varianty operativního leasingu, které nabízíme. V naší produktové nabídce je například i plně otevřená kalkulace, která ovšem není klienty příliš využívána. Nikdo dnes totiž nechce nést rizika spojená s vývojem zůstatkových hodnot.
Akční podpora
Mezi aktivity, kterými se ŠkoFIN snaží zaujmout zájemce o operativní leasing, patří i jeho akční nabídky. Vzorové kalkulace na vybrané modely mají zájemcům ilustrovat nákladovost operativního leasingu. „Je to způsob prezentace určený zejména zákazníkům, kteří nemají s operativním leasingem zatím žádné zkušenosti. Vybrali jsme pro ně oblíbené fleetové modely a vytvořili nabídku, kterou jsme pro zvýšení atraktivity i finančně podpořili.“ Slova Pavla Vanického si lze rychle ověřit přímo na stránkách ŠkoFINu: například Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI Comfortline stojí od 8115 Kč měsíčně včetně servisu, pneuservisu či kompletního pojištění. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Ambition přijde za stejných podmínek na částku od 9252 Kč měsíčně, Superb 2.0 TDI Ambition na sumu od 11 555 Kč. V akční nabídce je od každé značky několik modelů, takže zájemci mají z čeho vybírat. „Chceme se profilovat zejména jako dodavatel mobility pro malé a střední podniky a v této sféře stále přežívá ohledně operativního leasingu řada omylů a polopravd. Našimi akčními nabídkami proto chceme ukázat, že auto, které si normálně firmy a podnikatelé kupují za hotovost a musí pak do něj investovat další prostředky, si mohou za příznivých podmínek pronajmout. Ušetří jim to velkou jednorázovou investici a dostanou nejen auto, ale i řadu dalších kvalitních služeb, jako je servis či pojištění,“ říká Pavel Vanický.
Celý článek přináší FLEET č 1/2014