iFLEET » Aktuální číslo » FLEET 1 / 2023 » E.ON: Auta potřebujeme
"V loňském roce nás v E.ONu, jehož součástí je i distribuční společnost EG.D, výrazně trápily dlouhé dodací lhůty nových vozů a také ukončení výroby některých klíčových modelů. Tento fakt nám průběžně zasahuje do již rozběhnutých veřejných zakázek, na což musíme operativně reagovat," říká Mgr. Martin Vlašín, vedoucí dopravy E.ON Česká republika, s.r.o.
"V loňském roce nás v E.ONu, jehož součástí je i distribuční společnost EG.D, výrazně trápily dlouhé dodací lhůty nových vozů a také ukončení výroby některých klíčových modelů. Tento fakt nám průběžně zasahuje do již rozběhnutých veřejných zakázek, na což musíme operativně reagovat. Museli jsme nad rámec našich standardů prodlužovat dobu obměny jednotlivých vozů a upravit systém plánovaní nákladů. Například u Škody Octavie, která v E.ONu patří k nejvíce objednávaným automobilům, je aktuální dodací lhůta 14 až 16 měsíců. Ostatní značky na tom nejsou o moc lépe. Výrazný dopad na plánování má i neustále se zvyšující se cena vozidel a také to, že za některé stávající modely se spalovacími motory ještě není na trhu adekvátní nízkoemisní náhrada. Stále se však držíme našeho cíle snížit objem vyprodukovaných emisí CO2 o 75 % do roku 2030."
"Výrazně jsme začali elektrifikovat vozový park a uzpůsobili jsme tomu i naši car policy. Například manažerské vozy objednáváme pouze už jen v hybridní anebo čistě elektrické variantě. S tím jde ruku v ruce i příprava našich areálů, kde instalujeme dobíjecí wallboxy tak, abychom zaměstnancům co nejvíce usnadnili používání těchto automobilů. Dále jsme vytvořili systém proplácení domácího dobíjení pro elektrická a hybridní vozidla, což zaměstnancům šetří čas na cestách a společnosti náklady, protože dobíjení doma je v nákladu výrazně levnější než dobíjení na veřejných stanicích. Zaměstnanci tak mohou dobíjet služební vozidla doma či na chalupě."
"Celý automobilový průmysl nyní prochází obrovskou transformací a v následujících měsících a letech bude současná situace pro všechny, kterých se to týká, velkou zkouškou. V E.ONu máme zhruba 1350 vozidel. Auta potřebujeme, abychom se mohli postarat o naše zákazníky a distribuční sítě, u nichž do platí dvojnásob."