Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuální číslo » FLEET 2 / 2005 » Aktuality

Aktuality

 
image180

Škoda v německých fleetech Škoda se prosazuje ve vozových parcích německých firem. Podle časopisu Autoflotte patří mezi osm nejvyhledávanějších značek. Pomyslný žebříček sestavený auditorskou organizací Dataforce přitom vedou Kia a Nissan, zřejmě...

 

Škoda v německých fleetech
Škoda se prosazuje ve vozových parcích německých firem. Podle časopisu Autoflotte patří mezi osm nejvyhledávanějších značek. Pomyslný žebříček sestavený auditorskou organizací Dataforce přitom vedou Kia a Nissan, zřejmě proto, že mají v nabídce i lehké užitkové automobily. Na dalších místech jsou evropské značky Renault, Volvo, Peugeot a Škoda, následovány opět japonskou – Toyotou. Ve firemních fleetech s deseti a více vozy si zmíněné zahraniční značky polepšily o plných 22 %.

Nejoblíbenější ze škodovek je ve firemních fleetech Octavia Combi, jejíž první generace dokonce získala cenu Flotten-Award 2002. Značné šance se dávají i její druhé generaci, která se uplatňuje mimo jiné i u policie a u pošty. Zatímco uvedené importované značky zaznamenaly v prvních dvou měsících letošního roku v německých fleetech mírný nárůst, němečtí výrobci naproti tomu registrovali slabý pokles. V jednotlivých modelech však stále vedou: první je Audi A 4 před koncernovými soupeři VW Passat, Golf a Touran. Navíc ještě desáté místo obsadilo Audi A 3 jen velmi těsně před novinkou BMW 1.

Mezinárodní průkazy pro Rusy
Ruští řidiči se konečně dočkají mezinárodních řidičských průkazů. Podle rozhodnutí ruského ministerstva vnitra z poloviny března půjde o zcela nový vzor řidičských průkazů, který bude mít mezinárodní formát bankovních karet a zónu strojově čitelných údajů. Vzor musí ještě projít schvalovacím procesem v OSN a schválení se očekává koncem letošního roku. Potom by průkazy měly platit v Evropě, Americe i na dalších kontinentech. Půjde-li vše bez problémů, měli by první nové průkazy dostat ruští řidiči již v lednu příštího roku. Novinkou u ruských průkazů bude i jejich univerzální platnost jako dokumentů: díky jednotné informační základně se budou moci používat i místo občanského průkazu a v zemích s bezvízovým stykem i místo cestovního pasu. Zvláště pro řidiče ruských kamiónů, kteří dosud museli mít přeložené a úředně potvrzené dodatkové doklady, to bude znamenat podstatné ulehčení cestování.

Čip pro hříšníky
Notoričtí hříšníci, kteří v Německu rádi překračují nejvyšší povolenou rychlost, se už pravděpodobně brzy budou muset obávat zvlášť tvrdých trestů. Možností, která se přímo nabízí, je zvýšení pokut. Spolkový ministr dopravy Manfred Stolpe nedávno na setkání se svými zemskými kolegy prohlásil, že pro „notorické dopravní chuligány“ by se mohly pokuty zvýšit tak, že je to opravdu bude bolet.

V malém městečku Bad Vossen v pohoří Eifel si však na řidiče vymysleli něco originálního: Kdo je dvakrát přistižen při překročení povolené rychlosti o více než 15 km/h, dostane „dáreček“ od městského úřadu: je jím elektronický regulátor rychlosti, který se dá namontovat do jakéhokoliv moderního automobilu s elektronickým vstřikováním paliva. Čip spolupracuje s elektronikou motoru a nedovolí vozu dosáhnout vyšší rychlosti než 60 km/h. To znamená v obci nebo na volné silnici, na dálnici nemůže v žádném případě, protože vozidla s nejvyšší rychlostí nepřesahující 60 km/h na dálnici nesmějí (v SRN). Tento speciální trest trvá tři měsíce a potom si prý již každý rozmyslí opět porušovat pravidla.

Kurt Schlotthauer, dopravní referent okresního úřadu v Scherzenichu o výchovném efektu nového trestu vůbec nepochybuje. „Notoričtí závodníci si na vlastní kůži vyzkouší, jaké to je, když je na komunikaci stále někdo utiskuje a ohrožuje.“

„Projekt 60“, jak je nové opatření označováno, má zřejmou podporu spolkového ministerstva dopravy, které při tom spolupracuje se Sdružením na ochranu chodců (BuFF). Zatímco představitelé ministerstva se netají záměrem tento zatím jen pilotní projekt v případě úspěchu rozšířit na celou Spolkovou republiku, zástupci motoristů ostře protestují. „Je to skandální přístup,“ stěžuje si dr. Bernd Wand z Autoklubu Deutschland (ACD). Podle něj je „chodecká lobby“ v tomto případě naprosto nepřípustným partnerem. Zástupci jiných motoristických organizací v Německu nejsou tak ostří, ale domnívají se, že v případě rozšíření projektu na celé Německo by se auta vybavená čipem na blokování vyšší rychlosti mohla stát brzdou i ohrožením plynulého provozu na veřejných komunikacích.  


Čtvrtá řada od Škody
Domácí automobilka Škoda Auto v příštím roce opět o něco „povyroste“. Její nabídka se totiž rozšíří o čtvrtou modelovou řadu, která navazuje na studii Roomster, představenou v roce 2003. Svou výstavní premiéru si zatím oficiálně nepojmenovaný vůz odbude na ženevském autosalonu v březnu 2006 a jeho následná výroba poběží v pobočném závodě Kvasiny, který bude za tím účelem dále rozšířen.

Nový vůz značky Škoda bude zřejmě využívat řadu dílů i podvozkovou platformu modelu Volkswagen Caddy, který sdílí řadu modulárních celků s modelem Golf. Podobně jako caddy bude nový vůz Škoda téměř jistě existovat jak v čistě užitkové, tak osobní verzi. Automobilka tak tímto modelem dále posílí svou pozici zejména u firemních zákazníků, protože malý dodávkový vůz v její nabídce od ukončení výroby felicie pick-up chybí, což tato klientela vnímá velmi negativně. Pokus o částečnou nápravu, verze Praktik modelu Fabia Combi, se s velkou přízní zákazníků nesetkal.

3N Leasing od CAC
Až do konce června mohou zákazníci CAC Leasing využít nabídkou čtyř výhod, které pro ně společnost připravila. V rámci akce nazvané 3N Leasing může zákazník získat slevu ze splátek, slevu na autodoplňky či servisní služby, nebo zvýhodněnou CCS kartu. S 3N Leasingem je možné financovat nákup všech značek a typů osobních nebo užitkových automobilů. Akce platí do konce června a zákazník má možnost snížit své finanční zatížení ihned při koupi vozu, a to slevou ve výši 5000 Kč z mimořádné leasingové splátky, případně nákupem autodoplňků rovněž v hodnotě 5000 Kč. Dále lze čerpat slevu 5000 Kč na servisní služby poskytnuté na zakoupené vozidlo do 18 měsíců od jeho převzetí a čtvrtou variantou je karta „CCS bonus“ v hodnotě 5000 Kč, kterou lze použít nejen k nákupu pohonných hmot, ale i k platbě za veškeré zboží v rámci nabízeného sortimentu u čerpacích stanic v celé České republice. „Každý má rád možnost volby, a proto nabízíme našim klientům výběr zvýhodnění k 3N Leasingu v podobě praktických bonusů,“ vysvětluje důvod vzniku této mimořádné akční nabídky Radek Veselý, vedoucí autoleasingu společnosti CAC LEASING, a zároveň připomíná: „Nelze opomenout, že 3N Leasing je navíc podpořen sníženou roční sazbou havarijního pojištění na zakoupené vozidlo ve výši 2,2 % od Generali pojišťovny. Klient se tak může plně soustředit na výběr toho správného vozu, protože podmínky, které mu nabízíme platí pro většinu vozidel.“

Alfa 156 se slevou
Od 2. května probíhá u dealerů Alfy Romeo výprodejní akce stávajícího provedení modelů Alfa 156 a Alfa Sportwagon. Zanedlouho tento model nahradí zcela nový vůz, byť stejného označení. Skladové vozy jsou podporovány speciálními slevami ve výši až 100 000 Kč a všechna mají nadstandardní výbavu, obsahující např. šest airbagů, automatickou dvouzónovou klimatizaci a podobně. K dispozici je však pouze omezený počet vozů.

Úspěšný kvartál
Podle zprávy, kterou zveřejnila Česká leasingová a finanční asociace, potvrdila společnost ČSOB Leasing, a.s. v prvním čtvrtletí 2005 své prvenství na českém leasingovém trhu. Za první tři měsíce letošního roku ČSOB Leasing uzavřel obchody v celkové hodnotě 3,2 miliardy Kč, čímž vzrostl objem nově uzavřených obchodů v meziročním srovnání o 367 milionů Kč. To představuje nárůst o téměř 13 %. Více než 95 % z těchto obchodů tvořil leasing, který dosáhnul výše tří miliard Kč. Podíl společnosti ČSOB Leasing na trhu leasingu movitostí vzrostl ve srovnání s koncem roku 2004 o více než 1 procentní bod, tedy na 14,9 %. „Mohu s potěšením konstatovat, že si naše společnost udržuje trvale vůdčí postavení mezi leasingovými společnostmi a náš tržní podíl roste nepřetržitě od počátku roku 2004,“ řekl k výsledkům předseda představenstva a generální ředitel ČSOB Leasing Karel Bouček. Český leasingový trh poklesl v meziročním srovnání o cca 1 %. Ze srovnání s celkovým poklesem loňského leasingového trhu (2,7 %) vyplývá trend zpomalení poklesu což svědčí o celkové stabilizaci trhu. Dochází k další koncentraci leasingového trhu na několik největších leasingových společností, mezi nimiž vede ČSOB Leasing. Podíl tří největších leasingových společností za první čtvrtletí 2005 činí 40 %. Pro srovnání: v prvním čtvrtletí 2004 činil tento podíl 35 %.

Změna ve vedení Hertz Lease
Od prvního května nastoupil na pozici Regional Manager ve společnosti Hertz Lease pan Ing. Ivo Ščuka, který doposud působil u společnosti Business Lease jako marketingový a obchodní ředitel. V době jeho působení si společnost upevnila svou pozici jednoho z předních hráčů na trhu s produkty operativního leasingu vozových parků. Ve společnosti Hertz Lease bude mít Ivo Ščuka na starosti rozvoj firmy a implementaci produktů, která firma nabízí na celoevropské i celosvětové úrovni v rámci rozvíjejícího se trhu České republiky. Je přesvědčen o tom, že se firma Herz Lease může stát silnou a významnou společností, což dokazuje kvalitou svých služeb poskytovaných v České republice již nyní. Hertz Lease je součástí celosvětové sítě společnosti Hertz, poskytující individuální správu vozového parku mnoha významným společnostem po celém světě. Cílem společnosti je uspokojit veškeré požadavky klientů na správu vozového parku pomocí jeho aktivního řízení a současně poskytovat profesionální služby na úrovni nejvyšších dostupných standardů. Firma poskytuje klientům služby se zaměřením na maximální efektivitu poskytovaných řešení. Hertz Lease pro Českou republiku provozuje společnost Archer Sheridan s.r.o., která je dceřinnou společností firmy Sheridan Motor Group, spravující franšízu společnosti Hertz Lease také v Irsku a v Severním Irsku. Společnost Sheridan Motor Group zahájila svoji spolupráci se značkou Hertz v Dublinu v roce 1985. V Irsku je tato společnost významným poskytovatelem služeb v oblasti vozových parků již od svého založení v roce 1915. K jejím klientům patří nejen řada významných nadnárodních společností operujících v oblasti výpočetní techniky, výroby, léčiv, logistiky a služeb, ale také celá řada známých lokálních firem.

Inteligentní navigace od Fordu
Houstnoucí provoz na evropských silnicích a dálnicích volá po „inteligentních“ navigačních systémech. Konvenční informační a naváděcí systémy, jakými jsou např. rozhlasové dopravní zpravodajství, předávají všem řidičům stejnou zprávu, což vede k jedinému: dopravní zácpa se přesune z jednoho místa na jiné. Interaktivní dynamické navigační systémy blízké budoucnosti budou řidičům díky propojení s centralizovanou databází navrhovat specifické trasy, přesně podle „profilu“ uživatele a jeho priorit. Kromě sítě dálnic a silnic budou tyto systémy obsahovat i detailní informace o uliční síti ve městech. Individuálně pojaté navádění bude brát v úvahu i takové momenty, jako je charakter různých silnic a ulic – např. ulice s tzv. klidovým režimem v okolí nemocnic a škol, problematicky sjízdnými úseky ve výstavbě nebo silnice se silnou koncentrací cyklistů, což je případ především příměstských komunikací. Výzkumníci automobilky Ford proto vyvinuli dynamický naváděcí systém i příslušný hardware, který se zabudovává do vozu. Zařízení bylo nainstalováno do modelu Ford Galaxy a s úspěchem prodělalo náročné testování v okolí mnoha německých měst.
Kromě individuální navigace dokáže inovativní telematický systém Fordu Galaxy řidiče včas varovat před aktuálními problémy, jakými jsou např. momenty, kdy se řidič na dálnici ve vysoké rychlosti blíží ke stojící koloně nebo k dopravní nehodě. Naváděcí systémy budoucnosti budou řidič poskytovat i další doplňující informace, jako je například místní počasí atd.
Novodobé naváděcí systémy budou stát na zcela výjimečné intenzivní komunikaci mezi statickým informačním serverem a mobilním navigačním zařízením v automobilu. Proto Výzkumné centrum automobilky Ford vyvinulo dva různé přenosové protokoly, které jsou odolné vůči nežádoucí vzájemné interferenci.

Další aktuality najdete v tištěném vydání FLEETu
 

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz